ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طلاق توافقی
کسب و کار

گران ترین طلاق توافقی دنیا؛ بزوس ۳۸ میلیارد دلار به همسر سابقش می دهد

بزرگ ترین طلاق توافقی دنیا دست کم تا همین فردا نهایی می شود و به موجب آن جف بزوس می پذیرد که ۴ درصد از سهامش در آمازون را به همسرش مکنزی بزوس بدهد. انتقال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

بزرگ ترین طلاق توافقی دنیا دست کم تا همین فردا نهایی می شود و به موجب آن جف بزوس می پذیرد که ۴ درصد از سهامش در آمازون را به همسرش مکنزی بزوس بدهد.

انتقال این سهام نیز که گفته می شود ارزشی برابر با ۳۸ میلیارد دلار دارد با امضای یکی از قضات آمریکایی نهایی خواهد شد و به این ترتیب مکنزی بزوس صاحب ثروتی هنگفت میشود.

با امضای این توافق خانم بزوس که حالا ۴۹ سال دارد و در زمینه نویسندگی فعالیت می کند به چهارمین زن ثروتمند دنیا بدل می شود. البته او چندی پیش وعده داد که دست کم نیمی از این ثروت را به خیریه کمک کند. خانم بزوس با امضای نامه ای اعلام کرد که به طرح بشردوستانه وارن بافت و بیل گیتس (موسس مایکروسافت) موسوم به بیانیه بخشش ملحق می شود که هدف از ایجاد آن تشویق ثروتمندان جهان به بخشش دست کم نیمی از ثروتشان به خیریه است.

طلاق توافقی
وارن بافت (سمت راست) در کنار بیل گیتس (سمت چپ)

جف و مکنزی در سال ۱۹۹۳ و درست یکسال قبل از راه اندازی آمازون با هم ازدواج کردند. بزوس در ابتدا کار و کاسبی اش را در گاراژ خانه اش واقع در سیاتل شروع کرد.

اما جالب است بدانید که جف بزوس با وجود انتقال مقدار قابل توجهی از ثروتش به همسر سابق خود همچنان با در اختیار داشتن ثروتی معادل با ۱۱۸ میلیارد دلار عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را در اختیار خواهد داشت. او همچنین پیمان بخشش را امضا نکرده و پیشتر دو میلیارد دلار (کمتر از دو درصد) از ثروت خود را به صندوق Day One بزوس بخشید که هدفش کمک به افراد بی خانمان و بهبود آموزش کودکان در خانواده های کم درآمد است.

بعد از این طلاق جف بزوس همچنان عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار خواهد داشت

در هر حال بزوس بعد از شنیدن خبر پیوستن همسرش به پیمان بخشش با انتشار توییتی به او تبریک گفت و چنین نوشت:

مکنزی قرار است کار بشردوستانه فوق العاده، عقلانی و موثری را انجام دهد و من به او افتخار میکنم. نامه او بسیار زیباست. آفرین مکنزی!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • behnam98
    behnam98 | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

    38 میلیارد دلار :( ده تومن بدهی دارم نمیدونم چه خاکی بر سرم بریزم... هییی

  • porsesh
    porsesh | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

    ۳۸ میلیارد دلار بابت طلاق بگیره عادلانه نیست.

مطالب پیشنهادی