ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فهرست سیاه آمریکا
تکنولوژی

هواوی ۶۰۰ نفر از کارکنان آمریکایی خود را به خانه فرستاد

کارشناسان هشدار داده بودند قرار گرفتن هواوی در فهرست سیاه آمریکا همچون یک شمشیر دو لبه عمل خواهد کرد و حالا بخشی از پیامدهای آن در ایالات متحده مشخص شده است. شایعات مربوط به تعدیل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

کارشناسان هشدار داده بودند قرار گرفتن هواوی در فهرست سیاه آمریکا همچون یک شمشیر دو لبه عمل خواهد کرد و حالا بخشی از پیامدهای آن در ایالات متحده مشخص شده است.

شایعات مربوط به تعدیل صدها نفر از کارکنان هواوی در آمریکا که هفته گذشته در رسانه ها منتشر شده بود، حالا به واقعیت پیوسته است. این شرکت با بیش از ۶۰۰ نفر از ۸۵۰ پرسنل واحد تحقیق و توسعه Futurewei Technologies قطع همکاری کرده است.

Futurewei که دفاتر تحقیقاتی آن در سیلیکون ولی، سیاتل، شیکاگو و دالاس قرار گرفته بیش از دو سوم نیروی کار خود را از دست داده است. این واحد که برای همکاری با مراکز دانشگاهی و محققان پایه گذاری شد، سال گذشته ۱۰ میلیون دلار را صرف هزینه های عملیاتی کرد که با توجه به شرایط هواوی در آمریکا، بار مالی نسبتا سنگینی محسوب می شود. 

البته مشکل اصلی برای غول چینی بار مالی نیست. چالش اصلی هواوی این است که کارکنان کمپانی Futurewei از زمان اضافه شدن نام آن به فهرست سیاه آمریکا در برقراری ارتباط با همکاران مستقر در چین خود با محدودیت های زیادی مواجه شده اند.

ظاهرا این شرکت به کارکنان چینی پیشنهاد انتقال به چین و ادامه همکاری با شرکت را داده بود. یکی از کارکنان Futurewei که هنوز شغلش را از دست نداده به رویترز گفته پس از تحریم هواوی فعالیت این مرکز هم متوقف شده است:

هواوی هفدهم می امسال از کارکنان خواست پیش از عملی شدن تحریم ها همه فایل ها را در فضای ابری هواوی آپلود کنند. از آن زمان Futurewei فعالیت را متوقف کرده و تقریبا هیچ کاری اینجا انجام نمی شود.

کمپانی چینی پس از تعدیل این ۶۰۰ نفر هنوز هم حدود ۹۰۰ نیروی کار در آمریکا دارد که در بخش های زنجیره تامین، پشتیبانی مشتریان و غیره فعالیت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی