ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنز سیگما
تکنولوژی

سیگما لنزهای جدید از سری آرت معرفی کرد؛ ویژه فول‌فریم‌های بدون آینه

سیگما در کنار رونمایی از کوچکترین دوربین بدون آینه فول فریم جهان، لنزهای فول فریم سازگار با مانت های E سونی و L لایکا-پاناسونیک-سیگما را معرف کرده است. لنزهای جدید 24-14 میلی متری f/2.8 و ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

سیگما در کنار رونمایی از کوچکترین دوربین بدون آینه فول فریم جهان، لنزهای فول فریم سازگار با مانت های E سونی و L لایکا-پاناسونیک-سیگما را معرف کرده است.

لنزهای جدید 24-14 میلی متری f/2.8 و 45 میلی متری f/1.2 هستند اما ستاره آنها 35 میلی متری f/1.2 است که اولین لنز سیگما با این میزان گشودگی دیافراگم به حساب می آید.

14-24mm f/2.8 DG DN Art

لنز سیگما

این لنز فوق عریض زوم از سری آرت انتخابی ایده آل برای عکاسان ستارگان و کهکشان به حساب می آید. 11 تیغه دیافراگم و 18 المان لنز در 13 گروه از دیگر مشخصات این لنز هستند. ساختار المان ها وعده حذف خطاهای رنگی و کاهش اعوجاج را می دهند. علاوه بر این سیگما از رزولوشن بسیار بالایی گفته که هوش از سر کاربران می برد.

اجزای این لنز از روکشی به نام NPC بهره می برند که به کاهش خطاهای نوری (flare) و حفظ کنتراست حتی در شرایط ضد نور شدید کمک می کند. علاوه بر این لنز 24-14 میلی متری سیگما در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. قیمت این محصول 1400 دلار در نظر گرفته شده است.

در ادامه نمونه تصاویر ثبت شده با این لنز را مشاهده می کنید. برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگ روی آنها کلیک کنید.

لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما

35mm f/1.2 DG DN Art

لنز سیگما

دومین لنز از سری حرفه ای آرت یک لنز فوق سریع است که اولین لنز سیگما با گشودگی دیافراگم f/1.2 و اولین با این دیافراگم برای مانت های E سونی و نیز L به حساب می آید. این لنز از ترکیب 17 المان در 12 گروه بهره  می برد و به گفته سیگما می تواند از پس دوربین هایی با رزولوشن های تا بیش از 50 مگاپیکسل هم بر آید.

از آنجایی که این لنز می تواند انتخاب مناسبی برای ثبت تصاویر بوکه باشد، سیگما 11 تیغه دیافراگم را برای آن در نظر گرفته تا دیافراگم هر چه بیشتر به شکل دایره نزدیک شود. لنز 35 میلی متری سیگما از موتور فوکوس پر سرعت هایپر سونیک (HSM) بهره می برد و علاوه بر این سیستم فوکوس با سیم (focus-by-wire) نوید کنترل دقیق روی فوکوس دستی را می دهد. این محصول برچسب قیمت 1500 دلاری خورده است.

در ادامه نمونه تصاویر ثبت شده با این لنز را مشاهده می کنید:

لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما

Sigma 45mm f/2.8 DG DN Contemporary

لنز سیگما

آخرین لنز از بین مدل های جدید اقتصادی ترین آنها است. این لنز 45 میلی متری که البته از سری آرت به حساب نمی آید برای کاربرانی طراحی شده که قصد دارند با هزینه پایین تر به دنیای فول فریم های بدون آینه وارد شوند. قابلیت حمل آسان به دلیل ابعاد جمع و جور، کیفیت اپتیک بالا و طراحی مشابه با لنزهای قدیمی و مجهز به حلقه تنظیم گشودگی دیافراگم از خصوصیات دیگر این لنز است.

این محصول از 7 تیغه دیافراگم به همراه 8 المان لنز در 7 گروه بهره می برد و مشابه با دو مدل دیگر در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. کمترین فاصله فوکوس آن هم 24 میلی متر است و می تواند یک لنز همه کاره تلقی شود. قیمت در نظر گرفته شده برای این مدل 550 دلار است و از ماه جاری میلادی روانه بازار می شود.

در ادامه نمونه عکس های لنز 45 میلی متری سیگما را مشاهده می کنید:

لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما لنز سیگما

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی