ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

byd e2 (9)
خودرو

بی وای دی e2 تمام برقی معرفی شد؛ هاچ بکی جذاب که می توانست راهی خیابان های ایران شود

بی وای دی (BYD) یکی از بزرگ ترین سازندگان خودروهای الکتریکی در جهان است. طبق آمار موسسه Jato این کمپانی چینی توانسته سال گذشته حدود 95 هزار خودروی برقی تولید کند که البته اکثر آنها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

بی وای دی (BYD) یکی از بزرگ ترین سازندگان خودروهای الکتریکی در جهان است. طبق آمار موسسه Jato این کمپانی چینی توانسته سال گذشته حدود 95 هزار خودروی برقی تولید کند که البته اکثر آنها توسط مشتریان داخلی (چینی) خریداری شده اند.

در حال حاضر بی وای دی چند شاسی بلند و سدان الکتریکی را در سبد محصولات خود دارد. طبق اخبار منتشر شده توسط برخی سایت های چینی و روسی، ظاهرا قرار است یک مدل هاچ بک تمام الکتریکی نیز به جمع این مدل ها بپیوندد.

byd e2 (11)

این هاچ بک e2 نامگذاری شده و از طراحی ظاهری و داخلی بروز و مدرنی برخوردار است. با 4,240 میلی متر طول، 1,760 میلی متر عرض و 2,610 میلی متر فاصله محوری بی وای دی e2 ابعادی مشابه فولکس واگن گلف دارد.

بی وای دی e2

ظاهرا هاچ بک جدید چینی ها از پلتفرمی اختصاصی بهره برده و نسخه ای برقی شده از یک مدل بنزینی نیست. وظیفه تامین نیروی این خودرو را یک موتور الکتریکی که روی محور جلو نصب شده، بر عهده دارد. این موتور می تواند 95 اسب بخار قدرت تولید کند.

byd e2 (12)

در حالی که بسیاری از خودروهای برقی با باتری لیتیوم یونی تولید می شوند، بی وای دی تصمیم گرفته e2 را با باتری نیکل– هیدرید فلز (NiMH) راهی بازار کند. درباره ظرفیت این باتری اطلاعاتی منتشر نشده، اما به گفته بی وای دی، e2 بر اساس استاندارد NEDC تا 360 کیلومتر مسافت به شارژ مجدد نیازی نخواهد داشت. از آنجایی که استاندارد NEDC شباهت های کمی با شرایط واقعی دارد، پیش بینی می شود باتری e2 در کاربردهای روزمره بین 200 الی 220 کیلومتر دوام بیاورد.

byd e2 (10)

در داخل کابین نمایشگر ایستاده و تبلت مانندی که در قسمت میانی داشبورد نصب شده، جلب توجه می کند. این نمایشگر 10 اینچی تا 90 درجه قابلیت چرخش داشته و در حالت افقی یا عمودی قابل استفاده است. مثل محصولات تسلا، تقریبا تمامی امکانات خودرو از طریق نمایشگر سیستم اینفوتینمنت کنترل می شوند.

در لیست تجهیزات بی وای دی e2 نمایشگر دیجیتال پشت فرمان نیز به چشم می خورد، هر چند مشخصات آن در دست نیست. با توجه به ویژگی های فنی، بعید به نظر می رسد که بی وای دی e2 قیمت زیادی داشته باشد. این خودرو برای عرضه در اواخر تابستان امسال برنامه ریزی شده و برای اطلاع از قیمت نهایی باید تا آن موقع صبر کرد.

گفتنی است که در شرایط نرمال اقتصادی، با توجه به عرضه چند محصول از کمپانی BYD در ایران، چنین خودرویی نیز می توانست از شانس قابل توجهی برای عرضه در بازار ایران داشته باشد اما با توجه به تحریم های صنعت خودروسازی، چند وقتی است که فعالیت شرکت کارمانیا (نماینده BYD در ایران) کمرنگ شده است و از این رو به نظر می رسد که انتظار عرضه این خودرو کاملا تازه در بازار کشورمان کمی دور از ذهن باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • هادی
    هادی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

    همین بچه های دانشگاهی خودمون بهتر از اینو....

  • 7.62mm
    7.62mm | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

    برند آینده داری هست، در آمریکا و اروپا فروش داره، طراح سابق آئودی و لامبورگینی رو هم استخدام کرده.

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

    به جای تویوتا و لکسوس و رنو و سیتروئن پژو و آئودی و بنز و بی ام وو ، ببین چه آشغالهایی میفروشند…

    • 7.62mm
      7.62mm | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

      دوست عزیز در بازار چین تمام اون برندهایی که نام بردی حضور فعال دارند و با این وجود به این فروش خوب دست پیدا کرده، مطمئنا بدون کیفیت خوب موفق نمیشد

مطالب پیشنهادی