ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرز شکن تازه صنعت خودرو چین؛ جیلی NL-3 مجهز به چیپست پیشرفته و فناوری 5G

جیلی بویو (Boyue) یک کراس اوور کامپکت است که از سال 2016 روی خط تولید قرار دارد. این کراس اوور خوش استیل توسط پیتر هاربری (Peter Horbury) مدیر دپارتمان طراحی ولوو خلق شده، به همین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۵

جیلی بویو (Boyue) یک کراس اوور کامپکت است که از سال 2016 روی خط تولید قرار دارد. این کراس اوور خوش استیل توسط پیتر هاربری (Peter Horbury) مدیر دپارتمان طراحی ولوو خلق شده، به همین جهت تا حدودی مشابه محصولات اروپایی از آب در آمده و جزو پرفروش ترین مدل های جیلی محسوب می شود.

geely emgrand x7

بویو در بازارهای مختلف با نام های متفاوتی چون NL-3، امگرند X7 اسپرت و اطلس به فروش می رسد. در تابستان 95 زمزمه هایی مبنی بر عرضه این خودرو در کشور ما نیز شنیده شد، اما این اتفاق هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت.

foto-nl-3_01-1

پس از سه سال از زمان تولد، جیلی تصمیم گرفته نسخه فیس لیفت بویو را با پسوند پرو ارایه کند. خودروسازان شرق آسیا معمولا تمایل دارند در نسخه های فیس لیفت تغییرات زیادی اعمال کنند، جیلی نیز رویه نسبتا مشابهی را برای نمای روبرو و کابین در پیش گرفته است.

92d63435-2020-geely-bo-yue-pro-19

در نمای روبرو تغییر شکل چراغ های LED، سپر و کاپوت محسوس بوده و جلوپنجره موسوم به "هستی در حال گسترش" جیلی با رشد ابعاد مواجه شده است. بازنگری های انجام شده در این بخش بویو پرو را عبوس تر و اخموتر از قبل نشان می دهند، هر چند در این بین شاید برخی چهره موقرتر نسخه قبلی را بیشتر بپسندند.

e4d98491-2020-geely-bo-yue-pro-8

در قسمت عقب هم چراغ های LED بویو پرو متفاوت از نسخه قبلی بوده و نوار کرومی اکنون از میان آنها به سمت بیرون امتداد یافته است. برای دسترسی راحت به صندوق عقب، اندازه درب این بخش بزرگ تر از قبل شده است.

44ccd02f-2020-geely-bo-yue-pro-5

داشبورد زیبا با نمایشگر عریضی که در وسط آن جا خوش کرده، شاخص ترین چیزی است که در داخل کابین جلب توجه می کند. برای نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده از یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان استفاده شده؛ اجزا و دکمه های موجود روی کنسول میانی شیبدار نیز مورد بازنگری قرار گرفته و به گفته جیلی کیفیت مواد به کار رفته در کابین به طور کلی بهبود پیدا کرده است.

کابین جیلی بویو
کابین جیلی بویو
کابین جیلی بویو پرو
کابین جیلی بویو پرو

نیروبخش جیلی بویو پرو نسخه بروز شده از موتور 1.8 لیتری توربوشارژ قبلی است که اینک می تواند 181 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک موتور جدید 1.5 لیتری توربو نیز که با همکاری ولوو توسعه یافته، برای بویو پرو قابل انتخاب است. این موتور هم می تواند 174 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

053b48ac-2020-geely-bo-yue-pro-3

جیلی وظیفه انتقال قدرت را بر عهده یک گیربکس جدید گذاشته است. این گیربکس دو کلاچه هفت سرعته توسط شرکت ژاپنی آیسین ساخته شده و طبق ادعای چینی ها مصرف سوخت بویو پرو را تا 1 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می دهد.

2b915f80-2020-geely-bo-yue-pro-21

آنطور که جیلی اعلام کرده بویو پرو به اکو سیستم هوشمند جیلی GKUI 19 مجهز شده است. این سیستم از چیپست E01 سود می برد، همان چیپستی که چینی ها آن را به طور مستقل تولید کرده و اولین چیپست مخصوص خودرو نامیده اند.

جیلی بویو

به لطف اکو سیستم هوشمند و چیپست E01 است که جیلی بویو پرو را هوشمندترین شاسی بلند خود تا به این تاریخ تلقی می کند. جالب اینکه خودروساز چینی سیستم اینفوتینمنت مجهز به GKUI19 را "ابر مغز" بویو پرو توصیف کرده و افزوده این سیستم دروازه ها را به عصر 5G و اینترنت اشیا خواهد گشود.

53588f3d-2020-geely-bo-yue-pro-22

ناگفته نماند جیلی در نظر دارد کراس اوور بویو پرو را از نیمه دوم امسال راهی خیابان ها کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۶ تیر ۱۳۹۸

    تا الان ک از کره ای ها رد زدن

مطالب پیشنهادی