ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مالباختگان خانه کلاهبردار بیت کوین را به آتش کشیدند

خانه مدیر شرکت Bitcoin Wallets در آفریقای جنوبی که متهم به کلاهبرداری از طریق بیت کوین بوده است، پس از تخلیه اموال آن توسط مالباختگان عصبانی به آتش کشیده شد. متهم «Sphelele "Sgumza" Mbatha» نام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۰

خانه مدیر شرکت Bitcoin Wallets در آفریقای جنوبی که متهم به کلاهبرداری از طریق بیت کوین بوده است، پس از تخلیه اموال آن توسط مالباختگان عصبانی به آتش کشیده شد.

متهم «Sphelele "Sgumza" Mbatha» نام داشته و صاحب شرکت Bitcoin Wallets Achievers است. او به سرمایه گذاران قول داده بود پس از 15 روز سود 100 درصدی به آن ها پس بدهد. به این روش کلاهبرداری ترفند پانزی می گویند. به طور خلاصه در این روش به سرمایه گذاران وعده دریافت بیشترین سود در قبال کمترین ریسک داده می شود.

خانه صاحب شرکت Bitcoin Wallets در میان شعله های آتش می سوزد

آتش زدن خانه Mbatha یک هفته پس از این رخ داد که او در مصاحبه ای با خبرگزاری Ladysmith Gazette اعتراف کرده بود که دیگر پولی برای پرداختن به سرمایه گذاران نداشته و آن ها باید با ثبت اطلاعات خود به صورت آنلاین، مبلغ پرداختی خود را پس بگیرند.

او همچنین مدعی شده بود که هکرها به سایت شرکت او رخنه کرده و پول سرمایه گذاران را به سرقت برده اند. سرمایه گذاران قبل از به آتش کشیدن خانه متهم، روبروی شرکت Bitcoin Wallets و دفتر پلیس تجمع اعتراض آمیز کرده بودند.

بیت کوین
ترندن شیورز با کلاهبرداری از طریق بیت کوین 4.5 میلیون دلار به جیب زد

تا یک ماه پیش شرکت Bitcoin Wallets مدعی شده بود روزانه درآمدی 143 هزار دلاری داشته است و تا پیش از این حادثه صدها نفر برای سرمایه گذاری جلوی این شرکت صف می بستند.

این اولین بار نیست که از بیت کوین برای کلاهبرداری از افراد استفاده می شود. در واقع درصد بالایی از معاملات بیت کوین فریبکاری هستند. سال 2012 فردی به اسم «ترندن شیورز» که با نام مستعار pirateat40 فعالیت می کرد از طریق شرکت خود Bitcoin Savings & Trust و ذخیره سازی 750 هزار بیت کوین، درآمدی 4.5 میلیون دلاری کسب کرد. او بعداً به دلیل کلاهبرداری با بیت کوین از طریق ترفند پانزی گناهکار شناخته شده و به پرداخت 40.7 میلیون دلار جریمه محکوم شد.

در حال حاضر Mbatha متواری بوده و از محل اختفای او اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

    اون کسی که طمع سود ۱۰۰ درصد فقط توی ۱۵ روز داره همون بهتر که پولش رو بخورن یه آب هم روش.
    آخه عقل هم چیز خوبیه واسه آدم.

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

    الان تو ایران بود تو اینستا یه پست میذاشتن با یه ایموجی? میذاشتن.

مطالب پیشنهادی