ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید Q
تکنولوژی

الگوبرداری اندروید Q در مدیریت باتری از سیستم عامل آی او اس

تا الان می‌دانستیم که ژست‌های حرکتی جدید اندروید Q کپی مستقیمی از پلتفرم iOS هستند. اما این اولین الگوبرداری اندروید از سیستم عامل رقیب نبوده است. به گزارش اندروید پلیس، سومین نسخه بتای اندروید Q ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

تا الان می‌دانستیم که ژست‌های حرکتی جدید اندروید Q کپی مستقیمی از پلتفرم iOS هستند. اما این اولین الگوبرداری اندروید از سیستم عامل رقیب نبوده است. به گزارش اندروید پلیس، سومین نسخه بتای اندروید Q که ساعاتی پیش منتشر شد و می‌توانید همین حالا آن را نصب کنید، حاوی قابلیت‌هایی است که بی‌شباهت به آی او اس نیستند.

یکی از آن‌ها گزینه‌ای برای مدیریت باتری است که مستقیما از حالت Low Power آی او اس وام گرفته شده. با ورود به تنظیمات اندروید Q و قسمت Battery Saver، گزینه‌ای تحت عنوان Turn off when fully charged مشاهده می‌کنید. با فعالسازی آن، وقتی شارژ گوشی‌تان به 90 درصد (یا درصدی که خودتان تعیین کرده‌اید) برسد حالت Battery Saver به طور خودکار غیر فعال خواهد شد.

اندروید Q

در اندروید پای و نسخه‌های جدیدتر، با اتصال شارژر به گوشی حالت Battery Saver غیر فعال می‌شود اما به محض قطع شارژر شاهد فعالیت دوباره آن خواهید بود. اما اندروید Q برای مدیریت باتری قابلیت ویژه دیگری هم دارد.

حالا می‌توانید روشن شدن حالت حفظ باتری یا Battery Saver را در اندروید زمانبندی کنید. به عبارت دقیق‌تر، به گوشی بگویید که وقتی مثلا میزان شارژ به 20 درصد رسید به طور اتوماتیک وارد حالت Battery Saver شود. همچنین خود اندروید هم بسته به عادت شما در زدن گوشی به شارژ، می‌تواند پیش از انجام این کار حالت Battery Saver را فعال نماید.

با ورود به حالت حفظ باتری اپلیکیشن‌های باز در پس زمینه تا زمانی که واردشان نشوید رفرش نمی‌شوند ضمن این که در صورت خاموش کردن صفحه نیز موقعیت‌یاب گوشی از کار می‌افتد.

اندروید Q ویژگی‌های مهمی برای این سیستم عامل به ارمغان آورده که از جمله آن‌ها می‌توان به Dark Mode (حالت تاریک)، حالت فوکوس و ژست‌های حرکتی جدید اشاره کرد. گوگل اعلام کرده که نسخه نهایی را پاییز امسال به دست کاربران دیوایس‌های پیکسل می‌رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mir Hossein Hashemi
    Mir Hossein Hashemi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اون ویژگی که شما فرمودین سامسونگ داره(Rutine)

  • Bardia Ath
    Bardia Ath | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    دیگه نو آوری وجود نداره

مطالب پیشنهادی