ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iihs-says-current-seat-belt-systems-are-dangerous-for-rear-passengers-134047_1
خودرو

نتیجه تحقیقات IIHS: تکنولوژی فعلی کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو خطرناک است

اتومبیل هایی که اکنون در خیابان ها تردد می کنند، بسیار پیشرفته بوده و به جهات مختلف از جمله ایمنی قابل مقایسه با مدل های قدیمی نیستند. به لطف این پیشرفت ها است که در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

اتومبیل هایی که اکنون در خیابان ها تردد می کنند، بسیار پیشرفته بوده و به جهات مختلف از جمله ایمنی قابل مقایسه با مدل های قدیمی نیستند. به لطف این پیشرفت ها است که در تصادفات رخ داده، افراد کمتری در داخل کابین خودروهای مدرن صدمه دیده یا جان خود را از دست می دهند.

اما با وجود گام های بزرگی که در زمینه ایمنی خودروها برداشته شده، به نظر می رسد هنوز ایراداتی هستند که ریشه در مسایلی به ظاهر ساده دارند.

تحقیق اخیر موسسه بیمه و ایمنی بزرگ راه های آمریکا (IIHS) نشان می دهد در سناریوهای مختلف احتمال آسیب دیدگی افراد حاضر در صندلی عقب به مراتب بیشتر از سرنشینان حاضر در صندلی های جلو است. جالب اینکه این مساله حتی در رابطه با تصادف های به اصطلاح شاخ به شاخ نیز صادق است.

watch-a-2019-bmw-x5-kidney-grille-glide-away-intact-during-iihs-crash-test_4

به گفته دست اندرکاران IIHS، آمار سال 2014 از مجروحان و جان باختگان سوانح جاده ای حکایت از آن دارد که بخش قابل توجهی از این افراد در لحظه وقوع تصادف کمربند ایمنی خود را بسته و برخی از آنها در برخورد خودرو از روبرو، جان خود را از دست داده اند.

به اعتقاد IIHS خودروسازان بیشتر روی ایمنی سرنشینان جلو تمرکز کرده اند، به همین جهت سیستم های پیشرفته در این راستا تکامل یافته و ایمنی صندلی عقب مورد غفلت قرار گرفته است.

2013-hyundai-accent-small-overlap-crash-test

در بررسی به عمل آمده از 117 تصادف که در آنها سرنشینان عقب از کشته شده یا صدمات جدی دیده اند، IIHS دریافته که بیشترین آسیب از ناحیه سینه و سپس سر وارد شده است.

مهندسین این موسسه معروف آمریکایی نیروی زیاد وارد شده از طرف کمربند ایمنی را دلیل اصلی صدمات مربوط به ناحیه قفسه سینه می دانند؛ آنها آسیب به سر را نیز نتیجه برخورد این بخش حیاتی از بدن با اجزای داخلی کابین عنوان کرده اند.

آقای دیوید هارکی (David Harkey) مدیر موسسه IIHS در بیانیه منتشر شده گفته:

خودروسازان تلاش زیادی می کنند تا ایمنی راننده و سرنشین کناری را ارتقا دهند. تست تصادف با پوشش تقریبا نیمی از کاپوت و تست های اخیر که برای ارزیابی ایمنی راننده و سرنشین کناری از دو گوشه کاپوت انجام می شوند، این موضوع را به خوبی اثبات می کنند. ما امیدواریم ارزیابی جدید باعث پیشرفتی مشابه برای صندلی عقب شود.

کمربند ایمنی

آنطور که اعلام شده، IIHS از نتایج این تحقیق و تحقیقات آتی به منظور ابداع تست هایی که میزان محافظت از سرنشینان عقب را می سنجند، استفاده خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی