ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توان تک
تکنولوژی

توان‌ تک، نیازهای معلولان را با هدف مناسب‌سازی سرویس‌ها به استارت‌آپ‌ها منتقل می‌کند

«توان تک» امسال برای سومین بار و در سه بخش در نمایشگاه الکامپ حاضر شد تا ضمن معرفی خدمات خود به توان‌یابان و معرفی استارت‌آپ‌های آنها، نیازهای توان‌یابان را به استارت‌آپ‌ها منتقل کرده تا سرویس‌های ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۷

«توان تک» امسال برای سومین بار و در سه بخش در نمایشگاه الکامپ حاضر شد تا ضمن معرفی خدمات خود به توان‌یابان و معرفی استارت‌آپ‌های آنها، نیازهای توان‌یابان را به استارت‌آپ‌ها منتقل کرده تا سرویس‌های خود را برای معلولان مناسب سازی کنند.

سومین نشست توان تک در الکامپ امسال با حضور «شاهین اکبریان طبری» مدیرعامل چارگون، «منصوره پناهی» مدیرعامل مجتمع نیکوکاری رعد و «رضا سخن‌سنج» مدیر روابط عمومی مجتمع نیکوکاری رعد برگزار شد. دهقانی با تاکید بر اینکه تکنولوژی می‌تواند زندگی توان‌یابان را راحت‌تر کند‌، گفت:

«امسال در کنار توان تک، ۲۵ مجموعه و NGO فعال در زمینه توان‌یابان حضور دارند تا نیازها و مشکلات توان‌یابان را با استارت‌آپ‌ها در میان بگذارند. این تبادل اطلاعات موجب خواهد شد تا آنها بتوانند خدمات خود را با نیازهای توان‌یابان متناسب کنند. چراکه این اقدام در نهایت موجب دسترس‌پذیری خدمات برای آنها خواهد شد.»

طبری هم با تاکید بر اینکه ۱ میلیارد نفر از جمعیت ۸ میلیاردی زمین توان‌یاب‌ هستند و نیاز به ساده‌سازی خدمات برای آنها ضروری‌ست، اظهار کرد که که نیازهای توان‌یابان فرصتی برای استارت‌آپ‌هاست تا بتوانند خدمات خود را گسترش دهند. او با انتقاد با نادیده گرفته شدن توانایی‌های معلولان عنوان کرد که یکی از شرایط استخدام در صدا و سیما به عنوان مجری برنامه معلول نبودن افراد است، درحالیکه بسیاری از معلولان حرکتی می‌توانند گویندگان بسیار خوبی باشند.

پناهی در پاسخ به این سوال دیجیاتو که چند معلول تحت پوشش رعد هستند و برای به روز شدن آموزش آنها با هدف ایجاد استارت‌آپ‌، توضیح داد:

«تا امروز ۶ هزار معلول در رعد کسب مهارت کرده‌اند و به صورت رایگان تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ارشد قرار گرفته‌اند. ما نیز همراه با پیشرفت تکنولوژی و فتصله گرفتن از تفکرات سنتی که توان‌یابان را جدا از فضای دیگران می‌دانستند، سعی کردیم تا آنها را با آموزش‌ها‌ی به روز و نیازهای آینده آشنا کنیم تا در آینده بتوانند کسب و کار خود را ایجاد کنند.»

طبری نیز در ادامه به دیجیاتو توضیح داد که متاسفانه غلبه نگاه سنتی به معلولان آنها را گوشه نشین کرده به نحوی که آنها حق خود نمی‌دانند که بتوانند در جامعه کسب و کار خود را داشته باشند. او با اشاره به «وحید رجبلو» موسس استارت‌آپ «توانیتو» و «حمیدرضا محترم» موسس استارت‌آپ «ناشنوایان پرتو تهران» که در راه‌اندازی استارت‌آپ‌های خود موفق بوده‌اند، عنوان کرد:

«توان‌یابانی که تاکنون اقدام به راه اندازی استارت‌آپ خود کرده‌اند بیشتر مشکلات خود را در نظر داشته‌اند و به دنبال راهی بوده‌اند تا خودشان مشکلات خودشان را مرتفع کنند.»

او در ادامه تاکید کرد که نگاه ترحم‌آمیز و سایرین و نادیده گرفتن توانمندی آنها، موجب شده تا توان‌یابان خود را از سایرین جدا بدانند:

«این درحالی‌ست که در نظر گیری نیازمندی‌های توان‌یابان فرصتی برای استارت‌آپ‌هاست تا بتوانند در این زمینه‌ها نیز شرکت کنند و خدمات خود را برای آنها متناسب کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی