ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ‌ست
تکنولوژی

چیپ‌ست هوش مصنوعی 5G مدیاتک تا چند روز آینده معرفی خواهد شد

تا به حال شرکت های بزرگی چون هواوی، سامسونگ و کوالکام از چیپ‌ست های مجهز به مودم‌های 5G رونمایی کرده‌اند و حالا مدیاتک نیز در آستانه پیوستن به این جمع است. این شرکت تایوانی سازنده نیمه‌هادی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

تا به حال شرکت های بزرگی چون هواوی، سامسونگ و کوالکام از چیپ‌ست های مجهز به مودم‌های 5G رونمایی کرده‌اند و حالا مدیاتک نیز در آستانه پیوستن به این جمع است.

این شرکت تایوانی سازنده نیمه‌هادی اعلام کرده که تقریبا زمان آن فرا رسیده که هوش و سرعت ترکیب شوند و چیپ‌ست جدید هوش مصنوعی 5G طی ماه جاری میلادی معرفی شود. چنین اعلامیه‌ای به این معنی است که حداکثر 10 روز تا رونمایی این پلتفرم جدید باقی مانده است.

«هلیو ام70» (Helio M70) پیشتر به عنوان یک پلتفرم 5G توسط این شرکت معرفی شده بود اما هنوز زمان زیادی به تولید و توزیع این محصول برای سازندگان اسمارت‌فون باقی مانده است. هنوز مشخص نیست که آیا این چیپ‌ست قرار است یک مودم 5G داخلی داشته باشد یا اینکه در واقع فقط رونمایی رسمی از M70 خواهد بود، اما به هر حال بعید است که تا پایان سال 2019 شاهد استفاده از این محصول در دستگاه‌های هوشمند باشیم.

چیپ‌ست

اولویت اصلی مدیاتک تکنولوژی 5G+AI (نسل پنجم به همراه هوش مصنوعی) و محصول Helio P90 با تکنولوژی 12 نانومتر است که با یونیت پردازنده مستقل هوش مصنوعی عرضه شده است. این محصول در واقع قادر است محاسبات هوش مصنوعی را در سرعت‌های گیگابایتی انجام دهد. با این حال M70 که با تکنولوژی 7 نانومتری تولید می‌شود قرار است عملکرد مدل پیشین را بهبود ببخشد.

از آنجایی که مدیاتک به تولید چیپ‌ست‌های مقرون به صرفه شهره است، به نظر می‌رسد اسمارت‌فون‌هایی که از این پردازنده استفاده می‌کنند قیمت کمتری نسبت به دیوایس‌های مجهز به اسنپدراگون 855 داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ خرداد ۱۳۹۸

    وای وای ۵ جی
    الان تحریم میشی

مطالب پیشنهادی