ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی 3D Touch در iOS 13 از کار می‌افتد؛ جایگزینی با لمس طولانی

کمپانی اپل در سال 2015 طی مراسم رونمایی از آیفون 6s، قابلیت جدیدی تحت عنوان 3D Touch یا لمس سه بعدی را معرفی کرد که با تشخیص سطوح مختف فشار انگشت کاربر، فرمان های مختلفی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

کمپانی اپل در سال 2015 طی مراسم رونمایی از آیفون 6s، قابلیت جدیدی تحت عنوان 3D Touch یا لمس سه بعدی را معرفی کرد که با تشخیص سطوح مختف فشار انگشت کاربر، فرمان های مختلفی را اجرا می کند.

شرکت ساکن کوپرتینو تبلیغات زیادی هم در این زمینه انجام داد و قرار بود لمس سه بعدی نحوه استفاده کاربران از تلفن های هوشمند را به کلی دگرگون کند؛ اما حالا چهار سال پس از معرفی 3D Touch، به نظر می رسد کاربران آن طور که باید با این فناوری ارتباط برقرار نکرده اند.

بسیاری از کاربران از وجود قابلیت 3D Touch در گوشی خود مطلع نبودند

البته باید اذعان کرد که تکنولوژی لمس سه بعدی به خودی خود تحسین برانگیز بوده و می توانست به خوبی رشد کند؛ اما بسیاری از کاربران حتی از وجود چنین قابلیتی در گوشی خود مطلع نبودند و همین عدم استقبال باعث شده در بروزرسانی جدید iOS، خبری از 3D Touch نباشد.

لمس سه بعدی
منوی جدیدی که با لمس طولانی نمایان می شود

انتشار شایعات حذف لمس سه بعدی از iOS 13 چند هفته پیش از مراسم WWDC 2019 آغاز شد و حالا با ارائه نسخه بتای سیستم عامل مذکور به توسعه دهندگان، اخبار قبلی تأیید شده و به نظر می رسد که آیفون های مجهز به فناوری 3D Touch (همه آیفون ها از 6s به بعد به جز SE و XR) دیگر امکان استفاده از این قابلیت را ندارند.

بر اساس اظهارات توسعه دهندگان، امکاناتی که از طریق تشخیص سطح فشار انگشت و با فناوری لمس سه بعدی در اختیار کاربر قرار می گرفت، حالا با لمس طولانی مدت ارائه می شود و بدین ترتیب، راه حلی آشناتر در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که ویژگی جدید به صورت یکپارچه در تمام آیفون ها، آیپدها و نسل هفتم آیپاد تاچ وجود داشته و جایگزین 3D Touch خواهد شد.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مصیب ص.
    مصیب ص. | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

    کاش عاشقان اپل این دفعه وقتی یه چیزی رو توی کنفرانس های اپل با آب و تاب ازش تعریف میکنند به سرعت باور نکنند .
    من با نوکیا ۸ به راحتی با لمس طولانی کار میکنم .

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

    یکی از بی خاصیت ترین ویژگی های آیفون که اپل سعی داشت جایگزین لمس طولانی مدتش کنه و هیچ کاربرد دیگه‌ای غیر از اون واسش به وجود نیومد

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

    فقط میتونم عرض کنم که خاک تو سرت اپل .. و بیشتر خاک تو سر اون هواوی که با همین فناوری جلو جلو اون میت اس وامونده رو معرفی کرد ...

    • dariush eghbali
      dariush eghbali | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸

      چقدرمؤدبیدشما،،

مطالب پیشنهادی