ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ترمز با قابلیت تنظیم شخصی؛ آخرین دستاورد فنی ب ام و در مدل M8

با نزدیک شدن به موعد رونمایی از بالاترین رده کوپه M نشان شرکت بی ام و یعنی M8، بی ام و اطلاعات جدیدی را با ما به اشتراک گذاشته است. این شرکت قرار است مدل ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

با نزدیک شدن به موعد رونمایی از بالاترین رده کوپه M نشان شرکت بی ام و یعنی M8، بی ام و اطلاعات جدیدی را با ما به اشتراک گذاشته است. این شرکت قرار است مدل کانورتیبل  و چهاردرب موسوم به گرن کوپه را نیز تحت مدل M عرضه کند. تا بدین جا ما می دانیم که این خودرو از موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری دو توربو مشابه با مدل M5 نیرو خواهد گرفت که در مدل استاندارد 600 اسب بخار و در مدل کامپتیشن نیز 617 اسب بخار قدرت تولید می کند. البته این احتمال نیز دور از انتظار نیست که M8 به نسخه قدرتمندتری از این موتور مجهز شود.

همچنین M8 از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت M xDrive به هر چهارچرخ که دارای قابلیت انتقال تمام قدرت تنها به محور عقب است بهره می برد.

حال بی ام و اطلاعاتی از تنظیمات رانندگی این مدل منتشر کرده که برای اولین بار در یک محصول این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

بی ام و برای اولین بار دکمه جدیدی با نام Setup را به کنسول مرکزی خودرو اضافه کرده که به سرعت به شما دسترسی سریع به تنظیمات مختلف خودرو را می دهد. در مدل M5 ما شاهد استفاده از چندین دکمه مختلف برای تنظیمات بخش های مختلف هستیم. موتور، سیستم چهارچرخ متحرک، سیستم تعلیق با 3 تنظیم متفاوت، فرمان خودرو با 2 تنظیم متفاوت، جعبه دنده با 3 تنظیم متفاوت و همچنین غیر فعال کردن کنترل کشش با دکمه بر روی کنسول و همینطور دکمه تنظیم صدای خروجی اگزوز را نیز باید به این موارد اضافه کرد. به علاوه 2 دکمه قرمز رنگ نیز بر روی دو طرف فرمان قرار گرفته است که پس از تنظیم حالت رانندگی مطلوب می توانید آن ها را ذخیره کنید و با فشردن هر کدام از این دکمه ها، تنظیم ذخیره شده قابل انتخاب خواهد بود.

اما مسئله ای که M8 را خاص می کند تنظیمات جدید برای ترمز خودرو است. ترمزها با همین دکمه جدید موسوم به Setup تنظیم می شوند. بی ام و اسم این تنظیم جدید را یکپارچه سازی سیستم ترمز گذاشته است. این کمپانی با قرار دادن تمامی تنظیمات مربوط به ترمز و بوستر خودرو در یک ماژول باعث صرفه جویی وزنی در حدود 2 کیلوگرم شده است. دو حالت کلی برای تنظیم ترمزها وجود دارد یکی حالت Comfort و دیگری Sport است. در واقع این سیستم فشار مورد نیاز به پدال ترمز را تغییر می دهد. این تنظیمات جدید برای هر دو مدل ترمز بی ام و یعنی استاندارد فلزی و کربن سرامیکی عرضه خواهد شد.

بی ام و

همچنین با فشردن دکمه M بر روی کنسول طرح نمایش صفحه دیجیتال پشت فرمان و هدآپ دیسپلی تغییر  پیدا می کند. این سیستم دارای دو حالت Road و Sport است که در مدل کامپتیشن حالت تمام مسابقه ای نیز به آن افزوده می شود که به طور کلی تمامی سیستم های کمک راننده را خاموش و حتی سیستم صوتی خودرو را نیز غیرفعال می کند و تنها سرعت، دور موتور و موارد مربوط به حالت مسابقه ای را در پشت فرمان و هدآپ دیسپلی به نمایش می گذارد.

گرچه تمامی این تنظیمات با هدف افزایش و قابلیت کنترل بیشتر به خودرو افزوده شده است اما بسیاری از افراد به دلیل پیچیده بودن و اسم گذاری های سخت و شبیه به هم این تنظیمات به کار رفته به خصوص در مدل های M بی ام و  را مورد انتقاد قرار داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خیلی سیستم جدیدی نیست و فکر نمیکنم احتیاج بود به صورت دستی این آپشن رو بخوای تنظیم کنی چون خودروهای پیشرفته در حالت اسپرت خودرو این تنظیم رو انجام میده

  • Reza Mohammadian
    Reza Mohammadian | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ای خدا اینا ماشین تولید میکنن از بس تنظیماتش زیاده قاطی کردن چی به چیه
    اون وقت ایران خردو(خودرو) و سایپا هم ماشین تولید میکنن هر روزم دارن اپشن های بیشتر بهشون اضافه میشه
    یه روز زه بغل رو برمیدارن یه روز ضبط سی‌دی
    خدایا نسلشونو منقرض کن

مطالب پیشنهادی