ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

toyota camry
خودرو

فراتر از مرسدس بنز و ب ام و؛ تویوتا با ارزش ترین برند صنعت خودرو جهان شد

معیارهای گوناگونی برای رده بندی خودروسازان وجود دارد و می توان آنها را بر اساس آمار فروش، میزان سود، تعداد طرفداران در شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست رتبه بندی کرد. فارغ از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

معیارهای گوناگونی برای رده بندی خودروسازان وجود دارد و می توان آنها را بر اساس آمار فروش، میزان سود، تعداد طرفداران در شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست رتبه بندی کرد. فارغ از این فاکتورها شرکت های خودروساز با برند خود در بین مشتریان شناخته می شوند و می توان آنها را از روی وجهه و ارزش برندی که دارند، رتبه بندی کرد. موسسه Kantar Millward Brown که در زمینه تحلیل و ارزیابی بازار فعالیت می کند، اخیرا لیست 100 برند با ارزش جهان در سال 2019 را منتشر کرده؛ از میان خودروسازان این تویوتا است که بالاتر از همه ایستاده و عنوان با ارزش ترین برند خودرویی را به خود اختصاص داده است.

تویوتا

پس از تویوتا، مرسدس بنز و ب ام و در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. نگاهی گذرا به این رده بندی نشان می دهد که شرکت های خودروساز در مقایسه با دیگر کمپانی ها وضعیت مناسبی ندارند. برای مثال تویوتا جایگاه کلی 41 کسب کرده، حال آنکه مرسدس بنز و ب ام و به ترتیب در رتبه های کلی 54 و 55 دیده می شوند.

لیست صد برند با ارزش جهان در سال 2019 - رتبه های اول تا پنجاهم
لیست صد برند با ارزش جهان در سال 2019 - رتبه های اول تا پنجاهم
لیست صد برند با ارزش جهان در سال 2019 - رتبه های پنجاه و یک تا صد
لیست صد برند با ارزش جهان در سال 2019 - رتبه های پنجاه و یک تا صد

جالب اینکه سایر خودروسازانی که به لحاظ ارزش برند در جایگاه های بین چهارم تا دهم هستند، اصلا در میان 100 برند حضور ندارند. این برندها به ترتیب رتبه عبارتند از هوندا، فورد، نیسان، تسلا، آئودی، فولکس واگن و پورشه.

2019-BrandZ-Top-100-Most-Valuable-Global-Brands-3-630x486
ده برند با ارزش خودرویی جهان در سال 2019

علاوه بر این از بین خودروسازان تنها فولکس واگن توانسته به لطف اتخاذ سیاست های جدید جایگاه خود را بهبود ببخشد؛ پورشه نیز که یکی از زیر مجموعه های متعدد فولکس به شمار می رود، با کنار زدن ماروتی-سوزوکی هند، پایش به لیست ده برند با ارزش خودرویی باز شده است.

در حال حاضر آمازون، اپل و گوگل در صدر لیست با ارزش ترین برندهای جهان ایستاده اند. این برندها خدمات گسترده ای را به کاربران خود ارایه می کنند و خودروسازان قصد دارند با راه اندازی سرویس به اشتراک گذاری مسیر و خودرو، مسیر مشابهی را طی کنند. برخلاف شرکت های خودروساز، سرعت رشد کمپانی های چینی سرسام آور بوده و نام 15 برند چینی در بین صد برند ارزشمند به چشم می خورد.

رده بندی ارزشمندترین برندهای چینی
رده بندی ارزشمندترین برندهای چینی

با توجه به رقابت شدیدی که در بازار محصولات گوناگون شکل گرفته، شرکت ها به دنبال دسترسی به تمامی مشتریان بالقوه در هر نقطه از دنیا هستند. به همین جهت اکنون شاهد انواع کمپین های تبلیغاتی در رادیو، تلویزیون، فیلم ها و اینترنت هستیم. متوسل شدن به اینفلوئنسرها برای انجام تبلیغ یکی از روش های نسبتا جدیدی است که رو به گسترش است.

در هر حال در بازاری که بیش از هر زمان رقابتی شده، هویت برند و شناخته شدن آن نقشی کلیدی در بقا و ادامه حیاتش خواهد داشت. گفتنی است در سال 2018 نیز تویوتا به عنوان با ارزش ترین برند خودرویی جهان دست یافته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی