ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

9a1708f7-rivian-r1s
خودرو

ریوین امکان شارژ خودرو به خودرو و آپشن آشپزخانه را به محصولات خود اضافه می کند

ریوین (Rivian) شرکتی آمریکایی است که در سال 2009 توسط یکی از دانش آموختگان MIT به نام R.J Scaringe تاسیس شده؛ این کمپانی اخیرا با معرفی دو مدل برقی فوق العاده توانمند سر و صدای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۵

ریوین (Rivian) شرکتی آمریکایی است که در سال 2009 توسط یکی از دانش آموختگان MIT به نام R.J Scaringe تاسیس شده؛ این کمپانی اخیرا با معرفی دو مدل برقی فوق العاده توانمند سر و صدای زیادی بر پا کرده، طوری که بسیاری نسبت به موفقیت آن خوشبین هستند.

RJ Scaringe

اولین خودروی ریوین در سال 2011 معرفی شد. این خودرو در واقع پروتوتایپی از یک مدل اسپرت برقی بود که البته نتوانست چندان توجهات را به خود جلب کند. پس از آن، ریوین به "حالت مخفی" رفته و به آرامی به سمت مدل های شاسی بلند و پیکاپ تغییر مسیر داد.

ثمره این تغییر مسیر سال گذشته و در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در قالب شاسی بلند R1S و پیکاپ R1T در معرض دید عموم قرار گرفت. هر دوی این مدل ها ماجراجویان را هدف گرفته اند، به همین خاطر ریوین به دنبال راهکارهایی است که خیال خریداران را از بابت شارژ باتری و دور ماندن از ایستگاه های شارژ راحت کند.

2634e5dd-68af1e24-rivian-australia

زمان زیاد لازم برای شارژ باتری یکی از نگرانی های بزرگی است که خریداران خودروهای برقی با مواجه هستند. اگر چه این فاکتور با پیشرفت های حاصل شده و ارایه تکنولوژی 800 ولتی توسط پورشه تا حد زیادی بهبود یافته، اما هنوز هم در مقایسه با پر کردن باک با بنزین بیشتر طول می کشد.

بنیانگذار ریوین چندی پیش در مصاحبه با نشریه The Drive به نکات جالبی در این زمینه اشاره کرده و گفته:

ما خودروهایمان را طوری طراحی کرده ایم که بتوانید به راحتی از پک باتری کمکی استفاده کنید. علاوه بر این امکان شارژ ریوین به ریوین فراهم خواهد بود که قابلیت مفیدی است. کافیست دو خودرو را به هم متصل کنید تا الکترون ها بین آن دو جابجا شوند.

7090f00b-rivian-r1t

موسس ریوین می گوید خریداران محصولات این کمپانی خواهند توانست با 30 دقیقه شارژ تا 200 مایل (معادل 321 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارند. جالب آنکه او معتقد است در صورت افزایش سرعت شارژ با تکنولوژی های کنونی، کارایی سلول های باتری سریع تر افت می کند.

آقای R.J Scaringe افزوده در پنج سال آینده نمایش های زیادی درباره شارژ باتری در 15 دقیقه خواهید دید، اما اگر این کار را 30 بار انجام دهید، باتری از بین خواهد رفت.

36b26184-rivian-r1t

خبر دیگر در رابطه با ریوین اینکه این کمپانی تایید کرده آپشن آشپزخانه کشویی برای پیکاپ R1T  عرضه خواهد شد. با سفارش این آپشن مجموعه ای از لوازم مورد نیاز برای پخت و پز در پشت کابین و زیر قسمت بار نصب شده و در مواقع مورد نیاز به صورت کشویی از جای خود خارج می شوند. اجاق گاز برقی، سینک ظرفشویی و محفظه های مختلف جهت نگهداری اشیا گوناگون از جمله اجزای این آپشن به شمار می روند.

5b0c7063-rivian-r1t-2 5b0c7063-rivian-r1t-2

شایان ذکر است کمپانی ریوین تاکنون موفق به جذب بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه شده؛ در بین سرمایه گذاران این شرکت تازه تاسیس نام برندهای مطرحی چون فورد و آمازون دیده می شود. این را هم اضافه کنیم اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، R1S و R1T تا پایان سال 2020 راهی بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی