ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ورشکستگی تسلا
خودرو

احتمال ورشکستگی تسلا طی 10 ماه آینده

ایلان ماسک در یک نامه سرگشاده به کارکنان تسلا گفته در صورتی که این شرکت تغییرات بنیادین در سیستم مالی و هزینه هاش ایجاد نکند با ورشکستگی تسلا 10 ماه بیشتر فاصله نداریم. به گفته ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

ایلان ماسک در یک نامه سرگشاده به کارکنان تسلا گفته در صورتی که این شرکت تغییرات بنیادین در سیستم مالی و هزینه هاش ایجاد نکند با ورشکستگی تسلا 10 ماه بیشتر فاصله نداریم. به گفته این میلیاردر آمریکایی با وجود اینکه تسلا اوایل این ماه 2.7 میلیارد دلار درآمد داشته تغییرات یاد شده همچنان الزامی هستند.

فروش بالای مدل 3 تاثیری در بهبود شرایط این کمپانی نداشته

ماسک و «Zack Kirkhorn»، که اخیرا جایگزین مدیر ارشد مالی این شرکت شده قرار است تمامی مخارج این شرکت از اجاره گرفته تا هزینه قطعات را از نو بررسی کنند.

سال گذشته نیز ایلان ماسک در ایمیلی مشابه گفته بود قرار است تمامی مخارج این شرکت در سطح دنیا مجددا بررسی شوند و هر هزینه ای که توجیه مناسب نداشته باشد حذف خواهد شد. علاوه بر این وی از تعداد زیاد پیمانکارانی که تسلا برای تولید مدل سه با آن ها قرارداد بسته بود اظهار ناامیدی کرد. خرداد گذشته نیز هنگامی که 9 درصد از کارکنان این شرکت اخراج شدند ماسک اعلام کرده بود چنین تصمیم سختی برای این گرفته شده که دیگر شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم.

تمامی این اتفاقات در حالی رخ داده بود که تسلا با عواقب دوره ای که ماسک آن را "جهنم تولید" نام گذاشته بود دست و پنجه نرم می کرد، دوره ای که این کمپانی مجبور شده بود تولیدات مدل 3 را به هزاران مدل در هفته برساند تا جوابگوی بیش از 400.000 پیش سفارش این مدل باشد و به گفته ماسک تا ورشکستگی تسلا تنها چند هفته باقی مانده بود.

ورشکستگی تسلا
مدل 3 پرفروش ترین خودرو الکتریکی سال 2018

اما همه این راهکارها برای اینکه تسلا به سود دهی برسد کافی نبودند و 3 ماهه اول 2018 نیز دوباره با ضرر همراه بود؛ اتفاقی که منجر به اخراج دوباره 7 درصدی کارکنان این شرکت شد.

حال طی آخرین ایمیل عمومی این شرکت به کارکنانش، ماسک دوباره اعلام کرده تغییرات جدی مالی برای نجات این کمپانی الزامی اند. تسلا مدت هاست در حال آتش زدن مقادیر زیادی پول در بازه های کوتاه است و بنظر نمی رسد فروش عالی مدل سه کمکی به حل این بحران کرده باشد.

ایلان ماسک سال 2015 در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفته بود اگر در حال جنگ هستید خیلی بهتر است که در خط مقدم این کار را انجام دهید؛ ژنرالی که پشت جبهه می ایستد شانسی برای برنده شدن نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • elshan1234
    elshan1234 | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    از فردا تو اخبار ..توصیه های مدیران سایپا و ایران خودرو به شرکتای خارجی اونم از صدا و سیما داخلی ..

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اونوقت شرکتای دزدی مثله سایپا وو ایرانخودرو باید توسط مردم احمق هر روز کلفت تر بشنو بیشتر دزدی کنن

  • آریا
    آریا | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چیزیش نمیشه خیالتون راحت

مطالب پیشنهادی