ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل در مدارس
تکنولوژی

چرا به همراه داشتن موبایل در مدارس برای دانش‌آموزان ممنوع است؟

«مهدی شرفی» سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد متمرکز نبودن محتواهای آموزشی در یک پلتفرم به نحوی که تنها دسترسی به آن در مدارس ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۸

«مهدی شرفی» سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد متمرکز نبودن محتواهای آموزشی در یک پلتفرم به نحوی که تنها دسترسی به آن در مدارس برای دانش‌آموزان ممکن باشد، مهمترین دلیل برای ممانعت از به همراه داشتن موبایل توسط دانش‌آموزان در مدارس است.

شرفی با اشاره به آموزش‌های حوزه آی‌سی‌تی و آی‌تی در مدارس که چند ارگان‌ بنا به وظایف خود در آن حضور دارند، عنوان کرد که این طرح فعلا در مرحله تولید محتوا و آموزش مربیان است. شرفی در پاسخ به این سوال دیجیاتو که چرا علیرغم اقدامات آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس، دانش‌آموزان اجازه به همراه داشتن وسایل دیجیتالی و هوشمند مانند موبایل را ندارند، گفت:

«هوشمندسازی مدارس در راستای ارتقای سطح علمی دانش آموزان است اما از آنجائیکه هنوز محتوای آموزشی برای دانش‌‌آموزان به صورت متمرکز در یک پلتفرم مشخص وجود ندارد، به همراه داشتن ابزارهای دیجیتالی مانند موبایل برای امور غیر آموزشی مانند بازدید از شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و مکالمه خواهد بود و در نتیجه تاثیری در پیشرفت تحصیلی آنها ندارد. بلکه برعکس موجب برهم خوردن تمرکز آنها در یادگیری می‌شود. به همین دلیل به همراه داشتن موبایل برای دانش آموزان ممنوع است.»

موبایل در مدارس

او همچنین در مورد طرح هوشمندسازی مدارس توضیح داد که این طرح، سه بخش را شامل می‌شود که یک بخش آن مربوط به دانش‌آموزان، دوم والدین و سوم مدارس و برنامه‌های سال‌های آینده است.

به گفته او ثبت نام آنلاین، انتقال و جابجایی دانش آموزان در مدارس، دریافت کارنامه و ... از مواردی هستند که در مدارس هوشمند امکان تحقق آنها وجود دارد:

«یکی از مهمترین اهداف هوشمندسازی مدارس ایجاد پلتفرم‌های مشخص برای دانش‌آموزان است که در آن محتواهای مناسب درسی برای دانش آموزان تولید و منتشر شد. چنین اقدامی موجب خواهد شد تا معلم محوری کمرنگ شده و دانش‌آموزان اطلاعات بیشتری داشته باشند و تعامل میان آنها بیشتر از قبل شود. به این ترتیب روند آموزشی از حفظ کردن به سمت یادگیری بیشتر پیش خواهد رفت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AmirReza
    AmirReza | ۲۸ تیر ۱۳۹۸

    ماری‌جوانا تو برخی کشورا آزاده نه چون چیز بی خطریه. اگه آزاد باشه میتونن روش کنترل داشته باشن. اگه ممنوع باشه نه تنها مصرف میشه بلکه کنترلی هم روش ندارن.

مطالب پیشنهادی