ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات اولین گام برای ایجاد بازار منطقه‌ای در حوزه فناوری را برداشت

اجلاس چهارجانبه وزرای ارتباطات ایران، روسیه، ترکیه و آذربایجان امروز ۲۶ تیرماه برگزار شد و البته توافق‌هایی که هنوز مشخص نیست دقیقاً جزییات آنها چه هستند پشت درهای بسته انجام شد. پس از این امضای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

اجلاس چهارجانبه وزرای ارتباطات ایران، روسیه، ترکیه و آذربایجان امروز ۲۶ تیرماه برگزار شد و البته توافق‌هایی که هنوز مشخص نیست دقیقاً جزییات آنها چه هستند پشت درهای بسته انجام شد. پس از این امضای تفاهم‌نامه، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات کشورمان، «کنستانتین ناسکف» از روسیه، «عمر عبدالله کارگوزاغلو» از ترکیه و «رامین قلی‌زاده» از آذربایجان در برابر خبرنگاران قرار گرفتند تا به برخی از سوالات پاسخ دهند.

آذری جهرمی در این نشست خبری گزارش داد که امروز تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است تا چهار کشور، یک بازار منطقه‌ای قوی در حوزه فناوری اطلاعات را ایجاد کنند. او گفت که بخش بزرگی از اقتصاد جهان در آینده مربوط به اقتصاد دیجیتال خواهد بود و فعالیت ما در منطقه خودمان برای تصاحب سهم اقتصادی بیشتر است که لازمه مهم آن همکاری‌های مشترک خواهد بود. جهرمی همچنین خبر از تفاهم برای ایجاد یک بازار مشترک داد.

خبر مهم دیگری که جهرمی داد، تفاهم ۴ کشور برای برگزاری ۸ رویداد سالانه در حوزه فناوری بود: «در این جلسه به تفاهم رسیدیم که دولت‌های ۴ کشور، ۸ رویداد سالانه داشته باشند. در واقع در هر کشور ۲ رویداد مرتبط با فناوری برگزار شود. قرار است در این رویداد‌ها بازیگران عرصه اقتصاد دیجیتال ما حضور پیدا کنند.»

وزیر ارتباطات کشورمان عنوان کرد که برای ایجاد یک مرکز حمایت از نوآوری و خلاقیت‌ها، تفاهم‌هایی به دست آمده است: «کمیته ویژه‌ای را تشکیل داده‌ایم تا چارچوب نهایی ایجاد مرکز را جمع بندی کنند و به تصویب برسانند.»

آذری جهرمی همچنین گفت که توافق حاصل شده میان ۴ کشور باعث می‌شود تا برای کسب‌وکارهای ما بازار منطقه‌ای قوی‌تری ایجاد شود: «کسب‌وکارهای ما می‌توانند بازار بهتری داشته باشند و مقررات ویژه‌ای برای فعالیت آنها در نظر گرفته خواهد شد.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد به اشتراک گذاری پروژه‌های بومی مانند سیستم عامل، گفت: «کار کردن روی پروژه‌های مشترک مانند موتور جستجو و سیستم عامل جزو مواردی است که در دستور کار ما قرار دارد.» وی البته اشاره کرد که فارغ از این مسائل، حوزه‌هایی مانند ارتباطات بین‌الملل، فیبرهای نوری بین کشورها، فناوری‌های فضایی نیز در اولویت‌های این گروه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی