ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری مشترک شیپور و همراه مکانیک برای ارائه خدمات کارشناسی خودرو

عصر امروز (۲۴ اردیبهشت) نشست خبری مشترک استارت‌آپ‌های شیپور و همراه مکانیک برگزار شد و این دو پلتفرم از همکاری با هم خبر دادند. «رضا اربابیان»، مدیرعامل شیپور اعلام کرد آگهی‌های خودرو در شیپور که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۲:۳۰

عصر امروز (۲۴ اردیبهشت) نشست خبری مشترک استارت‌آپ‌های شیپور و همراه مکانیک برگزار شد و این دو پلتفرم از همکاری با هم خبر دادند.

«رضا اربابیان»، مدیرعامل شیپور اعلام کرد آگهی‌های خودرو در شیپور که توسط همراه مکانیک بررسی شده باشند، یک لوگو خواهند داشت و نسبت به سایر آگهی‌ها متمایز خواهند بود. او همچنین اشاره کرد که همراه مکانیک با دسترسی به قیمت بازار خودرو و شیپور با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توانند قیمت واقعی را به نمایش بکشند.

اربابیان همچنین گفت که هنوز قیمت‌های خودرو در سایت شیپور نمایش داده نمی‌شوند چراکه این پلتفرم می‌خواهد در روزهای آینده با همکاری همراه مکانیک قیمت‌های صحیح را اعلام کند.

«سجاد باقری»، مدیرعامل همراه مکانیک نیز در این نشست خبری اعلام کرد که کاربران شیپور حالا می‌توانند از لحاظ قیمت و سلامت خودرو مطمئن باشند. او همچنین در خصوص هزینه کارشناسی خودرو نیز گفت:‌ «حداقل هزینه برای کارشناسی خودرو، ۱۰۰ هزار تومان برای پراید است و خودروهای لاکچری‌تر هزینه‌هایی در حدود ۴۰۰ هزار تومان خواهند داشت.»

«احمد کیهانی» مدیر بخش خودرو در شیپور در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که این همکاری در راستای استراتژی کلان شیپور برای افزایش «شفافیت» و «امنیت» است. او در همین رابطه گفت: «می‌خواهیم بازار خودروی ایران را به یک بازار حرفه‌ای تبدیل کنیم. حالا خریدار یا فروشنده خودرو می‌توانند تقاضا بدهند تا کارشناسان رسمی ما، خودرو را کارشناسی کنند.پس از کارشناسی، جزییات در آگهی هم نشان داده خواهد شد.»

کیهانی همچنین خبر می‌دهد که فعلاً آگهی‌های تهران قابلیت کارشناسی دارند اما در آینده نزدیک تعداد استان‌های بیشتری این خدمات را دریافت خواهند کرد. به گفته او، یک فروشنده خودرو می‌تواند برای افزایش اعتبار آگهی‌اش، درخواست کارشناسی دهد و هزینه‌اش را پرداخت کند. از سوی دیگر اگر خریدار بخواهد یک خودروی کارشناسی نشده را خریداری کند نیز می‌تواند با پرداخت هزینه، این کار را انجام دهد.

رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور نیز در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که این سایت، روزانه ۲۰ هزار آگهی خودرو دارد. او در پاسخ به این سوال که آیا کارشناسان همراه مکانیک از نظر تعداد می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران شیپور باشند یا خیر، گفت:

«همراه مکانیک ۱۱۰ کارشناس دارد اما مسئله اینجاست که در صنف خودش با فاصله زیادی بزرگ‌ترین کسب‌وکار است. در نتیجه برای این همکاری گزینه بهتری وجود نداشت و از طرفی، صاحب تجربه‌ای هستند که ما از آن بی‌بهره‌ایم. همین باعث می‌شود که شروع خوبی داشته باشیم و حجم کاری آنها نیز افزایش پیدا کند، مخصوصاً با توجه به اینکه در آینده نزدیک وارد استان‌های جدید خواهند شد.»

اربابیان می‌گوید بزرگ‌ترین دستاورد این همکاری، ارائه تجربه بهتر به کاربران شیپور است: «این همکاری باعث می‌شود تا کاربران بتوانند اعتماد بیشتری پیدا کنند و سپس استفاده بیشتری هم از شیپور داشته باشند. می‌خواهیم به بازار کمک کنیم تا شفافیت بیشتری پیدا کند.»

او در پاسخ به این مسئله که همکاری تجاری بین این دو برند به چه شکل بوده و آیا اساساً شیپور به خرید همراه مکانیک فکر کرده است یا خیر، به دیجیاتو می‌گوید:

«ما مسائل را پیچیده نکرده‌ایم. صرفاً شروع کرده‌ایم تا ببینیم بعداً هم‌افزایی به اندازه کافی بین دو مجموعه وجود دارد یا خیر. مسئله اینجاست که فعلاً مشکلی نداریم و کار را شروع کرده‌ایم و شاید در آینده این همکاری را جدی‌تر کنیم. نمی‌توان گفت خرید همراه مکانیک در پس زمینه ذهن ما نبوده، اما اینکه امروز ما بخواهیم این مجموعه را بخریم یا اصلاً همراه مکانیک قصد فروش داشته باشد، چنین چیزی نبوده است.»

اربابیان همچنین در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه همین همکاری چقدر می‌تواند بر رشد شیپور تاثیر داشته باشد، چراکه پلتفرم دیوار هم با مدیریت «شهرام شاهکار» (مدیرعامل سابق اسنپ) در بخش خودرو به دنبال راه‌اندازی سرویس کارشناسی خودرو است، گفت:

«همه چیز به اجرا مربوط است. هر کس در بخش اجرایی کارش را درست انجام دهد، موفق‌تر خواهد بود. باید وارد عمل شویم. آقای شاهکار بیانیه‌ای دادند اما هنوز در عمل چیزی بیرون نیامده است. اما ما کار خودمان را شروع کرده‌ایم و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aliresa
    aliresa | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    رقابت استارتاپ ها همیشه جذابه، مثل مافیا بازیه خودروسازی نیست

مطالب پیشنهادی