ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دانلود غیرقانونی بازی تاج و تخت
تکنولوژی

ایران در رتبه ششم دانلود غیرقانونی سریال بازی تاج و تخت

همزمان با رکوردزنی جهانی در دانلود غیرقانونی فصل جدید سریال بازی تاج و تخت؛ ایران در رتبه ششم دانلود غیرقانونی این مجموعه قرار گرفته است.، موسسه موسو (MUSO) که فعالیت‌های مرتبط با دانلودهای غیرقانونی و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

همزمان با رکوردزنی جهانی در دانلود غیرقانونی فصل جدید سریال بازی تاج و تخت؛ ایران در رتبه ششم دانلود غیرقانونی این مجموعه قرار گرفته است.، موسسه موسو (MUSO) که فعالیت‌های مرتبط با دانلودهای غیرقانونی و سرقت محتوای دیجیتال را تحت نظر دارد، آماری از دانلود غیرقانونی قسمت اول از فصل هشتم سریال پرطرفدار Game of Thrones را منتشر نموده است که به گفته این موسسه تنها طی ۲۴ ساعت اول از پخش آن بیش از ۵۵ میلیون بار به‌طور غیرقانونی دانلود یا استریم شده است.

براساس گزارش منتشرشده، ۷۶٫۶% از آمار مشاهده، از طریق سایت‌های استریم غیرقانونی، ۱۲٫۲% از طریق سایت‌های دانلود غیرقانونی و ۱۱٫۳% آن از طریق تورنت بوده است.

نکته جالب درمورد کشورهای صدر لیست است؛ جایی که بیشترین دانلود غیرقانونی این سریال متعلق به کشورهای هند، چین، آمریکا، انگلیس، نیجریه و ایران است.

جایگاه نخست در اختیار کشور هند است که شبکه HBO در آن به سختی در دسترس عموم است و جمعیت میلیاردی و فیلم‌باز این کشور از جمله طرفداران پروپاقرص فصل جدید سریال بازی تاج و تخت هستند. رتبه بعدی متعلق به چین است که فقط اقدام به پخش یک نسخه سانسور شده از این سریال می‌کند و طرفداران سریال برای دیدن نسخه کامل و غیرسانسور شده آن به دانلود غیر قانونی روی می آورند.

کاربران آمریکایی نیز به‌عنوان تنها کشوری که نسخه قانونی آن بدون مشکل در اختیار آنان است سهم قابل‌توجهی داشته و در جایگاه سوم قرارگرفته‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که فرهنگ کپی رایت در این کشورها هم چندان جا نیفتاده است. در این فهرست ایران پس از انگلیس و نیجریه در رتبه ششم بیشترین دانلود غیرقانونی قرار گرفته است.

دانلود غیرقانونی بازی تاج و تخت

گفتنی است پیش از این و در ماجرای حمله هکری و باج‌گیری ۶ میلیون دلاری از رسانه بین‌المللی HBO در سال ۲۰۱۷، حدود ۱٫۵ ترابایت از اطلاعات این شبکه ازجمله سریال بازی تاج و تخت و فیلمنامه آن به سرقت رفته بود که براساس ادعای مقامات ایالات متحده یک ایرانی ۳۰ ساله به نام بهزاد بصری به عنوان متهم این ماجرا نام برده شد. او بعد از سرقت فیلمنامه ها، تقاضای ۵.۵ میلیون دلار بصورت بیت‌کوین داد که البته این درخواست هیچ‌گاه توسط شبکه محقق نشد.

یافته‌های تحقیق سایت MUSO نشان می‌دهد که بزرگترین چالش HBO، نه مشاهده غیرقانونی محصول پرطرفدار خود، بلکه در دسترس قرار دادن آن برای کاربران در سطح جهانی است.

لازم به ذکر است فصل گذشته این سریال (هفتم) در کل بیش از یک میلیارد بار در سراسر جهان از طرق غیرقانونی مشاهده شده است. گفتنیست چندی پیش وزارت ارشاد مجوز پخش و انتشار این سریال را صادر کرد و در حال حاضر قسمت‌های جدید این سریال در برخی اپلیکیشن‌های VOD ایرانی قابل دسترس است؛ محتوایی که البته وجهه قانونی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ahmad pd
    ahmad pd | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    پرچم بالاست ???????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی