ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت بیمه Anthem
تکنولوژی

هکرهای چینی؛ عاملان حمله ای که اطلاعات 80 میلیون کاربر را لو داد

چهار سال پس از اینکه هکرها یکی از بدترین دزدی های اطلاعات از جمله هک شرکت بیمه Anthem را رقم زدند، وزارت دادگستری آمریکا یک گروه هکری آموزش دیده چینی را مقصر این ماجرا اعلام ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

چهار سال پس از اینکه هکرها یکی از بدترین دزدی های اطلاعات از جمله هک شرکت بیمه Anthem را رقم زدند، وزارت دادگستری آمریکا یک گروه هکری آموزش دیده چینی را مقصر این ماجرا اعلام کرده است. طی اتهاماتی که دیروز مطرح شد، دو عضو این گروه به نام های «فوجی وانگ» و «جان دو» مسئول چهار مورد توطئه و آسیب عمدی شناخته شده اند.

در جریان این حملات اطلاعات شخصی بیش از 80 میلیون کاربر دزدیده شده بود

بنا بر اتهامات مطرح شده، این دو نفر پس از نفوذ به کامپیوترهای چهار کسب و کار مطرح اقدام به دزدی اطلاعات کرده اند. مهم ترین و گسترده ترین حملات نفوذ به شرکت بیمه Anthem در سال 2015 بود که به ادعای قضات این پرونده، منجر به لو رفتن اطلاعات شخصی بیش از 80 میلیون کاربر شد.

گفته شده این دو نفر در حملاتشان از تکنیک های به شدت ماهرانه و پیچیده استفاده کرده بودند که شامل ایمیل های فیشینگ هدفدار سفارشی سازی شده به همراه هایپرلینک بودند. وقتی کارمندان روی هایپرلینک کلیک می کردند، بدافزار روی سیستم ها بارگذاری می شد و یک در پشتی به کامپیوترهای کمپانی مورد نظر باز می کرد. در برخی موارد هکرها چندین ماه برای انجام مراحل بعدی کار صبر می کردند، سپس با رمزگذاری فایل ها آن ها را از طریق چندین کامپیوتر به سرورهایی در چین منتقل می کردند.

شرکت بیمه Anthem
اطلاعات بیش از 80 میلیون کاربر این شرکت در جریان حملات دزدیده شد

وقتی حمله به شرکت بیمه Anthem اتفاق افتاد، این شرکت در تشخیص آسیب و اطلاع به اف بی آی بسیار سریع عمل کرد که همین موضوع شناخت منبع حمله را میسر کرد.

«گرنت مندنمال»، مامور ویژه مسئول این پرونده در این باره گفته بود واکنش شرکت بیمه Anthem باید به عنوان الگویی برای دیگر کمپانی هایی که در آینده دچار چنین مشکلاتی می شوند مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده حملات هکری این چنینی و عاملان آن ها را با جدیت پیگیری و محاکمه خواهد کرد. اگرچه اتهامات فعلی به این دو نفر گمانه زنی هایی بیش نیستند و تا زمان ثابت شدنشان «ونگ» و «دو» بی گناه محسوب می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی