ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقات کپسول هایپرلوپ
تکنولوژی

آلمانی‌ها با رکوردشکنی قهرمان مسابقه سرعت هایپرلوپ شدند

اسپیس ایکس چهارمین مسابقه سالانه کپسول های هایپرلوپ را برگزار کرده و در پایان تیمی از دانشگاه فنی مونیخ موفق شد بالاترین میانگین سرعت را به نام خود ثبت کرده و جایگاه نخست را از ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

اسپیس ایکس چهارمین مسابقه سالانه کپسول های هایپرلوپ را برگزار کرده و در پایان تیمی از دانشگاه فنی مونیخ موفق شد بالاترین میانگین سرعت را به نام خود ثبت کرده و جایگاه نخست را از آن خود کند.

تنها چهار تیم از 21 تیم در فینال حضور داشتند

تیم دانشگاه فنی مونیخ پارسال هم برنده مسابقات کپسول هایپرلوپ شده بود. کپسول آن ها امسال توانست به حداکثر سرعت 463 کیلومتر بر ساعت رسیده و رکورد قبلی خودشانرا به اندازه تقریبا 6 کیلومتر بر ساعت بهبود دهد. اگرچه این پیروزی بدون حادثه هم نبود و اواخر مسیر جرقه هایی در کپسول مشاهده شد.

در هر حال کپسول آن ها در آخر به اندازه کافی سالم و دست نخورده بود که از نظر داوران برنده مسابقات باشد. در مجموع 21 تیم از دانشگاه های مختلف در مسابقات کپسول هایپرلوپ امسال شرکت کرده بودند که نهایتا تنها چهار گروه از آن ها موفق شدند جواز شرکت در مرحله نهایی را به دست بیاورند.

مسابقات کپسول هایپرلوپ

از دیگر تیم های حاضر در مرحله نهایی می توان به Delft هلند که اواخر مسیر 1200 متری ارتباطش با کپسول را از دست داد، تیم دانشگاه EPFL که موفق به ثبت سرعت 238 کیلومتر بر ساعت شد و Swissloop که مرحله نهایی را با سرعت 257 کیلومتر بر ساعت به پایان رساند، اشاره کرد.

برای مسابقه تیم ها باید کپسول های خود را درون تونل هایپرلوپ قرار می دادند، پس از آن مسیر مهر و موم شده و فشار داخل آن تخلیه می شد تا به خلاء نزدیک شود. چیزی شبیه ایده های اولیه ماسک درباره تونل های هایپرلوپ. با وجود اینکه تنها چهار تیم موفق به رقابت در مرحله نهایی شدند، تمام 21 تیم از اینکه چنین فرصتی در اختیارشان قرار گرفته خوشحال بودند و قصد داشتند سال آینده نیز در آن شرکت کنند.

ایلان ماسک درباره این مسابقات می گوید: «به نظر من در رقابت ها خوش می گذرد و از دل آن نیز تکنولوژی به دست می آید.» وی تایید کرد که سال آینده نیز مسابقات کپسول هایپرلوپ برگزار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • centralfile
    centralfile | ۳۱ تیر ۱۳۹۸

    عالی بود

مطالب پیشنهادی