ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتخابات پارلمان اروپا
تکنولوژی

تلاش روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات اروپا از طریق شبکه های اجتماعی

کمیسیون اروپا با انتشار گزارشی مدعی شده برخی منابع متصل به روسیه، با استفاده از شبکه های اجتماعی قصد داشتند روی انتخابات پارلمان اروپا تاثیر بگذارند. این گزارش که مربوط به برنامه ای برای جلوگیری ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

کمیسیون اروپا با انتشار گزارشی مدعی شده برخی منابع متصل به روسیه، با استفاده از شبکه های اجتماعی قصد داشتند روی انتخابات پارلمان اروپا تاثیر بگذارند.

این گزارش که مربوط به برنامه ای برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط محسوب می شود، گفته پیشرفت هایی در راستای متوقف کردن کمپین های خرابکار حاصل شده است. مقامات گفته اند اقدامات صورت گرفته برای از بین بردن این کمپین ها تاکنون موفقیت آمیز بوده اند؛ علاوه بر این، همکاری با شرکت های تکنولوژی هم به فرونشاندن این موج کمک کرده است.

شمار این تلاش ها بین سال های 2018 تا 2019 دو برابر شده

در این گزارش گفته شده هنوز تلاش فرامرزی مشخصی که هدفشان صرفا انتخابات اروپا بوده باشد شناسایی نشده اند. با این حال مدارک به دست آمده نشان می دهند تلاش هایی از سمت روسیه برای انتشار اطلاعات غلط و تاثیرگذاری بر اولویت های رای دهندگان اروپایی در جریان بوده است.

این تلاش ها شامل به چالش کشیدن مشروعیت دموکراتیک اروپا و سو استفاده از موضوعات بحث برانگیز مانند مهاجرت می شده اند. بازیگران این جریان با استفاده از عکس های آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس، سعی داشتند نادیده گرفته شدن ارزش های غربی و مسیحی در اتحادیه اروپا را نشان دهند.

انتخابات پارلمان اروپا
خوشحالی رای دهندگان پس از معلوم شدن نتایج انتخابات پارلمان اروپا

طبق آمار منتشر شده در این گزارش، پرونده های مربوط به انتشار اطلاعات غلط که به منابع روسی متصل بودند بین سال های 2018 تا 2019 دو برابر شده و از 430 مورد در سال 2018 به تقریبا هزار مورد در سال 2019 رسیده اند. با اینکه روسیه این اتهامات را رد کرده، اتحادیه اروپا مدعی شده بازیگران دیگری هم در این نقشه سهیم بوده اند.

ماه گذشته انتخابات پارلمان اروپا در سطح این اتحادیه به شکل هماهنگ برگزار شد، موضوعی که سطح نگرانی ها را بالا برد؛ نگرانی هایی مبنی بر تلاش های خارجی برای تاثیرگذاری بر این اتفاق.

این گزارش اعلام کرده  اتحادیه اروپا به شکل موفقیت آمیزی جلوی بسیاری از این تلاش ها را گرفته است؛ اگرچه زیاد هم خوشبینانه نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی