ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دات نت 5
تکنولوژی

مایکروسافت ویژوال استودیو را به مرورگرها می‌آورد

ویژوال استودیو و دات نت از ستارگان هر ساله رویداد بیلد مایکروسافت هستند. امسال در بیلد 2019 مایکروسافت که در حال برگزاری است قابلیت های ویژوال استودیو برای کار از راه دور را نمایش داده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۱۱

ویژوال استودیو و دات نت از ستارگان هر ساله رویداد بیلد مایکروسافت هستند. امسال در بیلد 2019 مایکروسافت که در حال برگزاری است قابلیت های ویژوال استودیو برای کار از راه دور را نمایش داده شد. علاوه بر این ردموندی ها ML.NET 1.0 را معرفی کردند.

چند هفته قبل مایکروسافت از ویژوال استودیو 2019 برای ویندوز و مک رونمایی کرده بود. دو موردی که بیش از بقیه این نسخه را متفاوت می کرد، Live Share و IntelliCode بود. لایو شِیر یک ابزار همکاری بلادرنگ است که با جدیدرین نسخه ویژوال استودیو همراه شده. اینتلی کد هم افزونه ای است که با استفاده از هوش مصنوعی، گزینه های تکیمیلی برای کدها را پیشنهاد می دهد.

مایکروسافت در رویداد امروز از قابلیت های اینتلی کد که برای #C و XAML در ویژوال استودیو 2019 و نیز برای جاوا، جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت، پایتون و ویژوال استودیو کد عرضه شده سخن گفت. اینتلی کد از همین حالا و با نسخهpreview 2-16.1 به طور پیش فرض با ویژوال استودیو 2019 ارائه شده است. در این رویداد مایکروسافت همچنین از الگوریتمی برای ردیابی ویرایش کدها خبر داد که می تواند موارد تکراری را تشخیص داده و پیشنهاداتی برای تغییرات در بخش های دیگر را به شما ارائه دهد.

ویژوال استودیو از راه دور

مایکروسافت در پی ارائه راهکاری است که به توسعه دهندگان امکان کار از هر جای جهان و با هر دستگاهی را بدهد و امروز سه قابلیت را در این راستا معرفی کرده است: ابزارهای توسعه دهندگان از راه دور، محیط توسعه دهندگان مبتنی بر فضای ابری و ابزار همکاری مبتنی بر مرورگر تحت وب.

دات نت 5

توسعه از راه دور ویژوال استودیو در واقع قرار است جایگزین روش هایی راه دوری از جمله SSH/Vim و یا RDP/VNC شود؛ روش هایی که امکان اتصال ابزارهای محلی کاربران به SSH، داکر و WSL را فراهم می کرد. ابزار جدید از #C و ++C پشتیبانی می کند. به گفته مایکروسافت روش راه دور جدید مزایای متعددی از جمله امکان کار از طریق چندین دستگاه را به همراه دارد.

به لطف محیط توسعه دهندگان مبتنی بر فضای ابری، توسعه دهندگان وقت کمتری را برای اعضای جدید گروه صرف خواهند کرد. علاوه بر این زمان کمتری حین انتقال از یک وظیفه به وظیفه دیگر و نصب موارد مرتبط هدر خواهد رفت. با این قابلیت می توان از هر جای جهان روی پروژه کار کرد و یا وظیفه جدیدی را در تیم پروژه عهده دار شد. این محیط ابری با ویژوال استودیو 2019 و ویژوال استودیو کد سازگار است.

مایکروسافت همچنین از «ویژوال استودیو آنلاین» پرده برداشت که یک ادیتور مبتنی بر وب برای ویژوال استودیو کد به حساب می آید.از طریق آدرس online.visualstudio.com می توانید به محیط راه دور دسترسی داشته باشید و به سادگی از طریق مرورگر کدها را ویرایش کنید. ویژوال استودیو آنلاین از محیط کاری ویژوال استودیو کد، پروژه ها و راهکارهای ویژوال استودیو، اینتلی کد و لایو شِیر پشتیبانی می کند.

دات نت 5

دات نت 5

در کنار موارد گفته شده، دات نت 5 معرفی شد. البته ردموندی ها تصمیم گرفتند از نسخه 4 صرف نظر کنند تا از تداخل با نام دات نت فریم ورک 4 جلوگیری شود.

توسعه دهندگان می توانند از دات نت 5 برای لینوکس، مک او اس، iOS، اندروید، tvOS، واچ او اس، وب اسمبلی و ... استفاده کنند.

مورد دیگری که معرفی شد ML.NET 1.0 بود که یک فریم ورک منبع باز و کراس پلتفرم با قابلیت اجرا روی ویندوز، مک او اس و لینوکس به حساب می آید. باید اشاره کرد که نسخه داخلی از ML.NET دهه ها است که در محصولاتی از جمله ویندوز هِلو، یادگیری ماشین آژور و پاورپوینت کاربرد دارد.

این فریم ورک، یادگیری ماشین را در دسترسی توسعه دهندگان دات نت قرار می دهد. به این ترتیب توسعه دهندگان می توانند هوش مصنوعی را با استفاده از مدل های یادگیری ماشینی شخصی سازی شده، در اپلیکیشن ها تعبیه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی