ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش مخالفت‌ها با نصب دستگاه تولید نویز صوتی در فیلادلفیا

مقامات فیلادلفیا که برای مقابله با پرسه‌زنی شبانه نوجوانان و جوانان بین 13 تا 25 سال تعدادی دستگاه تولید نویز صوتی در شهر نصب کرده‌اند، روز به روز با اعتراضات و انتقادات بیشتری رو به ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

مقامات فیلادلفیا که برای مقابله با پرسه‌زنی شبانه نوجوانان و جوانان بین 13 تا 25 سال تعدادی دستگاه تولید نویز صوتی در شهر نصب کرده‌اند، روز به روز با اعتراضات و انتقادات بیشتری رو به رو می‌شوند.

این دستگاه‌ها که Mosquito نام گرفته‌اند به صورت مداوم صدایی در بازه 17.5 تا 18.5 کیلوهرتز و در ساعات 10 شب تا 6 صبح تولید می‌کنند که برای افراد بالاتر از 30 سال قابل شنیدن نیست و فقط برای دور کردن جوانان در بازه سنی 13 تا 25 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع افراد مسن‌تر به خاطر از دست دادن برخی از توانایی‌های شنیداری خود که در اثر افزایش سن اتفاق می‌افتد و همچنین آلودگی‌های صوتی موجود قادر به شنیدن صداهای این بازه فرکانسی نیستند.

دستگاه تولید نویز

به گزارش WPVI؛ یکی از شبکه‌های تلویزیونی محلی فیلادلفیا، تا به حال حدود 31 دستگاه تولید نویز Mosquito در پارک‌های شهر نصب شده تا از پرسه‌زنی‌های شبانه جوانان در این مناطق جلوگیری کند. اما برخی از ساکنان اطراف این مناطق از وجود چنین دستگاه‌هایی در نزدیکی محل زندگی خود ناراضی بوده و از نویز بلندی که Mosquito در هنگام عبور و مرور آن‌ها برایشان مزاحمت ایجاد می‌کند شکایت داشتند. برخی هم از این عمل به عنوان یک نوع تبعیض در حقوق شهروندی یاد کرده‌اند.

یکی از اعضای شورای فیلادلفیا در این رابطه گفته:

در شهری که سعی بر مبارزه با درگیری مسلحانه و ایجاد فضای امن برای نوجوانان است، چطور می‌توانیم با چنین وسایلی که از محل مالیات مردم خریداری شده‌اند جوانان و نوجوانان را از همان محل‌هایی که برای استفاده آن‌ها طراحی شده دور نگه داریم؟

به نظر من این پروژه باید در همین مرحله متوقف شده تا مردم هم نظر خودشان را در این مورد اعلام کنند و ما هم بررسی کنیم که آیا واقعا این بهترین راه خرج کردن مالیات مردم است یا نه.

شورای اروپا که یکی از سازمان‌های ناظر بر اجرای قوانین حقوق بشر است نیز نظر منفی خود را در مورد Mosquito ابراز کرده و آن را ناقض قانون منع «رفتارهای غیر انسانی و تحقیر آمیز» سال 2010 دانسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aliresa
    aliresa | ۱۸ تیر ۱۳۹۸

    پارازیت انداز شبکه های ماهواره رو امتحان کنن

مطالب پیشنهادی