ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک هوش مصنوعی نقشه ساز خود را در اختیار OSM قرار داد

فیسبوک مجموعه ابزار هوش مصنوعی Map with AI خود را به طور کامل در اختیار بزرگ ترین پلتفرم نقشه سازی منبع باز دنیا یعنی OpenStreetMap گذاشت. از این پس نقشه سازی از مناطقی که دسترسی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

فیسبوک مجموعه ابزار هوش مصنوعی Map with AI خود را به طور کامل در اختیار بزرگ ترین پلتفرم نقشه سازی منبع باز دنیا یعنی OpenStreetMap گذاشت. از این پس نقشه سازی از مناطقی که دسترسی به آن ها مشکل است با این هوش مصنوعی آسان تر می شود.

فیسبوک علاوه بر Map with AI از ویرایشگر RapiD نیز رونمایی کرد. این ابزار از روی تصاویر ماهواره ای جاده ها را تشخیص داده و یکپارچگی داده ها را بررسی می کند. این ویرایشگر نسخه بهبود یافته ویرایشگر فعلی iD است و کاربران به کمک آن می توانند جاده ها را سریع تر شناسایی، اضافه و ویرایش کنند.

جاده های جدید با رنگ مجنتا علامت گذاری می شوند

هوش مصنوعی این ویرایشگر با گرفتن تصاویر ماهواره ای از سرویس هایی مثل Maxar، جاده های شناخته نشده منطقه را پیش بینی کرده و با کشیدن یک خط مجنتا آنها را هایلایت می کند. سپس کاربر می تواند روی خطوط کلیک کرده و مشخصات هر کدام را تغییر دهد.

به منظور آموزش هوش مصنوعی برای تشخیص بهتر جاده ها، تیم فیسبوک روی تصاویر سایت Maxar جاده ها را ترسیم کردند. سپس شبکه عصبی ۳۴ لایه ای توسعه یافته توسط این شرکت، جاده ها را با دقت تقریبی ۴۳ سانتی متر مربع در هر پیکسل از تصاویر ماهواره ای تشخیص می دهد.

برای آزمایش این هوش مصنوعی و نحوه مدل سازی آن، فیسبوک و OSM نقشه ۴۸۰ هزار کیلومتر از مناطق تایلند را ساخته و سپس کارشناسان پیش بینی های انجام گرفته توسط هوش مصنوعی را تصحیح کردند.

«Drishtie Patel» مدیر بخش Maps & Location Infrastructure فیسبوک معتقد است می توان از این نقشه ها برای کاهش هزینه های اقتصادی و مدیریت بحران استفاده کرد:

«نقشه سازی از بسیاری از مناطق دنیا به دلیل نبود اینترنت پر سرعت، برق و پیچیدگی های سیاسی و اقتصادی کار بسیار دشواری است. به کمک داده های این نقشه ها می توان برای واکنش سریع به بحران برنامه ریزی و به اقتصاد کشورها کمک کنیم.»

انجام این کار برای فیسبوک هدف‌گیری دو نشان با یک تیر است؛ چون از یک طرف کار انسان دوستانه خود را نمایش می دهد و از سوی دیگر از این پلتفرم در محصولات Facebook Marketplace و Facebook Local خود نیز استفاده می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی