ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میت ایکس
تکنولوژی

سرنوشت مبهم گوشی‌های تاشو؛ عرضه هواوی میت ایکس هم به تاخیر افتاد

هواوی عرضه گوشی مورد انتظار تاشوی خود یعنی میت ایکس (Mate X) را به تاخیر انداخته و قرار است آن را اواخر تابستان روانه بازار کند. شرکت چینی به وال استریت ژورنال و CNBC گفته ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

هواوی عرضه گوشی مورد انتظار تاشوی خود یعنی میت ایکس (Mate X) را به تاخیر انداخته و قرار است آن را اواخر تابستان روانه بازار کند.

شرکت چینی به وال استریت ژورنال و CNBC گفته که در واقع عرضه میت ایکس برای انجام تست‌های بیشتر به تاخیر افتاده و این شرکت برای اطمینان از اینکه اسمارت‌فون جدیدش کاملا آماده است انتشار آن را به چند ماه بعد موکول کرده.

بر اساس اعلام هواوی، این شرکت با نگاهی به وضعیت گوشی تاشوی رقیب کره‌ای جوانب احتیاط را رعایت کرده تا میت ایکس به سرنوشت گلکسی فولد دچار نشود. گوشی تاشوی سامسونگ پس از عرضه دچار مشکلاتی شد و کاربران گزارشاتی در مورد آسیب دیدن نمایشگر و لولاهای آن منتشر کردند. عرضه گلکسی فولد قرار بود مجددا از ماه آینده شروع شود اما سامسونگ این موضوع را رد کرده و از تاخیر مجدد گلکسی فولد خبر داده است.

میت ایکس

حالا با این اوصاف به نظر می‌رسد هواوی برای اطمینان خاطر بیشتر از عملکرد درست اسمارت‌فون جدید خود این تاخیر را لازم دانسته است. یکی از سخنگویان هواوی در این باره گفته:

قصد نداریم دستگاهی ارائه کنیم که به اعتبارمان لطمه بزند.

البته این دلیلی است که هواوی برای توجیه تاخیر گوشی تاشوی خود آورده، اما ممکن است چنین تغییر برنامه‌ای ناشی از تاثیرات تحریم‌های آمریکا و جنگ تجاری این کشور با چین باشد. از عواقب این تحریم‌ها عدم دسترسی هواوی به لایسنس سیستم عامل اندروید گوگل بوده و این یعنی معلوم نیست که میت ایکس از اندروید استفاده کند یا خیر.

البته به گفته وبسایت CNBC از آنجایی که میت ایکس پیش از قرار گرفتن هواوی در فهرست موجودیت آمریکا معرفی شد، بنابراین هواوی می‌تواند از اندروید در این اسمارت‌فون استفاده کند. اما وال استریت ژورنال گفته که این مساله هنوز کاملا مشخص نبوده و باید در مورد آن تبادل نظر بیشتری صورت بگیرد.

به هرحال این احتمال هم وجود دارد که میت ایکس با سیستم عامل اختصاصی هواوی که سال‌هاست در حال توسعه بوده، عرضه شود. سخنگوی هواوی در این باره به CNBC گفته که این شرکت ترجیح می‌دهد از اندروید در گوشی تاشوی خود استفاده کند اما در صورتی که این امکان فراهم نباشد، برای استفاده از سیستم عامل هواوی نیز کاملا آماده است.

میت ایکس بهمن ماه سال گذشته معرفی شد و به زعم برخی آینده‌دارترین اسمارت‌فون تاشو لقب گرفت. این گوشی به یک نمایشگر اولد تاشوی 8 اینچ، 8 گیگابایت رم، سه دوربین و پشتیبانی از 5G مجهز شده و قرار است حدود 2600 دلار قیمت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی