ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مجتمع فنی تهران: دانشگاه‌ها پاسخگوی نیاز شغلی جامعه فعلی نیستند

مدیرعامل مجتمع فنی تهران در نشست خبری این مجموعه در بیست و پنجمین رویداد الکامپ اعلام کرد دانشگاه‌ها و دروسی که در آن امروزه تدریس می‌شود نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شعلی جامعه باشد. او همچنین تاکید ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۱

مدیرعامل مجتمع فنی تهران در نشست خبری این مجموعه در بیست و پنجمین رویداد الکامپ اعلام کرد دانشگاه‌ها و دروسی که در آن امروزه تدریس می‌شود نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شعلی جامعه باشد. او همچنین تاکید کرد که مبحث آموزش در دوران کنونی بایستی یک مبحث پیوسته باشد و دیگر نمی‌توان با چند سال تحصیلات آکادمیک، یک عمر زندگی کرد.

«سعید سعادت» در گفتگو با دیجیاتو در رابطه با این پرسش که نسل جوانان فعلی به ویژه جوانان علاقه‌مند به حوزه‌های فناورانه چندان اعتقادی به تحصیلات آکادمیک ندارند، این موضوع را منطقی دانست چرا که به باور او دانشگاه‌ها در دوران کنونی نمی‌توانند پا به پای فناوری و علم مورد نیاز در جامعه پیش بروند:

«یک زمانی می‌شد که یک نفر با چند سال تحصیلات دانشگاهی، یک عمر زندگی کند ولی الان دور و زمانه عوض شده و آموزش یک حالت پیوسته و دائم دارد. به باور من دانشجو و فعالی که هر چند ماه یکبار دانشش آپدیت نشود، از قافله عقب مانده و نمی‌تواند به جای درستی در شغل خود برسد. این فقدان در دانشگاه‌های کنونی حس می‌شود و آموخته‌های این مراکز با چیزی که جامعه به آن نیاز دارد، یک فاصله دارد.»

سعادت تاکید می‌کند که مراکز آموشی مانند مجتمع فنی تهران و دیگر مراکز آموزشی سعی در پر کردن این خلا آموزشی در کشور دارند. او می‌گوید که جوانان نمی‌توانند به تحصیلات آکادمیک تکیه کنند چرا که در حوزه‌هایی همچون فناوری و تکنولوژی، مسائل روز مطرح است که فراتر از تحصیلات آکادمیک است. او تاکید دارد که جوانان نسل آینده باید هر طور شده خود را درگیر آموزش ببینند:

«آموزش از راه دور که ما خودمان از اولین‌های آن در جامعه بودیم یکی از این راه‌حل‌ها است تا بتوان آموزش به روز را دید و از جامعه عقب نماند. جهان فناوری سرعت زیادی پیدا کرده و رسیدن به آن برای مراکز دانشگاهی سخت شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی