ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی از گوشی‌های سری نوا 5 رونمایی کرد؛ از پرچمدار تا میان‌رده

هواوی از سری گوشی های نوا 5 رونمایی کرده که مدل های متنوعی با چیپست های کایرین 710، 810 و 980 را شامل می شوند. هواوی نوا 5 پرو ستاره سری جدید نوا، این مدل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۱

هواوی از سری گوشی های نوا 5 رونمایی کرده که مدل های متنوعی با چیپست های کایرین 710، 810 و 980 را شامل می شوند.

هواوی نوا 5 پرو

ستاره سری جدید نوا، این مدل است. نوا 5 پرو از نمایشگر اولد 6.39 اینچی با رزولوشن +fHD و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می برد. حفره قطره ای شکل بالای نمایشگر هم میزبان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. در پشت گوشی شاهد دوربین با ترکیب حسگر 48 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، 16 مگاپیکسلی با لنز عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو هستیم که در کنار آنها یک حسگر 2 مگاپیکسلی وظیفه تشخیص عمق را بر عهده دارد.

هواوی نوا 5 پرو به چیپست قدرتمند کایرین 980 مجهز شده که 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می کند. فناوری سوپر شارژ 40 واتی هواوی هم نوید شارژ سریع باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را می دهد.

قیمت در نظر گرفته شده برای نوا 5 پرو معادل با 435 دلار برای مدل با حافظه 128 گیگابایت و 500 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی است. علاوه بر این نسخه خاصی از این گوشی با عنوان لیمیتد ادیشن با قیمت 550 دلار روانه بازار می شود که با مدل ویژه ای از ایرفون FreeLace هواوی به رنگ بنفش همراه شده است. پیش سفارش هواوی نوا 5 پرو اکنون آغاز شده و از 28 ژوئن (7 تیر ماه) به دست خریداران می رسد.

هواوی نوا 5

این گوشی اولینی است که به چیپست جدید کایرین 810 مجهز شده است. اما قرار نیست به این زودی ها به دست خریداران برسد. کایرین 810 از دو هسته قدرتمند کورتکس A76 بهره می برد که به فرکانس کاری 2.27 گیگاهرتز دست پیدا می کنند. در کنار آن 6 هسته کورتکس A55 با فرکانس 1.88 گیگاهرتز قرار گرفته اند و پردازشگر گرافیکی Mali-G52 MP6 هم وظیفه پردازش های گرافیکی را به عهده دارد.

سایر مشخصات نوا 5 مشابه با مدل پرو است؛ همان نمایشگر اولد و همان ترکیب دوربین اصلی. البته ترکیب حافظه داخلی متفاوت است و تنها یک مدل 128 گیگابایتی با قیمت معادل با 435 دلار از میانه های ماه جولای (اواخر تیر ماه) روانه بازار می شود.

هواوی نوا 5i

در بین سری جدید نوا 5، این مدل اقتصادی ترین به حساب می آید. این گوشی که به چیپست کایرین 710 مجهز شده از نمایشگری با حفره دوربین بهره می برد و حسگر اثر انگشت هم در قاب پشتی قرار گرفته است. ترکیب حسگرهای دوربین اصلی شامل 24 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی با لنز عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو در کنار 2 مگاپیکسلی عمق سنج است.

برای رم و حافظه های داخلی هم امکان انتخاب بین مدل های 6/128 و 8/128 گیگابایت وجود دارد. ظرفیت باتری نوا 5i برابر 4000 میلی آمپر ساعت است اما برخلاف دو برادر گران قیمت تر خبری از شارژ فوق سریع نیست و با شارژر 18 واتی همراه شده است.

نوا 5i در رنگ های مشکی، قرمز و آبی با قیمت معادل با 290 و 320 دلار (برای مدل های با 6 و 8 گیگابایت رم) از 7 روز دیگر روانه بازار می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • arvin ilaghi
    arvin ilaghi | ۲۸ تیر ۱۳۹۸

    نوا 5i پشت شیشه ای داره که a50 نداره و پلاستیکه طراحیشم کاملا فرق داره هرچند نوا 5i توی چیپست ضعیف عملکرده ولی توی دوربین و طراحی و حتی کیفیت ساخت هواوی بالاتره

  • Morteza Armanifar
    Morteza Armanifar | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    نوا 5i با این قیمت حرفی مقابل A50 نداره ( ای ۵۰ یه ذره گرون تره)
    دوربین و باتری که روی کاغذ نمیشه بررسی زیادی کرد اما
    مقایسه پردازنده های دو گوشی :
    https://versus.com/en/hisilicon-kirin-710-vs-samsung-exynos-9610

  • HOSSIEN
    HOSSIEN | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    طراحی عالی، کیفیت ساخت عالی، دوربین عالی، باتری عالی، نمایشگر عالی و... اینا ویژیگی های بارز گوشی های چینی توی دو سه سال اخیرا بخصوص هواوی و شیاومی
    بعد شما میان رده بقیه شرکت هارو نگاه کن (سامسونگ، الجی،، سونی و...) کدومشون این همه امکاناتو تو قیمت کمتر میده؟

    • Majid March
      Majid March | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

      سامسونگ Galaxy A50

مطالب پیشنهادی