ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هم آموز
تکنولوژی

هم آموز در الکامپ؛ آموزش مجازی مدیریت، کسب و کار و مهارت‌های فردی

همیشه فرصت برای آموزش حضوری فراهم نیست. برای همین است که این روزها آموزش مجازی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده؛ این که بتوانید بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس‌، مهارت‌های دلخواهتان را یاد گرفته و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۶

همیشه فرصت برای آموزش حضوری فراهم نیست. برای همین است که این روزها آموزش مجازی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده؛ این که بتوانید بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلاس‌، مهارت‌های دلخواهتان را یاد گرفته و برای کسب هر مهارت مدرک معتبر هم دریافت کنید.

«هم آموز» یکی از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه آموزش مجازیست که در نمایشگاه الکامپ امسال حضور قدرتمندی داشت. این مجموعه در سال ۹۴ به همت گروه پژوهشی صنعتی آریانا تأسیس شده و در حال حاضر به صورت از راه دور در حوزه مدیریت، کسب و کار و مهارت‌های فردی بسته‌های آموزشی خود را ارائه می‌کند.

هم آموز این دوره‌ها را هم در وبسایت و هم در اپلیکیشن‌های iOS و اندروید خود ارائه می‌دهد که همگی ترکیبی از آموزش‌های متن محور و ویدیویی هستند و توسط اساتید مجرب دانشگاهی و نهاد‌های مهم علمی کشور تدریس می‌شوند. پس از شرکت در هر دوره هم می‌توانید با پشت سر گذاشتن آزمون نهایی، نمره‌‌تان را دریافت کرده و مدرک را تحویل بگیرید.

هم آموز

برای آشنایی بیشتر با هم آموز، طی برگزاری الکامپ دقایقی با «حمید خزلی» هم‌بنیان‌گذار و مدیر فنی و «الناز مجلسی» مدیر اجرایی مجموعه به گپ و گفتگو نشستیم. مجلسی از اهداف اولیه هم آموز برایمان گفت و کمک به بهبود مهارت‌های فردی و زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال افراد را یکی از مهم‌ترین اقدامات این استارت‌آپ توصیف کرد:

«هدف اصلی ما آموزش دقیق و قابل دسترس برای همه است و تلاش می‌کنیم که با این آموزش‌ها افراد علاقه‌مند به شروع کسب و کار و کسب مهارت‌های فردی را سریعا به نتیجه برسانیم. یکی از مزیت‌های رقابتی مجموعه هم آموز این است که افرادی که با آن‌ها دوره آموزشی ضبط شده، همگی ضمن این که جزو اساتید مجرب دانشگاهی هستند در کسب و کارهای مرتبط هم حضور دارند و تجربیات عملی خود را با شرکت‌کنندگان دوره‌ها به اشتراک می‌گذارند.»

تیم هم آموز کلیه دوره‌ها را برای نمایش در موبایل بهینه‌سازی کرده‌اند تا با نصب اپلیکیشن تجربه خوب و کاملی از دوره‌ها داشته باشید، ضمن این که همیشه وبسایت هم آموز برای دنبال کردن هر دوره در دسترس است. اما مزیت دیگری که هم‌بنیان‌گذار هم آموز خاطر نشان می‌کند، طراحی پکیج‌های آموزشی به گونه‌ای است که افراد با خرید و اتمام آن‌ها کاملا آماده ورود به بازار کار باشند.خزلی در همین رابطه با ذکر یک مثال می‌گوید:

«ما پکیج‌های آموزشی را در فاز دوم هم آموز اضافه کردیم تا کاربر با شرکت در آن، از صفر تا صد مهارت مد نظرش را یاد بگیرد. به عنوان مثال اگر فردی به دنبال یادگیری مهارت‌های منابع انسانی باشد، ما بسته منابع انسانی داریم تا فرد بتواند از صفر تا صد مهارت‌های این حوزه را یاد گرفته و توانایی این را بیابد که در واحد منابع انسانی شرکت‌های مختلف مشغول به کار شود.»

هم آموز با همین رویکرد، تا امروز ۲۵۰۰۰ کاربر داشته که در دوره‌های آن شرکت کرده و مدرک دریافت کرده‌اند و ۱۰۰۰۰ نفر از آن‌ها را کاربران فعال تشکیل می‌دهند. ضمنا تعداد دوره‌های آموزشی مجموعه به بالای ۲۰۰ مورد می‌رسد که می‌توانید با مراجعه به وبسایت این سرویس، به فهرست کامل آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

هم آموز

قیمت هر دوره متناسب با نوع محتوای آموزشی تعیین شده اما به طور کلی می‌توان گفت که با توجه به مهارت‌های خوب و عملی، بسته‌های هم آموز عمدتا قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارند.

اما مخاطب هم آموز، فقط افراد مستقل نیستند بلکه این مجموعه برای سازمان‌ها هم برنامه‌های ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال فرض کنید شرکتی بخواهد برای تقویت مهارت‌های کارمندان یک واحد عملیاتی، برایشان در حیطه خاصی کارگاه و دوره‌های توجیهی برگزار کند. هم آموز این امکان ویژه را هم برای شرکت‌ها و کسب‌ و کارها فراهم کرده است.

«ما در حال حاضر به شکل ارائه بسته‌های سازمانی با چندین بانک و مجموعه‌های بیمه مختلف مشغول همکاری هستیم. برای این کار هم می‌توانیم سرورهای خودمان را در اختیار سازمان‌های طرف قرارداد بگذاریم و هم پلتفرم هم آموز را روی سرورهای سازمان مد نظر ستاپ کنیم. ضمنا هم آموز برای تأمین نیازهای سازمان‌ها، می‌تواند دوره‌های اختصاصی هم طراحی کند که همگی در استودیوی خودمان ضبط و آماده می‌شوند.»

به گفته خزلی، شصت درصد از کاربران هم آموز دوره‌ها را در سایت دنبال می‌کنند و الباقی کاربر اپلیکیشن موبایل هستند. مزیت استفاده از اپلیکیشن این است که می‌توانید دوره‌ها را به صورت آفلاین ذخیره کنید و در نقاطی که اینترنت نیست هم به تماشای ویدیوها پرداخته زمان‌تان را صرف یادگیری مهارت به خصوصی کنید.

هم آموز جزو زیرمجموعه‌های شرکت آریانا محسوب می‌شود، بنابراین در کنار هر دوره آموزش مجازی یک کتاب از انتشارات آریانا قلم هم به متقاضیان دوره‌ها معرفی می‌شود که بتوانند با خرید آن‌ها مهارت‌ها را بهتر فرا بگیرند. همچنین هم آموز قصد دارد که در آینده، تعدادی از این کتاب‌ها را به شکل صوتی آماده کرده و در اختیار کاربرانش قرار بدهد. برگزاری ورکشاپ‌های عملی برای سازمان‌ها هم از دیگر اهداف آموزشی هم آموز در آینده به شمار می‌آیند.

اگر دوست دارید شما هم در دوره‌های مجازی هم آموز شرکت کنید، می‌توانید به وبسایت این استارت‌آپ مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی