ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت فدکس از وزارت بازرگانی آمریکا به خاطر قانون منع همکاری با هواوی

شرکت پستی فدکس آمریکا که پیشتر از سوی هواوی به تغییر مسیر بسته‌های پستی این شرکت متهم شده بود و همچنین بسته‌هایی که از کشورهای دیگر به مقصد این کمپانی ارسال می‌شد را به مبدا ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

شرکت پستی فدکس آمریکا که پیشتر از سوی هواوی به تغییر مسیر بسته‌های پستی این شرکت متهم شده بود و همچنین بسته‌هایی که از کشورهای دیگر به مقصد این کمپانی ارسال می‌شد را به مبدا بازگشت می‌داد، حالا از وزارت بازرگانی ایالات متحده به خاطر اعمال ممنوعیت‌های مبادلاتی با شرکت چینی شکایت کرده است.

البته در جریاناتی که بین فدکس و هواوی اتفاق افتاد، شرکت پستی از هواوی عذرخواهی کرده و مشکلات پیش آمده را مرتبط با خطای عملیاتی و نه سیاست شرکت دانسته بود. حالا در پی مسائل پیش آمده، این شرکت در بیانیه‌ای از مسئولیت ناعادلانه‌ای که با منع مبادلات بر آن‌ها تحمیل شده شکایت کرده و گفته که فدکس یک شرکت حمل و نقل است و نه یک آژانس اعمال قانون.

شرکت پستی فدکس

در این شکایت آمده که قوانین صادرات در حال اجرا، حقوق این شرکت را بر اساس متمم پنجم قانون اساسی آمریکا نقض می کند و با چنین قانونی فدکس یا باید متحمل جریمه‌های قانونی شود و یا از ارسال هر بسته‌ای که حتی ذره‌ای مشکوک به نظر می‌رسد خودداری کند.

مدیر فدکس «فرد اسمیت» در این رابطه اظهار کرده که مشکلات ارسال بسته‌های هواوی به خاطر کنترل‌های صادراتی است و باعث به وجود آمدن موقعیت‌های گیج‌کننده برای کارمندان آن و در نتیجه زیر سوال رفتن اعتبار این شرکت شده است.

از آن سو وزیر بازرگانی؛ «ویلبر راس» مشکل فدکس را برداشت اشتباه از قانون مذکور می‌داند. او در مورد این قانون توضیح داد:

رگولاتوری اعمال شده در واقع به این معنی است که شرکت‌های حمل کالا مثل فدکس نباید در صورت اطلاع قبلی از محتویات یک بسته ممنوعه آن را ارسال کنند. قانون مذکور به این معنی نیست که هر شرکت باید حتما از محتویات همه بسته‌ها آگاه باشد تا بتواند جلوی ارسال کالاهای ممنوعه را بگیرد.

شرکت پستی فدکس پیشتر به خاطر نقض قوانین صادراتی مورد اتهام قرار گرفته بود. بین سال‌های 2011 و 2012 وزارت بازرگانی این شرکت را به خاطر نقض قوانین ارسال کالا به یک دریافت کننده غیر قانونی، 500 هزار دلار جریمه کرد. در حال حاضر هم هواوی به خاطر تغییر مسیر بسته‌های این شرکت از فدکس شکایت کرده بنابراین به نظر می‌رسد در مسائل قانونی، نگه داشتن جانب احتیاط دو سویه برای این شرکت چندان هم پاسخگو نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی