ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل مپس
نرم افزار و اپلیکیشن

تشخیص شلوغی قطارها از طریق گوگل مپس ممکن شد

روز گذشته گوگل اعلام کرد که پیش بینی های تازه ای را در رابطه با ازدحام جمعیت و شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی روی اپلیکیشن مپس خود ارائه می کند. به این ترتیب می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

روز گذشته گوگل اعلام کرد که پیش بینی های تازه ای را در رابطه با ازدحام جمعیت و شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی روی اپلیکیشن مپس خود ارائه می کند. به این ترتیب می توانید مشاهده کنید که اتوبوس یا قطاری که قصد سوار شدنشان را دارید چقدر شلوغ هستند و سپس برای ادامه مسیر با آنها تصمیم بگیرید.

گوگل این جزئیات را براساس تجربیات قبلی دیگران از سوار شدن قطار و اتوبوس تهیه کرده است. در واقع این شرکت ماه هاست که از کاربران گوگل مپس در مورد سطح شلوغ وسایل حمل و نقل عمومی سوال را می پرسد؛ روند کار هم به این صورت بود که بعد از تکمیل سفر چهار گزینه شامل صندلی های خالی زیاد، چند صندلی خالی، فقط فضا برای ایستادن یا فضای کم و فشرده برای ایستادن برای مسافران نمایش داده می شد و آنها با انتخاب های خود گوگل را در تهیه این دیتابیس کمک می کردند.

گوگل مپس
گوگل از من سوال کرد که قطارم چقدر شلوغ بوده

حالا گوگل دیتای کامل را جمع آوری کرده و می تواند پیش بینی های خود را در اختیار کاربرانی بگذارد که از سرویس نقشه آن برای برنامه ریزی سفرهایشان استفاده میکنند. این قابلیت تازه از امروز در ۲۰۰ شهر دنیا ارائه شده است (که حدود یک چهارم این شهرها در آمریکا هستند).

گوگل مپس همچنین تاخیرهای ترافیکی لایو را در مناطقی که مسافران اطلاعات آنی و در لحظه از سازمان های حمل و نقل بومی دریافت نمی کنند برای اتوبوس ها در نظر گرفته است. به لطف این به روز رسانی میتوانید مشاهده کنید که آیا اتوبوس شما تاخیر خواهد داشت یا خیر و اگر اینطور است مدت تاخیر چقدر خواهد بود. به این ترتیب زمان سفرهای شما براساس شرایط ترافیکی در لحظه دقت بالاتری پیدا می کند و میتوانید دقیقا ببینید که تاخیرها در کدام نقطه از نقشه اتفاق می افتند.

این قابلیت های جدید بعد از به روز رسانی های متعددی ارائه می شوند که طی چندماه گذشته برای گوگل مپس ارائه شده اند و از آن جمله میتوان به مد Incognito، نمایش زنده سرعت، پارکینگ ها و موارد دیگر اشاره نمود. با در نظر داشتن این امکانات تازه روشن است که گوگل تلاش می کند جایگاه برتر را در میان اپلیکیشن های مسیریابی برای کاربران خود از جمله اوبر و لیفت حفظ کند و همچنان انتخاب اول این شرکت ها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی