ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حالت تاریک بالاخره به iOS 13 اضافه شد؛ کاهش مصرف باتری در آیفون‌های جدید

همان طور که پیش بینی می شد، اپل در کنفرانس WWDC امسال از اضافه شدن حالت تاریک به سیستم عامل iOS 13 خود خبر داد. حالت تاریک اپل برای گوشی ها و تبلت های این ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۴۲

همان طور که پیش بینی می شد، اپل در کنفرانس WWDC امسال از اضافه شدن حالت تاریک به سیستم عامل iOS 13 خود خبر داد.

حالت تاریک اپل برای گوشی ها و تبلت های این شرکت تمام قسمت های رابط کاربری را شامل شده و حتی از نرم افزارهای پیش فرض مانند پیام ها، موسیقی، تقویم و ... هم پشتیبانی خواهد کرد. در ضمن فعال سازی Dark Mode از طریق تنظیمات دستگاه یا سوییچ مخصوص در Control Center امکان پذیر خواهد بود.

البته باید در نظر داشت که تغییرات حالت تاریک آیفون در صفحه هوم چندان ملموس نیست؛ اما با ورود به منوها (و خصوصاً نرم افزارهایی که در حالت عادی بخش قابل توجهی از رابط کاربری آنها سفید است) تفاوت ها آشکار شده و با نمایشگری تاریک مواجه خواهیم شد.

حالت تاریک آیفون

استفاده از حالت تاریک در آیفون‌های مجهز به نمایشگر OLED مصرف باتری را کاهش می‌دهد

نکته مهم درباره حالت تاریک iOS 12، کمک به کاهش نسبی مصرف باتری در آیفون‌های جدید با نمایشگر OLED است؛ چرا که مصرف انرژی این نوع پنل ها برای نمایش رنگ مشکی تقریباً صفر بوده (با خاموش ماندن LED ها رنگ مشکی نشان داده می شود) و حالت تاریک آیفون نیز با تیره کردن فضای رابط کاربری، به یکی از اهداف اصلی iOS 13 یعنی کاهش مصرف باتری کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که اپل پیش از این حالت تاریک را در سیستم عامل مک و برای کاربران حرفه ای ارائه کرده بود و کمپانی گوگل هم در کنفرانس توسعه دهندگان خود حالت تاریک اندروید Q را به نمایش گذاشته بود.

گفتنی است حالت تاریک فعلاً در رابط کاربری سیستم عامل iOS 13 و اپلیکیشن های پیش فرض قابل فعال سازی بوده اما توسعه دهندگان می توانند با استفاده از امکاناتی که اپل در اختیارشان قرار می دهد، پشتیبانی از حالت تاریک را به نرم افزارهای خود اضافه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • min
    min | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    آقای خشنود کنفرانس اپل هستش، حیف نیست اسم گوگل و اندرویدو توی مقاله مینویسید!

    • TiTAN
      TiTAN | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

      این احمق رو نگا!

مطالب پیشنهادی