ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارایی گرافیکی چیپست 10 نانومتری آیس لیک اینتل تا دو برابر بهتر از قبل است

اینتل سال گذشته قول داد که چیپ گرافیکی مجتمع در پردازنده 10 نانومتری بعدی ویژه لپتاپ این شرکت، بیش از 1 ترافلاپس توان پردازشی خواهد داشت. حالا پیش از کنفرانس اینتل در کامپیوتکس، کمپانی آمریکایی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

اینتل سال گذشته قول داد که چیپ گرافیکی مجتمع در پردازنده 10 نانومتری بعدی ویژه لپتاپ این شرکت، بیش از 1 ترافلاپس توان پردازشی خواهد داشت. حالا پیش از کنفرانس اینتل در کامپیوتکس، کمپانی آمریکایی اطلاعات بیشتری از چیپست های سری آیس لیک خود منتشر کرده است.

طبق اطلاعات جدید، عملکرد چیپ گرافیکی پردازنده آیس لیک در بازی CS: Go (کانتر استرایک) نسبت به پردازنده ویسکی لیک U تا 72 درصد بهبود یافته و این رقم برای بازی اوورواچ به 42 درصد می رسد. نکته مهم درباره عملکرد چیپ جدید، امکان اجرای بازی های روز با رزولوشن 1080p بدون نیاز به کارت گرافیک مستقل است.

آیس لیک
مقایسه عملکرد چیپ گرافیکی پردازنده آیس لیک (پررنگ) با پردازنده ویکی لیک U (کم‌رنگ)

البته آمار منتشر شده توسط اینتل ضعف هایی هم دارد؛ به عنوان مثال اکثر بازی ها روی تنظیمات گرافیکی پایین (low) اجرا شده اند که این موضوع چندان برای گیمرها جالب نیست. از طرفی رقم FPS (فریم در ثانیه) که فاکتور تأثیرگذاری محسوب می شود، برای اکثر بازی ها مشخص نشده است.

با این حال پیشرفت کلی چیپست جدید نسبت به نسل قبل قابل توجه بوده؛ به خصوص وقتی که شاهد بهبود دو برابری کارایی در عنوان Three Kingdoms و رشد 82 درصدی برای بازی محبوب Rainbow 6 Siege هستیم.

چیپست آیس لیک بازی کانتر استرایک را با نرخ 70FpS اجرا می‌کند

جالب است بدانید که در یک نمایش زنده، چیپست آیس لیک توانست در بازی CS: Go به نرخ بازنشانی تصویر 70FpS دست پیدا کند که در مقایسه با رکورد 40 فریم نسل قبل پیشرفت مناسبی به نظر می رسد. البته پیش از این نیز بازی به خوبی اجرا می شده؛ اما اجرای یک عنوان شوتر محبوب با نرخ بالای 60FpS از نکاتی است که می تواند توجه گیمرها را به خود جلب کند.

آیس لیک
مقایسه عملکرد آیس لیک (آبی) با رایزن 7 3700U (نارنجی)

لازم به ذکر است که اینتل چیپست جدید خود را با AMD Ryzen 7 3700U هم مقایسه کرده و اظهار داشته که نمونه هم رده 25 واتی ساخت این شرکت، به طور میانگین تا 16 درصد بهتر از محصول رقیب عمل خواهد کرد.

گفتنی است کنفرانس اینتل در کامپیوتکس تایوان فردا برگزار می شود و این شرکت جزئیات بیشتری از پردازنده های نسل جدید خود منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی