ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حکم استرداد جولیان آسانژ
کسب و کار

وزیر کشور بریتانیا حکم استرداد جولیان آسانژ به آمریکا را امضا کرد [به روز رسانی]

صبح امروز ساجد جاوید وزیر کشور بریتانیا اعلام کرد حکم استرداد جولیان آسانژ را امضا کرده تا مسیر برای انتقال بنیانگذار ویکی لیکس به آمریکا و مواجهه وی با اتهاماتش (هک و جاسوسی کامپیوتری) هموار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۵

صبح امروز ساجد جاوید وزیر کشور بریتانیا اعلام کرد حکم استرداد جولیان آسانژ را امضا کرده تا مسیر برای انتقال بنیانگذار ویکی لیکس به آمریکا و مواجهه وی با اتهاماتش (هک و جاسوسی کامپیوتری) هموار گردد.

جاوید در اینباره گفت:

دادگاه رسیدگی به درخواست آمریکا برای استرداد آسانژ قرار است که فردا برگزار شود اما روز گذشته من حکم استرداد وی را امضا کردم و تاییدیه من فردا در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت.

طبق برنامه ریزی های انجام شده آسانژ باید فردا در این دادگاه حاضر شود اما مشخص نیست که شخصا به دادگاه می رود یا از طریق ارتباط ویدیویی در آن حضور می یابد.

جاوید در صحبت های خود خاطرنشان کرد:

این تصمیمی است که در نهایت دادگاه باید بگیرد اما بخش مهمی از این تصمیم هم به وزارت کشور بر می گردد و من میخواهم مطمئن شوم که عدالت همیشه برقرار می شود و از آنجایی که ما یک درخواست رسمی و قانونی برای استرداد آسانژ دریافت کرده ایم من آن درخواست را امضا کرده ام اما باز هم می گویم که تصمیم نهایی با دادگاه است.

استرداد جولیان آسانژ
ساجد جاوید وزیر کشور بریتانیا

جاوید در حالی این حکم را امضا می کند که رابطه خوبی با دولت فعلی آمریکا ندارد. چند روز پیش که ترامپ از انگلستان دیدار کرد از آقای جاوید برای حضور در مراسم خوشامدگویی به وی دعوت نشده بود. برخی باور دارند که علت این اتفاق انتقادات وی از رفتار نامطلوب ترامپ با مسلمانان در سال ۲۰۱۷ بوده است و برخی ری توییت های ترامپ در تایید حزب راست Britain First را عامل اصلی این اختلافات می دادند. جاوید مسلمان است اما تایید کرده که نمی داند چرا به این مراسم ها دعوت نشده است.

جولیان آسانژ که هم اکنون در زندان Belmarsh واقع در جنوب بریتانیا نگهداری می شود حکم زندان پنجاه هفته ای خود را به خاطر فرار از آزادی مشروطش در سال ۲۰۱۲ می گذراند. آسانژ با زیر پا گذاشتن قرار وثیقه خود به سفارت اکوادور در لندن رفت و از این کشور درخواست پناهندگی کرد. او در آنجا برای مدت هفت سال زندگی کرد تا اینکه در اکوادور پناهندگی آسانژ را رد کرد و پلیس با مراجعه به داخل سفارت او را از مخفی گاهش بیرون آورد.

استرداد جولیان آسانژ

حالا جولیان آسانژ ۴۷ ساله که ملیت استرالیایی دارد یک گام دیگر به استرادادش به آمریکا نزدیک شده اما آنطور که جاوید گفته تصمیم نهایی با دادگاه است و علاوه بر این باید مشخص شود که رسیدگی به پرونده تجاوز جنسی آسانژ در سوئد چگونه انجام می گیرد.

یکی از اتهامات آسانژ حکم مرگ را برای او در پی دارد

وکیل سوئدی آسانژ پیشتر ادعا کرده که او بیش از اندازه بیمار است که حتی بتواند از طریق ارتباط ویدیویی در دادگاه حضور پیدا کند اما ویدیوهایی که اخیرا به صورت مخفیانه از او ضبط شده نشان می دهند که حالش خوب است و در سلامتی کامل به سر می برد.

آسانژ از سوی وزارت دادگستری آمریکا با ۱۸ اتهام مختلف روبرو شده که طبق قانون جاسوسی در این کشور، به موجب یکی از اتهامات، حکم مرگ در انتظارش است اما آنطور که مقامات اکوادور می گویند، بازرسان آمریکایی وعده داده اند که درخواست حکم مرگ برای او نکنند.

 

به روز رسانی: [۲۴ خردادماه ۱۳۹۸]

دادگاه جولیان آسانژ امروز در لندن برگزار شد و طبق دستور قاضی، استرداد این متهم به آمریکا منوط به برگزاری دادگاهی ۵ روزه در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. به این ترتیب جلسه بعدی دادگاه آسانش در لندن سال آینده برگزار می شود و آن زمان است که مشخص خواهد شد او باید به آمریکا تحویل داده شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • jalal
    jalal | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    آسانژ ضربه مهلکی به جهان آزاد زد و خدمتی بزرگ به چین و روسیه . امیدوارم به مجازات برسه .

    • enrix
      enrix | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

      میشه بگید چکار کرده که ضربه به جهان آزاد و خدمت به روسیه و چین به حساب میاد؟؟

    • molavy
      molavy | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

      جهان ، منظورش آمریکا هستش
      آخه اینجا یک عده دنیاشون آمریکاست

      • آریا
        آریا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

        نه بابا . دنیای آزاد فقط چین و روسیه و ونزوئلا و ج ا ? ?

مطالب پیشنهادی