ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرقت اطلاعات حساب های گیت هاب
تکنولوژی

باج خواهی هکرهای گیت هاب از کاربران این سایت

یک هکر با نفوذ به مخازن کدهای گیت هاب و سرقت اطلاعات حساب صدها کاربر، آنها را تهدید کرده در صورتی که هزینه مورد نظرش را نپردازند محتویات را به شکل عمومی منتشر خواهد کرد. [digipullqoute ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

یک هکر با نفوذ به مخازن کدهای گیت هاب و سرقت اطلاعات حساب صدها کاربر، آنها را تهدید کرده در صورتی که هزینه مورد نظرش را نپردازند محتویات را به شکل عمومی منتشر خواهد کرد.

0.1 بیت کوین هزینه تعیین شده برای پس دادن اطلاعات

کاربران گیت هاب، گیت باکت و گیت لب همگی گزارشاتی مبنی بر ناپدید شدن کدهایشان و ظاهر شدن پیام زیر به جای آن ها داده اند:

برای بازیابی کدها و جلوگیری از انتشارشان باید 0.1 بیت کوین به حسابمان واریز کرده و جزییات پرداختتان را برایمان ایمیل کنید. اگر به در اختیار داشتن اطلاعات حساب هایتان شک دارید برایمان ایمیل بفرستید تا مدارک لازم را برایتان ارسال کنیم. کدها روی سرورهای ما بارگزاری شده اند و اگر تا 10 روز آینده هزینه را نپردازید به شکل عمومی منتشر خواهند شد.

وقتی این پیام روز جمعه برای اولین باز منتشر شد، افراد 10 روز برای پرداخت آن مهلت داشتند؛ این مقدار بیت کوین در حال حاضر حدود 565 دلار آمریکا ارزش دارد. با اینکه در حال نزدیک شدن به انتهای بازه 10 روزه اعلام شده توسط هکرها هستیم، ممکن است راهی برای بازپس گیری اطلاعات حساب ها وجود داشته باشد و مشتریان بتوانند به وسیله تماس با پشتیبانی شرکت ها کدهایشان را بازیابی کنند.

سرقت اطلاعات حساب گیت هاب
درخواست توسعه دهندگان مطرح از کاربران برای تماس با پشتیبانی گیت هاب

در صورتی که این کار هم جواب نداد یک کاربر StachExchange راه حل هایی برای پس گرفتن اطلاعات دزدیده شده دارد، البته ممکن است کدها به شکل به هم ریخته بازیابی شوند.

هکر یاد شده احتمالا با بررسی فایل های تنظیمات گیت موفق به استخراج رمزهایی شده که به شکل نوشته بین فایل ها بوده اند. درسی که باید از این ماجرا گرفت این است که هیچگاه رمز عبور خود را جایی یادداشت نکنید، زیرا حساب های دارای رمزهای پیچیده هم در امان نبودند.

«کتی ونگ»، مسئول بخش امنیت گیت لب در این باره گفت کاربران برای محافظت از اطلاعات حساب ها در برابر حملات این چنینی باید از نرم افزارهای مدیریت رمز عبور استفاده کرده، و امنیتش را با استفاده از سیستم تایید دو مرحله ای چند برابر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    وقتی که نمی‌دانیم با ارزش ترین دارایی مان تحت چه شرایط امنیتی نگه داری میشوند و فقط با نگاه کردن به همدیگر، تصمیم میگیریم از سرویسی استفاده کنیم آخرش همین میشه.

مطالب پیشنهادی