ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سری 45 مرسدس AMG معرفی شد؛ قدرتمندترین خودرو چهار سیلندر تولید انبوه جهان

مدت ها بود که علاقه مندان نسخه های ارتقای یافته مرسدس، منتظر معرفی هاچبک تند و تیز A45 AMG جدید بودند. این اتفاق بالاخره با برگزاری فستیوال سرعت گودوود (Goodwood) رخ داده و مرسدس AMG ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

مدت ها بود که علاقه مندان نسخه های ارتقای یافته مرسدس، منتظر معرفی هاچبک تند و تیز A45 AMG جدید بودند. این اتفاق بالاخره با برگزاری فستیوال سرعت گودوود (Goodwood) رخ داده و مرسدس AMG از A45 در کنار CLA45 پرده برداری کرد.

a033ca52-mercedes-amg-a45-cla45-02

برخلاف نسل قبلی اتومبیل های سری 45، مدل های این سری دارای نسخه ای هیجان انگیزتر با پسوند S هستند. این نسخه ها قدرت بیشتری داشته و به لحاظ فنی در سطحی بالاتر قرار دارند.

1ae56704-mercedes-amg-cla45-29

به لحاظ ظاهری جلوپنجره بزرگ با خطوط عمودی، بالچه های کوچک در گوشه های سپر، چهار خروجی اگزوز، سپر عقب خشن تر و باله بزرگ در انتهای سقف هاچبک A45 و بالچه موجود روی صندوق عقب CLA45 وجوه تمایز سری 45 با سری 35 و پایین تر هستند. گلگیرهای متورم با کمان های بزرگ تر برای چرخ ها نیز تاکید می کنند که با مدل هایی رده بالا روبرو هستیم.

e02cefb3-mercedes-amg-a45-22

مدل های پایه از سری 45 روی رینگ های 18 اینچی آلیاژی حرکت می کنند، حال آنکه برای نسخه های مزین به نشان S رینگ های 19 اینچی در نظر گرفته شده است. در مدل های پایه کالیپرهای ترمز رنگی خاکستری دارند، اما در مدل های رده بالا کالیپرها اندازه بزرگتری داشته و به رنگ قرمز هستند؛ ضمن اینکه لوگوی AMG نیز با رنگ مشکی روی آنها دیده می شود.

61e3f76d-mercedes-amg-cla45-30

بی تردید اصلی ترین شاخصه نو رسیده های کوچک مرسدس AMG را باید در زیر کاپوت آنها جستجو کرد، جایی که موتور دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با کد داخلی M139، توانایی تولید 382 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور را دارد.

059fae62-mercedes-amg-a45-39

البته این ارقام مربوط به نسخه استاندارد هستند، چرا که همین موتور در نسخه S می تواند 416 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. فارغ از تفاوت در میزان خروجی، نیروی تولید شده توسط این موتور از طریق گیربکس دوکلاچه هشت سرعته خودکار و سیستم 4Matic+ به هر چهار چرخ منتقل می شود.

a1bb4c3d-mercedes-amg-cla45-09

با تکیه بر قوای محرکه توانمند، نسخه استاندارد هاچ بک A45 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 4 ثانیه زمان نیاز دارد. در صورت فشردن پدال گاز تا انتها و ادامه شتابگیری، دستیابی به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده به طور الکترونیکی) امکان پذیر خواهد بود.

a67e33eb-mercedes-amg-a45-21

افرادی که به دنبال نهایت سرعت بیشتر باشند، می توانند با سفارش پکیج "راننده" AMG بیست واحد دیگر به این فاکتور اضافه کنند. در نسخه قدرتمندتر A45 S، صفر تا صد در زمان 3.9 ثانیه محقق شده و حداکثر سرعت در 270 کیلومتر ساعت محدود شده است.

1bbd55e2-mercedes-amg-a45-40

از آنجایی که سدان جذاب CLA سنگین تر از هاچبک A کلاس است، نسخه های 45 و 45 S این خودرو در بحث شتاب به اندازه یک دهم ثانیه از همتایان هاچبک خود کندتر هستند. به عبارت دیگر CLA 45 شتابی برابر با 4.1 و CLA 45 S شتابی برابر با 4 ثانیه دارد. حداکثر سرعت این دو نسخه نیز مشابه A45 و A45 S است.

d6e1fb65-mercedes-amg-cla45-17

در کنار موتور قوی تر، شاسی مدل های سری 45 تقویت شده و مهندسین AMG یک سینی آلومینیومی سبک وزن را به زیر موتور اضافه کرده اند. ستون A، محافظ های جانبی و کف اتاق نیز از ساختاری مستحکم تر برخوردار هستند.

e6700ba1-mercedes-amg-cla45-19

برای سری 45 ژرمن ها حالت جدیدی به نام دریفت مد (Drift Mode) توسعه داده اند. این حالت در نسخه های S، استاندارد و در نسخه های غیر S به صورت آپشن قابل انتخاب بوده و در واقع بخشی از حالت رانندگی "مسابقه ای" (Racing) به شمار می رود. با انتخاب این حالت ESP خاموش شده و دنده ها به صورت دستی تعویض می شوند. به طور کلی شش مد مختلف رانندگی برای سری 45 تعریف شده که عبارتند از راحت، اسپرت، اسپرت +، لغزنده، سفارشی و مسابقه ای.

0caca254-mercedes-amg-a45-05

سیستم 4Matic+ که در بالا اشاره شد، از سیستم کنترل گشتاور AMG سود می برد. این سیستم در دیفرانسیل عقب کار گذاشته شده و از دو کلاچ با دیسک های چندگانه تشکیل یافته است. این کلاچ ها هر کدام مخصوص یکی از شفت های عقب بوده و به صورت الکترونیکی کنترل می شوند. وظیفه این کلاچ ها کنترل دقیق میزان گشتاوری است که هر یک از چرخ های عقب دریافت می کنند.

3f55658f-mercedes-amg-a45-03

احتمالا می دانید که هاچبک A کلاس در بازار ایالات متحده عرضه نمی شود، به همین خاطر A45 و A45 S نیز در این کشور به فروش نخواهند رسید. انتظار می رود CLA 45 از اواخر امسال در این نقطه از جهان راهی بازار شود. درباره قیمت محصولات جدید مرسدس AMG که قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر تولید انبوه جهان به شمار می روند، جزئیاتی منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aminsfg
    Aminsfg | ۱۵ تیر ۱۳۹۸

    خدا لعنت کنه. تورو خدا ببین بجای این ماشینا سوار آشغالای ارانی و چینی میشیم. خلایق هر چه لایق. لیاقت نداشتیم

مطالب پیشنهادی