ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رزبری پای 4
تکنولوژی

رزبری پای 4 با بهبودهای چشمگیر سخت افزاری معرفی شد [تماشا کنید]

کمپانی رزبری پای از نسل چهارم این کامپیوتر ارزان رونمایی کرده که دارای بروزرسانی های بسیار مهمی است. این مدل که با نام کامل رزبری پای 4 مدل B شناخته می شود از نظر ظاهری ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

کمپانی رزبری پای از نسل چهارم این کامپیوتر ارزان رونمایی کرده که دارای بروزرسانی های بسیار مهمی است. این مدل که با نام کامل رزبری پای 4 مدل B شناخته می شود از نظر ظاهری و ابعاد شباهت بسیاری به پرچمدار نسل قبل یعنی رزبری پای 3 مدل +B دارد. این دستگاه یک بورد کامپیوتر با پورت های کامل است که اندازه اش با یک کارت اعتباری برابری می کند.

اما همه چیز در این مدل بهبود یافته است. پردازنده اکنون از معماری A72 استفاده می کند (پردازنده چهار هسته ای 64 بیتی ARMv8 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز) که قابلیت پخش فرمت های ویدیویی H.265 را نیز دارد.

امکان اتصال همزمان دو مانیتور 4K فراهم شده است

علاوه بر این کامپیوترهای رزبری پای همواره با رم 512 مگابایتی یا یک گیگابایتی عرضه می شدند، اما در رزبری پای 4 امکان انتخاب بین یک، دو یا چهار گیگابایت رم وجود دارد. علاوه بر ظرفیت بیشتر، حافظه رم به علت مهاجرت از LPDDR2 به LPDDR4 عملکرد سریع تری نیز خواهد داشت. استفاده از پورت اترنت گیگابیتی نیز به جای اترنتی که از طریق پورت USB 2.0 در دسترس بود امکانات زیادی برای سرورها فراهم خواهد کرد. رزبری پای 4 به دو پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0 و یک پورت USB C برای تامین برق نیز مجهز شده. بلوتوث هم از نسخه 4.2 به 5.0 ارتقا پیدا کرده است.

رزبری پای 4

تغییر بزرگ دیگر نیز مربوط به حذف پورت استاندارد HDMI و جایگزینی اش با دو پورت HDMI mini است که از طریق آن ها قادر خواهید بود دو خروجی 4K با نرخ رفرش 60 فریم بر ثانیه داشته باشید.

رزبری پای 4

این بورد از امروز با قیمت 35 دلار برای مدل مجهز به یک گیگابایت رم، 45 دلار برای مدل مجهز به دو گیگابایت رم و 55 دلار برای مدل پرچمدار با رم 4 گیگابایتی قابل سفارش است.

رزبری پای 4

کامپیوترهای رزبری پای در ابتدا به عنوان بوردهایی ارزان توسعه یافته بودند تا کودکان با استفاده از آن ها برنامه نویسی یاد بگیرند، اما از آن زمان کاربردهای بسیار بیشتری پیدا کرده اند و بروزرسانی اخیر نیز می تواند موارد استفاده آن ها را بیش از پیش گسترش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hamid23
    hamid23 | ۴ تیر ۱۳۹۸

    شدیدا لازم دارم...امید وارم قاب هم داشته باشه این خیلی سخت افزارش آزاده

  • molavy
    molavy | ۴ تیر ۱۳۹۸

    عجب غولیه

مطالب پیشنهادی