ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سگ رباتیک
علمی

کشیده شدن هواپیمای سه تنی توسط سگ رباتیک [تماشا کنید]

تنها یک ماه بعد از این که تعدادی سگ رباتیک SpotMini ساخت بوستون داینامیکس موفق به کشیدن یک کامیون شدند، محققان انستیتوی تکنولوژی ایتالیا قدرت یک سگ رباتیک دیگر به نام HyQReal را محک زده ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

تنها یک ماه بعد از این که تعدادی سگ رباتیک SpotMini ساخت بوستون داینامیکس موفق به کشیدن یک کامیون شدند، محققان انستیتوی تکنولوژی ایتالیا قدرت یک سگ رباتیک دیگر به نام HyQReal را محک زده اند.

این ربات 90 سانتی متر ارتفاع و 130 کیلوگرم وزن دارد

این تیم در بیانیه ای عنوان کرده سگ رباتیک HyQReal موفق به کشیدن یک جت شخصی سه تنی Piaggio P180 Avanti به مسافت حدودا ده متر در فرودگاه جنوا شده است.

احتمالا همه موافقیم که سه تن وزن زیادی است، علاوه بر این سگ رباتیک HyQReal از ابعاد بزرگی نیز برخوردار است و 1.3 متر طول و 90 سانتی متر ارتفاع دارد؛ وزنش هم چیزی در حدود 130 کیلوگرم است.

«Claudio Semini»، سرپرست این پروژه در یک بیانیه اعلام کرده:

کشیدن یک هواپیمای سه تنی قدرت، مدیریت خودکار نیرو و طراحی بهینه این ربات را نشان داد. ما قصد انجام کاری را داشتیم که پیش از این صورت نگرفته بود.

سگ رباتیک
توییتی که این تیم ایتالیایی پس از موفقیت آزمایشش منتشر کرد

این تیم به دنبال استفاده از این ربات در شرایط بحران است

محققان این انستیتو امیدوارند به ساختار بادوام تری برای این ربات دست یابند تا قادر شوند از آن در شرایط بحران، کشاورزی و بازرسی ها نیز استفاده کنند. به گفته آن ها فعلا به دنبال استفاده از این ربات در اولین گروه هایی که به محل حادثه اعزام می شوند نیستند، بلکه می خواهند طی حوادث غیرمتقربه به نیروهای امدادی در مواردی مانند جایگذاری سنسورها، جابجایی وسایل و باز کردن درب ها کمک کنند.

به گفته «Semini» بهبودهایی که در سخت افزار و نرم افزار این ربات ها اعمال می شود به کارگیری آن ها در شرایط واقعی را تسهیل می کند. سگ رباتیک HyQReal محصول همکاری انستیتو تکنولوژی ایتالیا و Moog، شرکتی فعال در زمینه طراحی و تولید قطعات و سیستم های کنترلی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی