ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اطلاعات نهایی موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون Livewire منتشر شد

هارلی دیویدسون بالاخره مشخصات نهایی محصول انقلابی خود را رسانه ای کرد. هارلی در خلل برگزاری راند نهایی مسابقات فرمول E در شهر نیویورک علاوه بر پرده برداری از نسخه نهایی امکان تست و بررسی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

هارلی دیویدسون بالاخره مشخصات نهایی محصول انقلابی خود را رسانه ای کرد. هارلی در خلل برگزاری راند نهایی مسابقات فرمول E در شهر نیویورک علاوه بر پرده برداری از نسخه نهایی امکان تست و بررسی این موتورسیکلت را نیز برای رسانه ها و علاقه مندان ممکن کرده بود.

در هر صورت LiveWire از بسته باتری بزرگ 15.5 kWh بهره می برد. در مقام مقایسه، شرکت Zero به عنوان یکی از پیشتازان صنعت موتورسیکلت های الکتریکی  باتری هایی بزرگ تر از 14.4 kWh را عرضه نمی کند. البته از نظر وزنی مدل های Zero وضعیت مطلوب تری دارند و برد حرکتی بالاتری را عرضه می کنند.

باتری های هارلی از سلول های ساخت شرکت سامسونگ بهره می برند و 5 سال وارانتی نامحدود دارند.

ساده ترین سیستم شارژر این موتورسیکلت با نام سطح 1 شناخته می شود. این شارژر قابلیت قرار گیری در زیر صندلی راکب را دارد و در حدود 10 تا 11 ساعت برای شارژ کامل باتری ها زمان نیاز است. امکان شارژ سریع سطح 3 نیز برای موتورسیکلت هارلی نیز فراهم شده است. در هر صورت برد حرکتی ادعایی هارلی دیویدسون معادل 234 کیلومتر است که مشخصا برای یک موتورسیکلت الکتریکی رقم بسیار عالی به نظر می رسد.

LiveWire از موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 105 اسب بخار نیرو می گیرد. این موتورسیکلت بر اساس زبان طراحی کلاسیک هارلی طراحی شده است و به همین دلیل موتور و دیگر اجزای آن به راحتی قابل مشاهده است. موتور دقیقا در بخش زیرین بسته باتری قرار دارد. طراحان به دنبال قرار گیری باتری و موتور به صورت طولی بوده اند به همین دلیل نیاز به یک جعبه دنده با زاویه 90 درجه داشتند تا قدرت موتور را توسط تسمه به چرخ عقب انتقال دهند. این مورد در اکثر موتورسیکلت های الکتریکی امروزی مشاهده می شود.

این موتور قدرتمند برای رسیدن به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت به تنها 3 ثانیه زمان نیاز دارد و در شتاب گیری از 97 تا 128 کیلومتر بر ساعت نیز به تنها 1.9 ثانیه زمان بیشتر نیاز دارد. حداکثر سرعت این موتور به 177 کیلومتر بر ساعت می رسد.

هارلی

موتور و کنترلر از سیستم خنک کاری مایع استفاده می کنند اما باتری ها توسط هوا خنک می شوند. یک ورودی هوا در دو طرف قرار گرفته که هوا را از روی فین های باتری عبور می دهد.

همچنین در بخش ترمز LiveWire از ترمزهای Monoblock ساخت شرکت برمبو استفاده می شود و سیستم تعلیق نیز ساخت شرکت Showa است.

هارلی از فن آوری ارتباطی جدیدی برای این موتورسیکلت استفاده کرده است که امکان اتصال موتور به وسیله یک اپلیکیشن را به هر دو سیستم عامل IOS و آندروید را ممکن می سازد. تقریبا تمامی اطلاعات موتورسیکلت در این اپلیکیشن در دسترس است. همچنین این اپ نقش دزدگیر را ایفا می کند و در صورت تشخیص این امر شروع به هشدار دادن می کند.

4 حالت سواری برای این موتورسیکلت در نظر گرفته شده است. اسپرت، جاده، برد حرکتی و حالت بارانی را شامل می شود. همچنین 3 حالت شخصی ساز نیز برای راکب در نظر گرفته شده است. سیستم های کمکی همچون کنترل کشش، ترمز ضد قفل و کنترل حرکت چرخ عقب برای این موتورسیکلت در نظر گرفته شده است.

همچنین یک خروجی شارژ USB-C درست در پشت چراغ جلو پنهان شده است که امکان شارژ و اتصال را برای شما به ارمغان می آورد.

قیمت نهایی این موتور نیز معادل 29.799 دلار است که جز گران قیمت ترین موتورسیکلت های بازار شناخته می شود. البته هارلی برنامه عرضه مدل های کوچک تر و مقرون به صرفه تر را نیز تا سال 2023 میلادی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی