ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آتش گرفتن پاوربانک
امنیت

آتش گرفتن پاوربانک باعث فرود اضطراری هواپیما شد

آتش گرفتن یک صندلی در پرواز Virgin Atlantic باعث فرود اضطراری این هواپیما شد. گزارش شده که این حریق به خاطر سوختن یک پاوربانک رخ داده است. هواپیمای مذکور که فرودگاه JFK نیویورک را به مقصد ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

آتش گرفتن یک صندلی در پرواز Virgin Atlantic باعث فرود اضطراری این هواپیما شد. گزارش شده که این حریق به خاطر سوختن یک پاوربانک رخ داده است.

هواپیمای مذکور که فرودگاه JFK نیویورک را به مقصد لندن ترک کرده بود، به خاطر دود و شعله‌ای که از صندلی یکی از مسافران برخاست مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه لوگان بوستون شد و تمام 217 سرنشین این پرواز به سلامت از آن خارج شدند.

پاوربانک
تصویری که یکی از مسافران هواپیما از حضور آتش‌نشانان در هواپیما منتشر کرده است

آتش توسط خدمه پرواز خاموش شد و بعد از بازرسی‌های انجام شده، یک پاوربانک به همراه شارژر گوشی بین کوسن‌های صندلی محل حریق پیدا شد. هنوز مشخص نیست که چرا باتری آتش گرفته اما بسیاری از مشخصات باتری‌های مدرن لیتیوم یونی می‌تواند منجر به آتش گرفتن آن‌ها شود.

مثلا استفاده از یک شارژر نامناسب باعث کشیدن جریان زیاد از باتری می‌شود یا عیوب داخلی باتری به شارژ شدن بیش از حد آن می‌انجامد و همین اتفاقات باعث دود کردن باتری یا آتش گرفتن آن می‌شود.

البته خیلی از پک‌های باتری از مکانیزم‌های امنیتی استفاده می‌کنند تا در صورت بروز مشکل، دستگاه را خاموش کنند اما این مکانیزم‌ها در بسیاری از موارد هم ممکن است درست عمل نکنند. مثال‌های متعددی هم دیده شده که از آن جمله می‌توان به گوشی‌های سامسونگ، لپتاپ‌های اپل، هاوربوردها، سیگارهای الکترونیکی و... اشاره کرد.

در خطوط هوایی آمریکا و اروپا اجازه حمل پاوربانک‌های لیتیوم یونی را در قسمت بار به مسافران نمی‌دهند و فقط می‌توان باتری‌هایی تا حجم 100 وات ساعت را آن هم فقط به صورت وسیله همراه به هواپیما وارد کرد. بسیاری از خطوط هوایی هم در حین پرواز اجازه استفاده از پاروبانک را به مسافران نمی‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی