ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روحانی در رویداد ایران هوشمند: مردم در فضای مجازی به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهند

رویداد ایران هوشمند عصر امروز (۲۶ تیر) با حضور رییس جمهور، وزیر ارتباطات و سایر چهره‌های خبرساز حوزه فناوری برگزار شد. «حسن روحانی» که در ابتدای برگزاری رویداد به شکل موازی در حال آشنا شدن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۲

رویداد ایران هوشمند عصر امروز (۲۶ تیر) با حضور رییس جمهور، وزیر ارتباطات و سایر چهره‌های خبرساز حوزه فناوری برگزار شد. «حسن روحانی» که در ابتدای برگزاری رویداد به شکل موازی در حال آشنا شدن با ۱۰ استارت‌آپ بود، در سخنرانی خود تا حد زیادی استارت‌آپ‌ها را ستود و آنها را راه‌حلی برای بسیاری از مشکلات از جمله بی‌کاری نامید.

با این حال ابراز علاقه به استارت‌آپ‌ها تنها چیزی نبود که روحانی در سخنرانی‌اش بیان کرد. او به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: «از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، این فضای مجازی است که مشارکت مردم را در همه امور و اداره کشور آسان‌تر کرده است. در این فضای مجازی است که مردم روزانه به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهند و می گویند این حاکمان و مسئولین تا چه حد مورد مقبولیت و مشروعیت هستند. این فضای مجازی است که امروز برای تحولات سیاسی و اجتماعی ما یک فرصت به وجود آورده است.»

روحانی بدون اینکه نامی از «اسنپ» ببرد، بزرگ‌ترین تاکسی اینترنتی ایران را خطاب قرار داد و گفت اینکه امروز می‌بینیم یک استارت‌آپ اشتغال عظیمی ایجاد کرده و هزاران شغل مستقیم و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است، یک تحول بزرگ در کشور ما است:

«اینکه یک استارت‌آپ در عرض ۴.۵ سال بتواند این حجم بزرگ از اشتغال را ایجاد کند افتخاری بزرگ برای نسل جوان و تحصیل کرده ما و تحول برای ایجاد رفاه اجتماعی مردم است. شما امروز فرزندتان، مادرتان، پدربزرگ‌تان را از طریق همین استارت‌آپ به سفر درون شهری می‌فرستید. مبدا، مقصد و مسیر حرکت را می توانید کنترل کنید و راننده را می شناسید، این امنیت و رفاه را همین استارت آپ ایجاد کرده است.»

پیش از روحانی «ژوبین علاقبند» مدیرعامل اسنپ با سخنرانی در رویداد ایران هوشمند آمارهایی از برخی کسب‌وکارهای اینترنتی داده بود. او گفته بود که اسنپ یک میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر راننده (ثبت شده) دارد و تعداد کاربران مسافرش در ۱۳۵ شهری که در آنها فعال است به ۲۵ میلیون نفر می‌رسد. او همچنین خبر داده بود که این پلتفرم روزانه صرفاً در تهران ۶۷۰ هزار سفر موفق دارد.

علاقبند آمارهایی از دیجی‌کالا نیز ارائه داد و گفت که این فروشگاه نیز ماهانه میزبان ۲۰ میلیون کاربر فعال است. از سوی دیگر این فروشگاه اینترنتی بزرگ‌ترین فرآیند لجستیکی در خاورمیانه را در اختیار دارد و تنوع محصولاتش نیز به ۱.۵ میلیون محصول می‌رسد.

همه این آمارها باعث شده بود تا روحانی علاقه بیشتری به استارت‌آپ‌ها و مشکلاتی که می‌توانند حل کنند، پیدا کند. رییس جمهور همچنین در این رویداد به قول خود در سال‌های گذشته مبنی بر «باز بودن فضای مجازی» تاکید کرد و گفت: «این قول را می‌دهم که دولت بر مبنای اصولی که از همان روز اول به مردم قول داده بود، برای باز بودن این فضا ایستادگی می‌کند.»

در رویداد ایران هوشمند، آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز سخنرانی کرد و با اشاره به طرح نوآفرین، از سختی‌هایی که برای به سرانجام رساندن این طرح کشیده بود گفت: «در نتیجه آیین‌نامه نوآفرین بعد از ۲ سال پیگیری، با ۶ امضا به دولت رفت و بعد از ۹ ماه تحمل سختی‌ها به تصویب رسید. این آیین نامه می‌تواند به بزرگ شدن استارت‌آپ ها کمک کند، موانع آنها را برطرف کند و فضای مناسبی برای جنب و جوش کسب و کارهای نوپا به وجود آورد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Haa Med
    Haa Med | ۳۱ تیر ۱۳۹۸

    نمره تون زیر صفره ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی