ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن تایپ 20 معرفی شد؛ بازآفرینی یک افسانه کلاسیک با تکنولوژی “طراحی مولد”

کمپانی آلمانی فولکس واگن به تازگی مرکز تحقیقاتی خود در سیلیکون ولی کالیفرنیا را گسترش داده است. برای گرامیداشت این اتفاق ژرمن ها به سراغ یک دستگاه ون تایپ 2 مدل 1962 رفته و آن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

کمپانی آلمانی فولکس واگن به تازگی مرکز تحقیقاتی خود در سیلیکون ولی کالیفرنیا را گسترش داده است. برای گرامیداشت این اتفاق ژرمن ها به سراغ یک دستگاه ون تایپ 2 مدل 1962 رفته و آن را به برخی از آخرین تکنولوژی های روز تجهیز کرده اند. ون سبک تایپ 2 که با نام های دیگری چون ترنسپورتر و کُمبی (Kombi) نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین نمادهای دهه 60 میلادی به شمار می رود.

cfbe900f-vw-type-20-concept-10

نسخه ای که فولکس واگن اخیرا توسعه داده در واقع یک مدل مفهومی بوده و به احترام 20 سال حضور این خودروساز در سیلیکون ولی، تایپ 20 نامگذاری شده است. این کانسپت از پیشرانه الکتریکی و سیستم اینفوتینمنت هولوگرافیک بهره می برد.

در نگاه نخست، تایپ 20 شباهت زیادی با نسخه قدیمی دارد؛ اما با کمی دقت بیشتر به جزئیات می توان به تفاوت ها پی برد. از جمله این تفاوت ها می توان به مواردی مثل رینگ ها، پایه های آینه دید عقب و مواد عجیب به کار رفته در داخل کابین اشاره کرد.

732fcf86-vw-type-20-concept-1

به گفته فولکس واگن اجزای عجیب و غریب این خودرو با استفاده از نرم افزار اتودسک و مفهوم "طراحی مولد" ساخته شده اند. افزایش مقاومت در عین کاهش وزن دلیل اصلی بهره گیری از اشکال متفاوت در ساختار این اجزا بوده است.

1d3f6304-vw-type-20-concept-2

همانطور که اشاره کردیم، به جای موتور چهار سیلندر تخت، کانسپت تایپ 20 نیروی خود را از یک موتور برقی دریافت می کند. این موتور 120 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور داشته و توسط پک باتری 10 کیلووات ساعتی تغذیه می شود.

سیستم تعلیق کانسپت فولکس واگن تایپ 20 از نوع بادی فعال بوده و توسط پورشه توسعه یافته است. در زمان هایی که خودرو خاموش است، ارتفاع خودرو کاهش می یابد؛ با تشخیص نزدیک شدن راننده، ارتفاع آن به حالت اصلی باز می گردد.

954a7459-vw-type-20-concept-8

مجوز ورود به داخل کابین تایپ 20 از طریق سیستم تشخیص چهره صادر می شود. این سیستم دارای یک دوربین عریض اچ دی (720p) است که در کنار دومین پنجره سمت راننده نصب شده؛ نرم افزار مربوطه نیز توسط پلتفرم انویدیا جتسون تی اکس 2 (Jetson TX2) اجرا می شود.

پس از ورود به کابین راننده قادر خواهد بود از طریق دستیار دیجیتال و سیستم اینفوتینمنت هولوگرافیک به مدیریت امکانات و تجهیزات مختلف خودرو بپردازد.

d207e7c7-vw-type-20-concept-7

بد نیست اشاره کنیم فولکس واگن در سال 1998 لابراتوار تحقیقات الکترونیکی (ERL) خود را فقط با سه کارمند در سیلیکون ولی افتتاح کرد. تعداد کارکنان این مرکز به تدریج به بیش از 180 نفر افزایش یافت و در نهایت به مرکز مهندسی و نوآوری کالیفرنیا (IECC) تغییر نام داد.

مرکز فولکس واگن در سیلیکون ولی بزرگ ترین مجموعه این کمپانی در خارج از آلمان لقب گرفته و گویای این است که ژرمن ها علاقه زیادی به تولید محصولات بر اساس ذائقه مشتریان آمریکایی دارند.

شایان ذکر است فولکس واگن برای عرضه یک ون الکتریکی در سال 2022 برنامه ریزی کرده؛ این ون به لحاظ ظاهری از تایپ 2 الگوبرداری شده و نسخه مفهومی آن دو سال پیش در قالب I.D. Buzz به نمایش گذاشته شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی