ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیف پول دیجیتال فیسبوک به نام کالیبرا سال 2020 عرضه خواهد شد

فیسبوک امروز از کیف پول دیجیتال خود به کالیبرا رونمایی کرده که قرار است از ارز دیجیتال همین شرکت به نام لیبرا استفاده کند. به گفته فیسبوک، کالیبرا خدمات و سرویس های مالی در اختیار ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

فیسبوک امروز از کیف پول دیجیتال خود به کالیبرا رونمایی کرده که قرار است از ارز دیجیتال همین شرکت به نام لیبرا استفاده کند. به گفته فیسبوک، کالیبرا خدمات و سرویس های مالی در اختیار افراد خواهد گذاشت و به آن ها این امکان را می دهد تا به شبکه لیبرا دسترسی و در آن نقش داشته باشند. فیسبوک گفته برنامه دارد کیف پول دیجیتال کالیبرا را سال 2020 به عنوان یک اپ مجزا و همچنین بخشی از پیام رسان های واتساپ و فیس بوک مسنجر عرضه کند.

فیسبوک از داده های کالیبرا استفاده تبلیغاتی نمی کند

فیسبوک در پست معرفی این محصول اعلام کرده با کالیبرا قصد دارد مشکلی که بسیاری مردم در سراسر جهان دارند، یعنی دسترسی نداشتن به خدمات مالی را برطرف کند. به گفته فیسبوک حدودا نیمی از افراد بالغ در جهان به خدمات مالی دسترسی ندارند که این آمار برای کشورهای در حال توسعه بدتر هم هست.

کالیبرا پس از عرضه به مردم امکان می دهد تنها با استفاده از یک تلفن هوشمند قادر به نقل و انتقال پول باشند. فیسبوک امیدوار است نهایتا تمام سیستم های پرداختی از کیف پول دیجیتال کالیبرا و ارز دیجیتال لیبرا پشتیبانی کنند.

کیف پول دیجیتال کالیبرا

فیسبوک فرایندی تعریف خواهد کرد که افراد پس از ثبت نام در آن، از طریق شرکای این برنامه مانند مستر کارت، ویزا، پی پال و دیگر شرکت ها قادر به شارژ کیف پول دیجیتال کالیبرا باشند. در نهایت این کار از طریق صرافی ها هم ممکن خواهد بود. فیسبوک اعلام کرده کالیبرا به عنوان یک صرافی برای ارزهای دیجیتال عمل نمی کند اما از چندتای آن ها که نامشان ذکر نشده پشتیبانی خواهد کرد.

این شرکت همچنین گفته جز برخی اطلاعات محدود که برای تامین امنیت و اجرای قوانین الزامی هستند، از داده های کالیبرا مانند موجودی حساب یا پرداخت های افراد برای نمایش تبلیغات در فیسبوک استفاده نخواهد کرد.

فیسبوک می داند اگر اعتماد کاربران را جلب نکند کالیبرا بی استفاده خواهد شد

فیسبوک همچنین انواع تمهیدات را برای تامین امنیت حساب های کالیبرا در نظر گرفته است. به گفته این شرکت سیستم های خودکار به شکل دائم فعالیت حساب ها را تحت نظر دارند تا هر فعالیت مشکوکی به سرعت شناسایی شود. علاوه بر این در صورت وقوع کلاه برداری یا دزدی از افراد، کالیبرا مبلغ از دست رفته را به حسابشان برمی گرداند. یک تیم هم در تمامی زمان ها به افرادی که موبایلشان را گم کنند یا رمز عبور حسابشان را فراموش کنند یاری می رساند.

کیف پول دیجیتال کالیبرا
دیوید مارکوس، مدیرعامل کیف پول دیجیتال کالیبرا

«دیوید مارکوس»، مدیر تیم کالیبرا عقیده دارد این سیستم بخشی از برنامه اصلی فیسبوک برای متصل کردن تمام افراد دنیاست. «به کمک برنامه های فیسبوک، هم اکنون شما می توانید با هر فردی از هرکجای دنیا در چشم به هم زدنی ارتباط داشته باشید.» وی اعتقاد دارد کیف پول دیجیتال کالیبرا برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید خواهد بود، زیرا مردم قادر به انتقال آنی و بی دردسر پول در شبکه فیسبوک خواهند بود. اما آقای مارکوس می داند برای اینکه مردم کالیبرا را به عنوان کیف پول اصلی خود انتخاب کنند باید اعتماد آن ها را جلب کنند، وگرنه شرکای لیبرا گزینه های دیگری برای آن ها فراهم خواهند کرد.

وی اضافه می کند: «نکته مثبت درباره لیبرا این است که اصلا نیاز نیست به فیسبوک اعتماد کنید. اگر به ما اطمینان ندارید می توانید از کیف پول هایی که دیگر شرکا آماده می کنند استفاده کنید. علاوه بر این مدیریت آن هم بر عهده فیسبوک نیست، زیرا زمان عرضه فیسبوک تنها سهمی یک درصدی در تصمیمات خواهد داشت»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی