ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قایق بدون سرنشین
تکنولوژی

ارسال محموله با قایق بدون خدمه و کنترل از راه دور برای اولین بار در دنیا [تماشا کنید]

یک قایق خودکار پیشرفته و مجهز به سیستم کنترل از دور با حمل دو محموله خوراکی بین انگلیس و بلژیک عنوان نخستین شناور باری بدون خدمه در جهان را از آن خود کرد. قایق بدون ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

یک قایق خودکار پیشرفته و مجهز به سیستم کنترل از دور با حمل دو محموله خوراکی بین انگلیس و بلژیک عنوان نخستین شناور باری بدون خدمه در جهان را از آن خود کرد.

قایق بدون سرنشین SEA-KIT Maxlimer محموله ۵ کیلوگرمی قارچ های صدفی را از «وست مرسی» در «اسکس» بریتانیا به «اوستنده» بلژیک حمل کرده و در بازگشت هم بار دیگری را به سوی جزیره برده است. SEA-KIT این سفر را به لطف فناوری های ناوبری ایمن و ابزارهایی نظیر دوربین، رادار، میکروفون، سیستم تصویربرداری حرارتی و سامانه های خودکار پشتیبان صورت داده است.

۲ اپراتور هم طی این سفر ۲۲ ساعته کنترل کشتی را در دست داشته و از طریق سیستم «وضعیت‌ آگاهی جهانی» مبتنی بر رادار و GPS بر آن نظارت کرده اند. حتی در صورت از کار افتادن ابزارهای کنترل از راه دور سامانه پشتیبان کنترل قایق بدون سرنشین را در دست گرفته و آن را به مقصد می رساند. به گفته توسعه دهندگان این قایق ماه ها وقت صرف پروژه شده و کاربردهای زیادی برای آن وجود دارد:

از این قایق می توان در زمینه های مختلفی نظیر حمل و نقل، نقشه برداری هیدروگرافی، ماموریت های زیست محیطی و حتی امنیت دریایی استفاده کرد. انجام این ماموریت دریچه جدیدی را بر روی سفرهای بدون خدمه در آینده باز می کند.

توان SEA-KIT از طرق یک موتور برقی دیزلی تامین می شود و قابلیت حمل ۲.۵ تن بار را دارد .حداکثر سرعت آن اما از چهار گره یا  ۷.۴ کیلومتر در ساعت فراتر نمی رود.

توسعه دهندگان قصد دارند تا اوایل تابستان سال آینده نسخه های بزرگتری از این قایق را توسعه دهند. شرکت های بزرگی نظیر رولز رویس هم روی حمل و نقل خودکار تمرکز کرده اند چرا که باعث کاهش خطرات جانی برای نیروی انسانی، صرفه جویی در هزینه ها و حتی بهبود کارایی می شود.

GPS
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی