ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی مایکروسافت
تکنولوژی

گزارش مالی سه ماهه چهارم مایکروسافت: درآمد سرویس های کلاود افت فروش اکس باکس را جبران کرد

روز گذشته گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ منتشر شد و در این گزارش از درآمد ۳۳.۷ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۳.۲ میلیارد دلارش آن سخن به میان آمده است. هر دوی این رقم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

روز گذشته گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ منتشر شد و در این گزارش از درآمد ۳۳.۷ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۳.۲ میلیارد دلارش آن سخن به میان آمده است.

هر دوی این رقم ها رشد سال به سال بسیار خوبی را نشان می دهند و بیانگر ثبت رکوردهای تازه برای سال مالی این شرکت نرم افزاری هستند. علاوه بر این، مایکروسافت در حالی به این نتایج دست پیدا می کند که ارزش آن به خاطر سرمایه بازارش از مرز یک تریلیون دلار فراتر رفته است. شاید بد نباشد اشاره کنیم که ارزش مایکروسافت نخستین بار به خاطر رشد مستمر آن در حوزه کلاود و کسب و کارهای مختلف دیگر در همین فصل از یک تریلیون دلار عبور کرد.

گزارش مالی مایکروسافت

درآمدهای مایکروسافت از بخش سرفیس نیز در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ با رشدی ۱۴ درصدی نسبت به بازه مشابه سال قبل روبرو شده است. البته کمپانی مورد بحث این موفقیت را حاصل رشد قوی خود در حوزه تجاری می داند. در هر حال رشد مایکروسافت در حوزه سرفیس خبر از فروش موفق سخت افزار سرفیس می دهد هرچند که در این بازه نسخه جدیدی از آن معرفی نشده است.

گیمینگ نیز از مهم ترین بخش های مایکروسافت در جریان رویداد E3 بود که در همین فصل برگزار شد هرچند که کسب و کار مایکروسافت در این حوزه مدتی است که دچار سکون شده است. درآمدهای مایکروسافت در بخش گیمینگ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل روبرو شد و فروش نرم افزاری اکس باکس و خدمات مربوط به آن نیز در کل سه درصد کاهش را شاهد بود.

فروش سخت افزار اکس باکس افتی ۴۸ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل داشته است

البته اشاره کنیم که مایکروسافت اعداد و ارقام واقعی مربوط به فروش اکس باکس را اعلام نمی کند، در هر حال درآمدهای مایکروسافت از فروش سخت افزار اکس باکس نیز در این بازه با افت ۴۸ درصدی روبرو شد که این مساله نیز ناشی از کاهش تعداد کنسول های فروخته شده توسط این شرکت است.

در فصل انتهایی سال مالی ۲۰۱۹، شمار کاربران فعال سرویس اکس باکس لایو به ۶۵ میلیون نفر رسید که این نیز مرهون طیف وسیع استفاده کنندگان از کنسول های اکس باکس وان، پی سی های مبتنی بر ویندوز ۱۰ و دستگاه های موبایلی مبتنی بر اندروید و iOS بود.

گزارش مالی مایکروسافت

اما درست مانند همیشه این سرویس های ابری مایکروسافت بودند که اصلی ترین منبع درآمدهای این شرکت را تشکیل می دادند. درآمدهای این شرکت از محل محصولات تجاری و سرویس های ابری در فصل اخیر رشد سال به سال ۱۴ درصدی را نشان می داد. شاید بد نباشد بدانید هم اکنون مایکروسافت بالغ بر ۱۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه برای سرویس آفیس ۳۶۵ دارد.

روی هم رفته درآمدهای سروری و سرویس های ابری مایکروسافت رشد ۲۲ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل داشت که این نیز به واسطه رشد ۶۴ درصدی فروش مایکروسافت از آژور حاصل گردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی