ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین مجوز راه اندازی شبکه 5G را در خاک خود صادر کرد

دولت چین امروز رسماً مجوز استفاده از فناوری 5G را به سه شرکت مخابراتی خود اعطا کرد تا سرزمین اژدهای سرخ به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای دنیا، از این تکنولوژی بهره مند شود. خبر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

دولت چین امروز رسماً مجوز استفاده از فناوری 5G را به سه شرکت مخابراتی خود اعطا کرد تا سرزمین اژدهای سرخ به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای دنیا، از این تکنولوژی بهره مند شود.

خبر مربوطه در حالی توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده که کمپانی هواوی (به عنوان شرکتی که در سال 2018 نزدیک به 30 درصد از کل درآمدهای مربوط به زیرساخت های مخابراتی را از آن خود کرد) با چالش های جدی در غرب مواجه بوده و تحت تحریم ایالات متحده قرار دارد.

هواوی در سال 2018 یک سوم بازار زیرساخت‌های مخابراتی را در اختیار داشت

مجوزهای مورد اشاره ماه ها زودتر از موعد پیش بینی شده (اواخر سال 2019) صادر شده اند که این موضوع نشان دهنده عزم راسخ پکن برای باقی ماندن در رقابت جهانی فناوری 5G و تجاری سازی آن است. پیش از این کشورهای انگلستان، استرالیا، کره جنوبی و ایالات متحده به صورت محدود شبکه های 5G را به بهره برداری رسانده بودند. البته اندازه بازار چین باعث می شود مجموع عملکرد کشورهای دیگر ناچیز به نظر رسیده و مزیت اولین بودن را برای آنها از بین ببرد.

بر اساس گزارش رسمی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، سه شرکت China Telecom ،China Unicom و China Mobile به همراه شبکه تلویزیونی China Broadcasting Network مجوز استفاده از نسل جدید شبکه های مخابراتی را دریافت کرده اند.

فناوری 5G

در این بین سایر بازیگران حوزه از جمله تولیدکنندگان تجهیزات شبکه، چیپ سازها، تولیدکنندگان گوشی و توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز تمرکز بیشتری روی 5G کرده و به عنوان مثال شرکت های سامسونگ، اوپو، شیائومی و هواوی از گسترش محصولات مبتنی بر 5G خود خبر داده اند.

گفتنی است فناوری 5G با امکان ارائه سرعت 100 برابری نسبت به نسل قبل شبکه های مخابراتی، نقش بافت ارتباط دهنده میان تکنولوژی های نوینی همچون اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند و اتومبیل های خودران را بازی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

    تنها بدی اینترنت تو چین اینه بعضی سرویس ها مثل گوگل در دسترس نیست. از انواع سرور بازی هی کامپیوتری و کنسول تا بعضی پیام رسان ها و سرویس های خارجی بدون مشکل برقراره . حتی اونطوری که میگن هم vpn ها در چین فیلتر نیس کامل! چون چندین گروه تلگرامی چینی دارم تو اکانت مجازیم ( گروه نرم افزار و کرک اپلیکیشن ها ) . البته زیاد الکی سخت میگیرن ولی اونطوریام که بعضیا سنگشو به سینه میزنن اصن نیست ....

مطالب پیشنهادی