ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین گوشی برای عکاسی
نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: هواوی پی 30 پرو ؛ لمس آینده از نزدیک

در دورانی که همه موبایل ها کم و بیش شبیه یکدیگر هستند، متمایز بودن کار سختیست. تصمیماتی مثل سوراخ کردن قسمت های مختلف نمایشگر، افزایش ارتفاع صفحه به شکل عجیب و غریب، تعبیه دوربین پنجگانه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

در دورانی که همه موبایل ها کم و بیش شبیه یکدیگر هستند، متمایز بودن کار سختیست. تصمیماتی مثل سوراخ کردن قسمت های مختلف نمایشگر، افزایش ارتفاع صفحه به شکل عجیب و غریب، تعبیه دوربین پنجگانه در پشت بدنه یا تعامل با موبایل از طریق کف دست هم کاری را پیش نمی برد. هواوی به جای همه اینها روی دو نقطه ضعف اصلی تمام پرچمداران یعنی دوربین و باتری تمرکز کرده و اعجوبه ای به نام هواوی پی 30 پرو را به دنیای موبایل هدیه داده است.

اینکه خانواده میت را باید پرچمدار اصلی هواوی بدانیم یا خانواده پی را، مشخص نیست و اهمیت زیادی هم ندارد. به هر حال هواوی هر شش ماه یک بار دنیای موبایل را با مفاهیم تازه ای آشنا می کند. اواخر تابستان سری میت را با سخت افزار کاملاً جدید می بینیم و سپس اوایل بهار با نسخه ارتقاء یافته ای مخصوص دوستداران عکاسی مواجه می شویم. هواوی پی 30 پرو هم چنین وضعیتی دارد و با ارتقاء نسبت به هواوی میت 20 پرو (بررسی دیجیاتو) عکاسی را در دنیای موبایل به سطح تازه ای رسانده است.

بررسی هواوی پی 30 پرو

البته عکاسی با موبایل طی دهه اخیر رشد قابل توجه و حتی غیر قابل باوری داشته. امروزه در شرایط عادی کیفیت دوربین گوشی های پرچمدار تفاوت آشکاری با دوربین های حرفه ای ندارد، ولی طبق تجربه می دانیم در برخی شرایط بهتر است با موبایل عکس نگیریم، به خصوص در محیط های تاریک یا وقتی سوژه فاصله زیادی از ما داشته باشد. هواوی پی 30 پرو با رفع این دو محدودیت، سبک عکاسی شما را به کل تغییر می دهد.

آیا هواوی پی 30 پرو با دوربین انقلابی، باتری فوق العاده و دیگر ویژگی هایی که از یک پرچمدار سال 2019 انتظار داریم، همان ابرقهرمان دنیای موبایل است؟ پاسخ به این سؤال کار ساده ای نیست چون رقبای سرسختی پیش روی هواوی قرار دارند. در ادامه با بررسی این گوشی پرچمدار با دیجیاتو همراه باشید.

بررسی ویدیویی

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی هواوی پی 30 پرو

هواوی پی 30 پرو گوشی زیباییست، درست مثل بقیه پرچمدارانی که در بازار می بینیم. بدنه شیشه ای با لبه های خمیده در تمام طرفین و انحنای لبه های نمایشگر باعث شده تا گوشی باریک تر از آن چیزی که هست به نظر برسد. از طرفی همین ترکیب در کنار فریم فلزی براق، لغزندگی زیادی را ایجاد کرده و آن اطمینانِ لازم را به شما نمی دهد. بنابراین بهتر است با استفاده از قاب سیلیکونی داخل جعبه دستگاه، خیال خودتان را راحت کنید.

هواوی چند سالیست که سبک رنگ آمیزی خاصی را با طیف های جذاب در موبایل هایش استفاده می کند. این سبک حالا به تکامل رسیده و با زیبایی هرچه بیشتر در پی 30 پرو به کار گرفته شده، ولی مشکل اینجاست که دیگر خاص نیست و گوشی های زیادی در بازار با رنگ های مشابه دیده می شوند. ما رنگ آرورا یا شفقی این گوشی را در اختیار داریم که در زوایای مختلف به زیبایی تغییر رنگ می دهد و احتمالاً نور شمالگان را به خاطر شما می آورد (یا نمی آورد). در نگاه اول تمامی رنگ های این گوشی زیبا و جذاب هستند، ولی در درازمدت؟ به نظر من رنگ مشکی انتخاب مطمئن تری خواهد بود.

بررسی هواوی پی 30 پرو

بریدگی کوچک بالای صفحه هم شباهت زیادی به پایه گذار این بدعت یعنی اسنشال فون دارد، که از نظر من موضوع خوبیست. هواوی به سراغ ترند سال 2019 یعنی حفره داخل نمایشگر نرفته و ناچ را تا جای ممکن کوچک کرده تا کمترین مزاحمت را ایجاد کند. البته در این راه، فناوری تشخیص چهره پیشرفته فدا شده است. سیستم تشخیص چهره هواوی پی 30 پرو فقط با دوربین سلفی انجام می شود و علاوه بر اینکه امنیت کمتری دارد، در محیط کم نور هم نمی توانید از آن استفاده کنید. عجیب است که هواوی و سامسونگ در پرچمداران قبلی خود از چنین سیستمی بهره می بردند، اما امسال تصمیم به حذف آن گرفته و شما را با تشخیص چهره نا امن و اسکنر اثر انگشت نه چندان مطمئن تنها گذاشته اند.

بررسی هواوی پی 30 پرو

اسکنر اثر انگشت هواوی پی 30 پرو همانند میت 20 پرو زیر نمایشگر تعبیه شده و همان طور که هواوی هم می گوید، نسبت به نسل قبلی کاملاً سریع تر شده. این اسکنر اپتیکال در مقایسه با اسکنر اولتراسونیک گلکسی اس 10 پلاس هم کمی سریع تر عمل می کند، ولی هنوز به پای حسگرهای فیزیکی مرسوم نمی رسد. فرایند شناساندن اثر انگشت به این حسگر کمی طولانی و خسته کننده است، گاهی اوقات به درستی عمل نمی کند و از نظر امنیت هم کمی ضعف دارد، یعنی احتمالاً با کمی تلاش می توان آن را فریب داد.

بررسی هواوی پی 30 پرو

تغییر دیگری که در پرچمدار جدید هواوی به وجود آمده، حذف اسپیکر مکالمه و انتقال صدا از طریق فناوری ارتعاش مغناطیسی است. در این گوشی، صدا از طریق لرزش نمایشگر به گوش شما انتقال پیدا می کند، یعنی همان کاری که ال جی پیش از این در تلویزیون ها و گوشی هایش انجام داده بود. خوشبختانه این فناوری بسیار خوب عمل می کند و اصلاً فقدان اسپیکر اختصاصی را احساس نخواهید کرد. نشت صدای این گوشی به اطراف هم در حد اسپیکرهای عادیست و دلیلی برای نگرانی ندارید. با این حال استفاده از فناوری جدید، لذت گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم با صدای استریو را از شما می گیرد و صداها فقط از اسپیکر اصلی که روی لبه پایینی قرار گرفته، پخش می شوند. البته این اسپیکر هم کیفیت خوبی دارد و در حد دیگر پرچمداران کنونی بازار است.

نمایشگر

بررسی هواوی پی 30 پرو

هواوی پی 30 پرو از پنل 6.47 اینچی اولد بهره می برد که با رزولوشن تمام اچ دی پلاس (2340×1080 پیکسل) می تواند حدود 400 پیکسل را در هر اینچ به نمایش درآورد. در حالی که اکثر پرچمداران بازار به صفحه های +QHD مجهز شده اند، شاید انتخاب هواوی کمی عجیب باشد ولی پس از چند روز استفاده از این گوشی خواهید دید که جای نگرانی نیست.

بررسی هواوی پی 30 پرو

نمایشگر هواوی پی 30 پرو در دو حالت رنگی قابل تنظیم است: حالت Vivid که تصاویر خوش آب و رنگ با اشباع و کنتراست بالا را بر اساس فضای رنگی DCI-P3 به نمایش می گذارد و حالت نرمال که احتمالاً بر اساس فضای رنگی استاندارد وب یعنی sRGB رنگ های طبیعی تری را نشان می دهد. به احتمال زیاد، شما هم مثل من حالت Vivid را انتخاب می کنید که جذابیت بیشتری دارد. میت 20 پرو قابلیتی به نام Natural Tone داشت که دمای رنگ نمایشگر را بر اساس نور محیط تنظیم می کرد. این قابلیت در پی 30 پرو حذف شده و به همین دلیل در حالت عادی، رنگ سفید کمی به آبی می زند. البته همیشه می توانید از منوی تنظیمات نمایشگر، دمای رنگ را به دلخواه تنظیم کنید.

بررسی هواوی پی 30 پرو

حداکثر روشنایی نمایشگر هواوی پی 30 پرو اگرچه رکوردی را جابجا نمی کند، ولی کاملاً راضی کننده است. در حالت دستی، حداکثر روشنایی صفحه به حدود 550 نیت می رسد که رقم بسیار خوبیست و اگر حالت خودکار را انتخاب کنید، با روشنایی بالای 600 نیت روبرو می شوید. بنابراین حتی زیر تابش مستقیم خورشید هم می توانید به راحتی با این گوشی کار کنید.

رابط کاربری

بررسی هواوی پی 30 پرو

هواوی پی 30 پرو به اندروید 9 و رابط کاربری EMUI 9.1 مجهز شده است. رابط کاربری اختصاصی هواوی طی سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته و طرفداران خودش را هم پیدا کرده. اگر کاربر قدیمی گوشی های این شرکت باشید، تفاوت ظاهری چندانی را در نسخه 9.1 نمی بینید و به راحتی می توانید با آن کار کنید.

البته در ساختار سیستم عامل تغییراتی ایجاد شده. هواوی سیستم فایل جدیدی به نام ERO را طراحی کرده که با آپدیت به EMUI 9.1 در اختیار تمام پرچمداران این شرکت قرار خواهد گرفت. به گفته هواوی با این سیستم فایل جدید، سرعت خوانش تصادفی از حافظه تا 3 برابر افزایش می یابد و فضای در اختیار سیستم عامل هم حدود 20 درصد کاهش می یابد. نتیجه نهایی این است که تجربه سریع و روانی از اندروید خواهید داشت، اما نه آنقدر که در فعالیت های روزمره محسوس باشد.

به جز این مورد، تغییر دیگری در رابط کاربری هواوی پی 30 پرو به وجود نیامده و با همان امکانات همیشگی یعنی شخصی سازی کامل، تم ها و تصاویر پس زمینه متنوع، ژست های حرکتی، قابلیت GPU Turbo، اپلیکیشن بهینه ساز Optimizer و مانند اینها روبرو هستیم.

در مجموع رابط کاربری هواوی پی 30 پرو به بهترین شکل ممکن عمل می کند و هیچگونه لگ و تأخیری ندارد. بخشی از این موضوع به بهینگی سیستم عامل و بخش دیگر به سخت افزار قدرتمند این گوشی بر می گردد. با این حال EMUI هنوز از منظر طراحی و کارآیی پایین تر از One UI سامسونگ یا اندروید گوگل قرار می گیرد.

سخت افزار

بررسی هواوی پی 30 پرو

ترکیب سخت افزاری هواوی پی 30 پرو همان چیزیست که در میت 20 پرو هم دیده بودیم. چیپست 7 نانومتری Kirin 980 با پردازشگر 8 هسته ای قدرتمند، مغز متفکر این گوشی است که 8 گیگابایت حافظه رم را هم برای اجرای همزمان برنامه ها و بازی های مختلف در اختیار دارد. از آنجا که با توانایی های این چیپست در میت 20 پرو و آنر ویو 20 آشنا شده اید، نیازی به مقدمه چینی نیست و مستقیم به سراغ نتایج بنچمارک می رویم.

در ادامه نتایج به دست آمده توسط هواوی پی 30 پرو در تست های آنتوتو، گیکبنچ، پی سی مارک و تری دی مارک را در دو حالت استاندارد و پرفرمنس می بینید.

نتایج بنچمارک هواوی پی 30 پرو در حالت عادی
نتایج بنچمارک هواوی پی 30 پرو در حالت پرفرمنس

اختلاف کارآیی بین این دو حالت کمتر از 10 درصد است و با توجه به اینکه حالت پرفرمنس روی مصرف باتری و داغ شدن گوشی تأثیر بسزایی دارد، پیشنهاد می کنیم فقط در شرایط ضروری آن را فعال کنید. چیپست Kirin 980 از نظر امتیاز بنچمارک اندکی پایین تر از اسنپدراگون 855 یا اگزینوس 9820 قرار می گیرد، ولی همچنان به اندازه کافی قدرتمند است تا سنگین ترین اپ ها و بازی ها را اجرا کند.

بررسی هواوی پی 30 پرو

هشت گیگابایت رَم و حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی نیاز حرفه ای ترین کاربران را برآورده می کند، اما اگر به فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارید کار سخت می شود. هواوی پی 30 پرو از کارت حافظه های اختصاصی این شرکت یعنی نانو مموری پشتیبانی می کند که یافتن آنها دشوار است و قیمت بالایی دارند.

دوربین

بررسی هواوی پی 30 پرو

دوربین هوای پی 30 پرو را می توان مهم ترین قابلیت آن دانست. چند روز استفاده از این گوشی کافیست تا محدودیت های عکاسی با موبایل را تا حد زیادی فراموش کنید و به ثبت صحنه هایی بپردازید که قبلاً ممکن نبود. پرچمدار جدید هواوی در مجموع 5 دوربین دارد که چهار دوربین در پشت و یکی در جلوی دستگاه تعبیه شده اند. مشخصات این دوربین ها را در ادامه می بینید:

  • دوربین 40 مگاپیکسلی،  سنسور 1/1.7 اینچی، لنز استاندارد 27 میلیمتری، ضریب اف 1.6، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین 20 مگاپیکسلی، سنسور 1/2.7 اینچی، لنز فوق عریض 16 میلیمتری، ضریب اف 2.2
  • دوربین 8 مگاپیکسلی، سنسور 1/4 اینچی، لنز تله 125 میلیمتری، ضریب اف 3.4، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین عمق سنج ToF
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، ضریب اف 2.0، فوکوس ثابت

این همه دوربین کارهای زیادی از دستشان بر می آید ولی ضعف هایی هم دارند که بعداً به آنها خواهیم پرداخت. رابط کاربری دوربین کاملاً ساده ولی کامل است و با امکانات و گزینه های متعددی برای عکاسی مواجه هستیم.

حالت های عکاسی اصلی روی نوار پایین و گزینه های مربوط به آنها روی نوار بالایی قرار گرفته اند. با فعال کردن حالت AI می توانید همه چیز را به دست هوش مصنوعی بسپارید تا بهترین عکس را در شرایط مختلف تحویل شما بدهد. حالت های عکاسی تکمیلی از جمله اسلوموشن، تایم لپس، عکاسی مونوکروم و ماکرو هم از طریق گزینه More در اختیار شما قرار دارند.

دوربین اصلی این دستگاه به سنسور جدیدی مجهز شده که به جای پیکسل های مرسوم RGB از پیکسل های RYYB بهره می برد و به همین دلیل توانایی جذب نور بیشتری دارد. این دوربین یکی از بهترین نمونه ها در دنیای موبایل است و در هر شرایطی عکس های فوق العاده ای می گیرد. ترکیب بازه دینامیکی کم نظیر، رنگ های جذاب، فوکوس آنی و جزئیات بالا حتی در نور کم را به سختی می توان در پرچمدار دیگری پیدا کرد. رزولوشن پیش فرض این دوربین روی 10 مگاپیکسل تنظیم شده ولی در صورت نیاز می توانید آن را به 40 مگاپیکسل افزایش دهید. البته با این کار فقط سایز فایل عکس ها بیشتر می شود و کیفیت چندان تغییری نمی کند. نمونه عکس های ثبت شده با دوربین اصلی پی 30 پرو را در ادامه می بینید.

اما این سنسور با کیفیت تنها ویژگی برجسته پی 30 پرو نیست. هواوی برای اولین بار بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری را به دنیای موبایل آورده تا بتوانید کادرهای جذابی از سوژه های دور ببندید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که 5 برابر بزرگنمایی بدون افت کیفیت روی سنسور اصلی انجام نمی شود، بلکه تمام فرایند عکاسی با بزرگنمایی بالای 5 ایکس به سنسور 8 مگاپیکسلی محول می گردد. با توجه به ابعاد کوچک (یک چهارم اینچ) و رزولوشن پایین این سنسور، فقط در نور کافی می توانید عکس های خوبی ثبت کنید. بزرگنمایی بیشتر از 5 ایکس با ترکیب زوم اپتیکال و دیجیتال انجام می شود. با این کار، کیفیت تصویر به تدریج افت می کند ولی اگر بخواهید چیزهایی را ببینید که در حالت عادی نمی بینید (یا نباید ببینید)، هواوی پی 30 پرو تا 50 برابر بزرگنمایی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه چند نمونه تصویر با بزرگنمایی 5 ایکس و بیشتر را می بینید.

سومین دوربین در پشت بدنه به لنز فوق عریض مجهز شده تا بتوانید فضای وسیع تری را در قاب تصویر جای دهید. این دوربین 20 مگاپیکسلی هم در نور کافی کیفیت خوبی دارد ولی در مقایسه با دوربین اصلی، خیلی معمولی به نظر می رسد. دو نمونه تصویر ثبت شده با این دوربین را در ادامه می بینید:

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی پی 30 پرو هم به خاطر رزولوشن بالا، کیفیت بسیار خوبی دارد و جزئیات قابل توجه (و گاهی اوقات بیش از اندازه) از چهره شما را به تصویر می کشد. در نور کم با کمی چالش مواجه هستیم و همچنین به خاطر فقدان قابلیت فوکوس خودکار، باید حداقل فاصله از سوژه (یعنی خودتان) را رعایت کنید. نمونه تصاویر سلفی ثبت شده با این دوربین را در ادامه می بینید:

شکی نیست که هواوی پی 30 پرو بهترین و کاربردی ترین دوربین دنیای موبایل را در اختیار دارد. عکس های دوربین اصلی این گوشی در نوع خود بهترین هستند، حتی در محیط های بسیار تاریک. بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری هم سبک عکاسی شما را عوض می کند. بی دلیل نیست که پی 30 پرو در صدر جدول وب سایت تخصصی DxOMark قرار دارد.

باتری

بررسی هواوی پی 30 پرو

هواوی پی 30 پرو از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که هم شارژدهی فوق العاده ای دارد و هم در کمترین زمان ممکن شارژ می شود. تمام کردن شارژ کامل دستگاه در یک روز عملاً ممکن نیست، حتی اگر مثل ما تلاش کنید تا باتری را به عمد خالی کنید. بنابراین در حالت عادی می توانید تا دو روز کامل انتظار شارژدهی از این گوشی داشته باشید.

سخت افزار و نرم افزار بهینه، سخت گیری های رابط کاربری برای بستن برنامه های در حال اجرا و رزولوشن پایین تر نمایشگر نسبت به رقبا، همگی در شارژدهی بسیار خوب باتری پی 30 پرو نقش دارند. از طرفی فناوری سوپرشارژ 40 واتی هواوی می تواند طی 10 دقیقه تا 25 درصد و طی 30 دقیقه تا 75 درصد ظرفیت باتری را پر کند، یعنی عملاً نیازی به شارژ شبانه نخواهید داشت. شارژ کامل باتری این گوشی هم فقط 1 ساعت زمان می برد.

جمع بندی

بررسی هواوی پی 30 پرو

هواوی با معرفی پی 30 پرو نشان داد که دنبال جنجال های بیهوده نیست. غول تکنولوژی چین طی سال های اخیر، دو نقطه ضعف تاریخی دنیای موبایل یعنی باتری و دوربین را به نقاط قوت خودش تبدیل کرده و هر شش ماه هم این دو ویژگی را بهبود می بخشد. پرچمدار جدید این شرکت تصور شما را از قابلیت های دوربین موبایل و عملکرد باتری به کل تغییر می دهد.

در کنار این دو قابلیت ویژه، هواوی پی 30 پرو یک پرچمدار کامل است و از طراحی زیبا، نمایشگر با کیفیت، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و سخت افزار قدرتمند بهره می برد. با این حال رابط کاربری هواوی یعنی EMUI هنوز بهترین تجربه را در دنیای اندروید در اختیار شما نمی گذارد و سامسونگ از این لحاظ با One UI برتری دارد. حذف فناوری تشخیص چهره پیشرفته و پخش صدای استریو هم دو ویژگی منفی در این گوشی هستند.

با در نظر گرفتن تمام جوانب، به نظر می رسد هواوی پی 30 پرو بهترین گوشی اندرویدی حال حاضر بازار باشد، به خصوص برای افرادی که به عکاسی علاقه دارند. شاید مهم ترین مانع سر راه موفقیت این گوشی، قیمت بالای آن باشد اما اگر قصد دارید حدود 14 میلیون تومان برای خرید گوشی بپردازید و می خواهید یک دوربین قدرتمند همیشه همراهتان باشد، گزینه ای بهتر از پی 30 پرو نخواهید یافت. در ادامه نقاط قوت و ضعف این گوشی را مرور می کنیم.

نقاط قوت هواوی پی 30 پرو
  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی
  • بدنه ضد آب
  • روشنایی خوب نمایشگر
  • سخت افزار قدرتمند
  • عملکرد فوق العاده دوربین اصلی در تمام شرایط
  • زوم اپتیکال 5 برابری
  • شارژدهی بی رقیب باتری
  • شارژ فوق سریع
نقاط ضعف هواوی پی 30 پرو
  • رزولوشن پایین نمایشگر نسبت به رقبا
  • فقدان سیستم تشخیص چهره حرفه ای
  • فقدان اسپیکر استریو
  • رابط کاربری نه چندان جذاب
  • قیمت بالا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • M.freakinggeek
    M.freakinggeek | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    این نوشته بشدت ضعیف که شما بهش میگید بررسی ، دقیقا مصداق پر از خالی هستش
    اول که میگید دو ضعف امروزی دنیای موبایل این گوشی رفع کرده و کاملا شعاری و تبلیغ گونه با کلماتی مثل اعجوبه از گوشی صحبت میکنین در حالی که این گوشی در بهترین شرایط مثل هر پرچم دار دیگه ای هر نسخه جدیدش بهبود هایی داره و نه امروزه دوربین گوشی ها اونم گوشی های پرچم دار هیچ کدوم نقطه ضعفشون نیست و باز بازی با کلمات یا اطلاعات غلط در مورد ناچ یک این که خود هواوی و سامسونگ از اولین ها سر استفاده از حفره به جای ناچ بودن و هستن و دلیل استفاده از ناچ بیشتر حکم صرفه جویی داشته بخش نمایشگر هم یه پاراگراف که فقط اطلاعات عادی که بدون بررسی هم هر کسی میتونه بفهمه نوشتین هیچ اطلاعات بیشتر هیچ بررسی در بهتر بودن از رقبا یا بهبود نسبت به قبل یا اطلاعاتی از این دست نیست حتی اصلا اشاره نشده اچ دی ار داره یا نداره بعد تو سال هایی که گوشی های میان رده هم نمایشگر های خیلی خوبی با رزولوشن بالا دارن اشاره میکنین رزولوشن نسبتا پایین گوشی خوبه ! باز در بخش بعدی رابطه کاربری با سه تا اسکرین شات سرهم بندی کردین. و هیچ بررسی توش نیست آخر هم میگید طراحیش نسبت به سامسونگ و گوگل ضعیف تره و اصلا نمیگین کجای طراحیش ضعیفه چی کم داره چی بیشتر داره باز در بخش سخت افزار هم همینطوره تست های مختلف اسکرین شات گرفته شده و سر هم بندی شده و نه با گوشی قبلی هواوی نه با سری میت نه بقیه پرچم دار هیچ بررسی نمیشه و نه حتی مقایسه ای در آخر هم میگین خب یکم از پردازنده سامسونگ و اسنپ دراگون ضعیف تره و با جمله به اندازه قدرتمند هست تموم میشه !! انگار نه انگار یه پرچمدار داره بررسی میشه و حتی گوشی های دو سال پیش هم به راحتی هر کاری انجام میدن اتفاقا بررسی ها میزان بهبود ،تفاوت ها و مقایسه با سایر گوشی ها رو باید شامل بشه که اصلا همچین کاری صورت نگرفته !
    همه اینا یکطرف بخش اصلی این گوشی که از نسل قبل خیلی مهم هست و خیلی هواوی روش مانور داده دوربین اوج فاجعه بخش نگارش هستش عکس هایی که اصلا هیچ اصولی ندارن و حداکثر دو سه وضعیت نوری نشون میدن هیچ دید درست هیچ قیاس درستی به مخاطب نمیده حتی تست های درست ازش گرفته نشده حتی بخش زوم اصلا عکس درستی نیست چون هیچ دیدی از فاصله اصلی وحالت نور و... انتقال نمیده به مخاطب ، سلفی هم همینطور و اوج بد بودن این که حتی یک کلمه درباره فیلم برداری حالت هاش ،بدی و خوبیش نبود ۴کی ۶۰ فریم و ... هیچ چیزی نیست
    باز بخش باتری هم همینطور اصلا بررسی نشده خودتونو راحت کردین و گفتین تلاش کردیم باتری طی روز تموم بشه ولی نشد!!!
    واقعا مثل این بود گوشی بدین به هر فرد عادی و بی اطلاع و بگیم چطور بود گوشی ؟ و بگه باتریش خیلی خوب بود عکساش خیلی خوب بود همه برنامه و بازی اجرا کرد و... قشنگ در همین حد گفتین نه بررسی اصولی نه مقایسه درست !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی