ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش تعرفه اینترنت ADSL
تکنولوژی

جهرمی: افزایش تعرفه اینترنت ADSL به شرط افزایش کیفیت

وزیر ارتباطات در توئیت اخیر خود به اعتراض شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ADSL اشاره کرد که خواستار افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های‌شان بودند؛ او در ادامه به آنها توصیه کرد که تکنولوژی خود را به‌روز کنند تا ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۲

وزیر ارتباطات در توئیت اخیر خود به اعتراض شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ADSL اشاره کرد که خواستار افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های‌شان بودند؛ او در ادامه به آنها توصیه کرد که تکنولوژی خود را به‌روز کنند تا پرداخت هزینه بیشتر برای بهره‌گیری از خدمات اینترنتی باکیفیت‌تر برای مشترکان قابل قبول باشد. این در‌حالی‌ست که طی روزهای گذشته مدیرعامل شاتل به افزایش هزینه نیروهای انسانی و تجهیزات تاکید کرده و افزایش قیمت اینترنت ADSL را در این شرایط طبیعی عنوان کرده بود.

«محمدجواد آذری جهرمی» امروز در صفحه توییتری خود، به «درخواست مفصل» شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت ADSL واکنش نشان داد:

 

افزایش تعرفه اینترنت ADSL

هرچند وزیر ارتباطات بر ثابت ماندن تعرفه‌های اینترنت ADSL تاکید دارد و شرط افزایش قیمت را افزایش کیفیت می‌داند، اما مدیر عامل گروه شاتل عقیده دیگری دارد. «احمدرضا نخجوانی» این پرسش را مطرح کرده‌ که در یک اقتصاد تورمی که قیمت کالاها و خدمات هر ساله ده‌ها درصد افزایش می‌یابد، چگونه است که قیمت خدمات دسترسی به اینترنت، باید ثابت بماند؟ به گفته او این در حالی‌ست که چندین بار نیز با هدف توسعه‌ دسترسی کاربران به اینترنت، قیمت‌ها را طی سال‌های گذشته کاهش داده اند:

«با وجود آن که تلاش وزارتخانه بر این بوده است که با تثبیت قیمت پهنای باند، به شرکت‌های ارایه دهنده‌ خدمات اینترنت کمک کند، اما پهنای باند اینترنت، حداکثر ۲۵ درصد قیمت تمام شده‌ خدمات اینترنت شرکت‌های یادشده را تشکیل می‌دهد. به عنوان یک مثال ساده، از سال گذشته هزینه‌ی نیروی انسانی نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته و قیمت تجهیزات و کالاهای مصرفی برای شبکه، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب، در این اقتصاد تورمیِ لجام گسیخته، طبیعی‌ست که بپذیریم قیمت خدمات اینترنت نیز، هم‌پای دیگر محصولات و خدمات افزایش یابد.»

به گفته نخجوانی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ارتباطات ثابت، ظرف یک سال گذشته چند هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و مصرف کنندگان نیز، دیر یا زود نخواهند توانست از خدمات پرکیفیت استفاده کنند: «به همین خاطر نیز خواسته‌ ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که با افزایش ۴۰ درصدی خدمات اینترنت در کشور موافقت کند و اجازه دهد ساز و کارهای عرضه و تقاضا، قیمت را در بازار مشخص سازد. افزون بر این، این نکته را در نظر داشته باشد آنچه به اپراتورهای سیار امکان ارایه‌ سرویس ارزان قیمت را داده، سوبسید دهی متقاطع از خدمات تلفن است که همین پدیده نیز برای آسیب دیدن اپراتورهای ثابت، مزید بر علت شده است.»

نخجوانی همچنین به مشکلات مالی شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت ثابت اشاره کرده که آنها را به سمت سقوط می‌کشند، همچنین به آمارهایی استناد کرد که نشان می‌‌دهد متوسط پرداختی یک خانوار برای اینترنت ثابت در ماه حدود ۲۵ هزار تومان است و اگر این رقم ۱۰ هزار تومان افزایش یابد، در هزینه‌های آنان محسوس نیست، اما می‌تواند صنعت اینترنت ثابت را نجات دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • رضا
    رضا | ۷ تیر ۱۳۹۸

    من اینترنت آسیاتک دارم واقعا از زندگی سیرم کرده همین ماه عوضش می‌کنم

  • alex
    alex | ۷ تیر ۱۳۹۸

    40% افزایش هزینه نیروی انسانی !!!! ما هم عبداله ، تو ایرانم زندگی نمیکنیم
    داداش نهایتا ۱۳ درصد بعلاوه ی ۳۰۰ هزار تومان اضافه شده
    من سر همین موضوع از شغل قبلیم اومدم بیرون چون ۴۰ درصدی که به دروغ اعلام میکنید هر جایی اعمال نشده و عمرا توی شاتل هم اینچنین نیست چون خواهان داره و اگه طرف بره دو نفر جاش میان .
    پس شرررر نگو و سرویس افتضاحتو ادامه بده...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی