ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت 10
تکنولوژی

وقفه در تولید گلکسی نوت 10 به دلیل جنگ تجاری بین کره‌جنوبی و ژاپن

گلکسی نوت 10 قرار است 7 آگوست (16 مرداد) رونمایی شود. اما جنگ اقتصادی بین ژاپن و کره جنوبی مشکلاتی را بوجود آورده و گمان می رود عرضه این گوشی با مشکلاتی همراه باشد. ژاپن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

گلکسی نوت 10 قرار است 7 آگوست (16 مرداد) رونمایی شود. اما جنگ اقتصادی بین ژاپن و کره جنوبی مشکلاتی را بوجود آورده و گمان می رود عرضه این گوشی با مشکلاتی همراه باشد.

ژاپن و کره جنوبی در ماه های اخیر درگیری اقتصادی شدیدی با یکدیگر داشته اند. ژاپن در پاسخ به رأی دادگاه عالی کره جنوبی علیه خود، تحریم های اقتصادی سفت و سختی علیه کره جنوبی وضع کرد که سامسونگ را هم بی نصیب نگذاشت. تحریم های وضع شده مواد اولیه ای که در تولید قطعات نیمه هادی و نمایشگرهای تلفن های هوشمند به کار می روند را هدف قرار داد.

گلکسی نوت 10

تلویزیون محلی کره جنوبی «JTBC» در گزارشی به نقل از مقامات سامسونگ اعلام کرد:

«در این ماه سامسونگ تولید پردازنده اگزینوس را [که در ساخت گلکسی نوت 10 به کار می رود] به میزان 10 درصد کاهش داده است.»

البته این مقام رسمی سامسونگ خاطر نشان کرد این کاهش 10 درصدی در ماه آینده جبران خواهد شد.

قلب تپنده گلکسی نوت 10 چیپست اگزینوس 9825 است. این چیپست مدل 7 نانومتری اگزینوس 9820 است که اوایل امسال با رونمایی از گلکسی اس 10 معرفی شد. البته سامسونگ گلکسی نوت 10 که از چیپست اسنپدارگون 855 بهره می برد را هم برای عرضه در برخی بازارها در نظر گرفته. با این وجود اگزینوس پردازنده اصلی گلکسی نوت 10 بوده و موجب نگرانی سامسونگ شده است.

گلکسی نوت 10

سامسونگ بروز اختلال در تولید نوت 10 رابه شکل رسمی تأیید نکرده است. کارشناسان معتقدند سامسونگ به دلیل نگرانی از احتمال کمبود مواد اولیه ضروری در تولید تلفن های هوشمند خود، زمان بندی تولید پرچمدار بعدی خود را اندکی تغییر داده است.

در پی جنگ اقتصادی بین دو کشور، ژاپن صادرات برخی مواد اولیه از جمله پلی ایمیدهای فلورئوردار و هیدروژن فلوئورید را به کره جنوبی محدود کرد. کمپانی های ژاپنی نیز برای صادرات این مواد به کره جنوبی باید از دولت ژاپن تأییدیه بگیرند که حداقل 90 روز زمان خواهد برد.

«لی جای-یونگ» نایب رییس سامسونگ با بالا گرفتن تنش ها بین ژاپن و کره جنوبی به ژاپن سفر کرد تا با سران اقتصادی این کشور ملاقات کند. احتمالاً واکنش کره جنوبی به تحریم های ژاپن در این دیدار مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

البته تا زمانی که هر دو کشور از مواضع محدودکننده خود پایین نیایند، به نظر نمی رسد این ملاقات نیز تأثیری در کاهش تنش ها داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی