ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خطوط دفاتر مجازی
تکنولوژی

اتصال دوباره خطوط دفاتر مجازی؛ ارتباط با سامانه شاهکار در دستور کار است

با پیگیری‌های مسئولان مربوطه خطوط بیش از دو هزار کسب و کار ایرانی که از ظهر یکشنبه 8 اردیبهشت توسط مخابرات قطع شده بود، مجدد وصل شد و قرار بر این شد که با در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۳

با پیگیری‌های مسئولان مربوطه خطوط بیش از دو هزار کسب و کار ایرانی که از ظهر یکشنبه 8 اردیبهشت توسط مخابرات قطع شده بود، مجدد وصل شد و قرار بر این شد که با در اختیار قرار گرفتن سامانه شاهکار احراز هویت مشترکین این دفتر از طریق این سامانه انجام بگیرد.

روابط عمومی دفتر شما اعلام کرده که چندی پیش راه ارتباطی هزاران کسب و کار و استارتاپ در سراسر کشور قطع شده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده خطوط مجدداً وصل شدند. همانطور که پیش تر مدیرعامل این مجموعه گفته بود، دلیل قطع خطوط شکایت از برخی مشترکین دفتر شما اعلام شده بود.

این در حالی است که پیش‌تر «علی دشتی» مدیر عامل دفتر شما به دیجیاتو گفته بود: «این شرکت دانش بنیان همواره ارتباط مستمر و تعاملات بسیاری با نهادهای نظارتی مثل حراست مخابرات و پلیس فتا دارد و نباید به دلیل تخلف تعداد اندکی از مشترکین به طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی شماره تماس بیش از دو هزار کسب و کار قطع شود.»

گفتنیست پیش از این هم در زمستان سال 96 و تیرماه سال 97 به صورت ناگهانی خطوط تلفنی شرکت‌های ارائه دهنده دفاتر کار مجازی قطع شد که با پیگیری‌های بسیار علت مسدودسازی خطوط الزام مخابرات به تدوین قوانین جدید فعالیت‌های دفاتر کار مجازی و الزام دفاتر به احراز هویت مشترکان اعلام شد.

حالا با توافق انجام شده با نهادهای ذی‌ربط قرار است که احراز هویت مشترکین از طریق سامانه شاهکار انجام پذیرد. سامانه شاهکار وظیفه احراز هویت سرویس هایی از قبیل سیم کارت ها ، خطوط ثابت تلفن و ... را بر عهده دارد و در راستای هدف افزایش امنیت و ... تولید شده است.

مدیرعامل این مجموعه درباره این همکاری به دیجیاتو می‌گوید: «اگرچه استفاده از این سامانه هزینه‌بر است اما فعلا از سوی مخابرات تهران به ما فرصتی دو هفته‌ای داده شده تا با استفاده از این سامانه کاربران خود را احراز هویت کنیم. هزینه‌ای که برای سامانه شاهکار دریافت می‌شود مبلغ چند صد تک تومان است و ما حاضر هستیم برای جلوگیری از قطع خطوط که ضرر بیشتری به ما و مشتریانمان می‌زند، این هزینه را پرداخت کنیم.»

خطوط دفاتر مجازی

دشتی می‌گوید که یک سری از افراد با دادن پیامک‌های جعلی و سپس استفاده از خطوط مجازی، مردم را فریب داده‌اند که تعداد این افراد در سامانه بیش از دو هزار نفری آنها به ۲۰ نفر می‌رسد و حالا با احراز هویت مشتریان می‌توانند تا حد زیادی از پیش آمدن این مسائل جلوگیری کنند:

«با این وجود همچنان سیم‌کارتهای بی هویت زیادی در ایران وجود دارد که گریبانگیر سایت‌هایی مثل ما و برخی سایت‌های آگهی را گرفته است. این سیم‌کارت‌های بی نام و نشان تعدادشان کم نیست و معلوم نیست که چرا به آنها رسیدگی نمی‌شود.»

دشتی باور دارد که همکاری آنها با سامانه شاهکار می‌تواند قدمی مثبت باشد برای اینکه دفاتر خطوط مجازی در اکوسیستم باقی بمانند و به تجارت و کسب و کارهای تمامی افراد کمک شایانی کنند.

استارتاپ‌ها، مشاغل خانگی، مشاوران در حوزه‌های مختلف، فریلنسرها، عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین، خرده‌فروشان اینترنتی و همچنین شرکت‌هایی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند از مشتریان عمده سرویس‌های تلفن گویا و منشی مجازی دفاتر کار مجازی هستند که با قطع شدن شماره تماس‌هایشان با اختلال جدی در کسب و کار خود مواجه شده بودند. گفتنیست در ایران شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دفتر کار مجازی چند سال است با اخذ مجوزهای لازم و تحت نظارت مراجع ذیصلاح به رشد کسب و کارهای کوچک کمک کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    نمونه بازر سنگ اندازی ?

مطالب پیشنهادی